Inlägg från: Tekla78 |Visa alla inlägg
  • Tekla78

Juli bebis 2012

Jag har inte heller varit på jobbet, mest för att det känns konstigt att gå dit på "semestern". Även för att det varit körigt med blöj- och plåsterbyten samt läkarbesök. Tror jag åker dit i nästa vecka eller veckan efter. På måndag blir lillen 5v. Kanske smart att klara av besöket nästa vecka, innan skolorna kört igång ordentligt igen och förkylningarna börjar härja som mest.

• Tekla78

Millifjor, jag brukar märka det på fisarna som kommer efter gnället/skriken. Oftast om jag inte kan komma på varför han gnäller är han trött och behöver komma till ro.

• Tekla78

Undrar en sak om bröstvårtorna. Hur vet man om man har bakterier där? Jag har ont i mina (inte överdjävligt, men kännbart) och tycker att jag är noga med greppet och så. Vem hör man av sig till för odling, BVC?

• Tekla78

Haha, banan i Globen :) Jag kniper varje gång jag duschar. Stoppar in ett finger som jag kniper mot, tycker det är svårt att veta om man gör rätt annars. Knipa av kisstrålen kan man göra i början, men det ska man inte fortsätta med sa en BM till mig. Jag frågade inte varför. Jag har fått mjölkstockning 38,6 i feber. Har ammat på alla möjliga håll i kanter. Använder vetekudde innan jag ammar och vilar. Inte mycket man kan göra än att vänta ut. Ingen pump har jag hemma heller. På vårdguiden tyckte de att jag skulle massera ytterst lätt på området när han suger.

• Tekla78

Ang framkallning kan det kännas som om något hänger ut fast det är väggarna som är uttänjda (ringde och frågade BM). Det kändes så på mig i gör ff ibland, men det börjar gå över. Mitt avslag har också kommit och gått, men är nog nästan över nu efter 5v.

• Tekla78

ToKar, fy vad jobbigt! Hoppas droppar hjälper. Till er med kolikbarn annars: har hört att akupunktur gett bra resultat så hör med er BVC om de har någon att rekommendera.

• Tekla78

Jag var också orolig för framfall och ringde min BM. Hon sa att det var ovanligt, men däremot väldigt vanligt att det känns så eftersom slidväggarna är uttänjda och att det blir bättre med knipövningar. Mitt känns fortfarande ibland om jag gått för mycket eller fort, men det blir absolut bättre och bättre.

• Tekla78

Så irriterande, hade skrivit ett långt inlägg häromdagen som jag schabblade bort :-/

Nu heter lilleman Emil och inte Felix eller Sigge :) Papper påskrivna och inskickade, hehe. Tog bara ca 6 veckor!

Jodå, 56 är nu för litet och vi har börjat med 62, 7 veckor på måndag. Hade en 56:a idag, men kan med nöd och näppe knäppa mittenknappen i grenen.

Jag har äntligen skrivit ner "storyn om" Emils hemangiom. Läs om ni orkar ;) Sammanfattat har han haft ett sårigt smultronmärke (hemangiom) i rumpan, ca 2 mm från analöppningen som varit besvärligt av förklarliga anledningar. Tack och lov började såret läka fantastiskt fint precis helgen innan vi skulle på bedömning inför (hjärtmedicin-)behandling så vi avvaktar behandling än så länge och har en återbesökstid om några veckor. Det känns helt fantastiskt att det läkt från att ha varit ett typ 2,5cm i diameter köttigt sår för 2 veckor sedan till att vara 2mm i diameter idag!

Svar på tråden Juli bebis 2012