Inlägg från: Trolla75 |Visa alla inlägg
  • Trolla75

Juli bebis 2012

Hallonmusen83 skrev 2012-02-21 19:59:16 följande:
    Den gör så ont vet ej hur jag lindra den
    Vad jobbigt! Har du foglossningsbälte mm. det hjälpte mig att snörpa ihop hårt, hårt, hårt...
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
  • Trolla75
    down under skrev 2012-02-21 20:29:13 följande:
    Min svärfar kör ambulans och det var en gammal kollega till honom som skulle kolla åt mig.
    Kommer inte ihåg va mottagningen hette men kan kolla upp det om du vill.
    Skulle ha kostat 935kr om han såg könet och 200kr om han inte såg könet...
    Hade hoppats på "kompispris" men nu behövde jag ju inte gå... blev gratis istället!
    Då är det lika dyrt nere i GBG, skönt då slapp du den utgiften nu då... ;) lägga på något annat fint i stället...

Nu blev jag änna lite snål! kanske ska vänta till dagen med stort D i alla fall...

Jag shoppar loss lite pojkkläder på Tradera, garderar mig i fall att...
  • Trolla75

Jag fick bara 3 bilder och alla 3 var helt kassa, att de ens kunde med o ta betalt! (skulle få en räkning)
    Något äldre kortklippt, kommer tyvärr inte ihåg namnet... skyller på mitt kassa gravidminne ;)

• Trolla75
    EllaBella02 skrev 2012-02-21 21:33:50 följande:
    Tjena brudar!
    Tänkte höra med er hur ofta ni känner era bebbar nu... Är själv i v 21..

Kram på er! 
    Jag är i v 19 känner mest på kvällarna, jag tror mig känna av bebis varje dag... fick dock bekräftat i går att moderkakan ligger i framvägg och det kan göra att man känner mindre...
  • Trolla75
    EllaBella02 skrev 2012-02-21 21:48:53 följande:
    Jag tycker med jag känner av bebis varje dag nu, och jag har också moderkakan i framvägg. 

Men jag tycker att det har varit lite lugnar kanske de senaste två dagarna...
    Om man läser i graviditetskalendern så står det att från v. 20 så växer fostret mycket och jag tror att under de tillväxtperioderna blir bebisen något lugnare... Jag kan ha fel, men har haft det som teori med mina andra graviditeter också...
  • Trolla75
    Tekla78 skrev 2012-02-22 13:48:20 följande:
    Igår kväll sparkade den med den intensitet jag kände igen, så den hade väl bara vänt sig inåt mot ryggen. Nu känner jag mig relativt lugn igen, även om jag gärna hade velat åka in till BM för att kolla hjärtljuden. Ringde idag och bad om att få komma in tidigare (ska dit 1 april), men hon sa att man ändå inte lyssnar tidigare än så eftersom det är svårt att få in hjärtljuden så tidigt och att det bara skapar mer oro om man inte hör något.
    Skönt att du känner av bebis mer nu!
    3e april har jag mitt första besök sedan inskrivningen mm. Så dryg väntan!
  • Trolla75
    Hallonmusen83 skrev 2012-02-22 13:58:47 följande:
    Ja de drygt vänta till bm
    Men va det verkligen så lång tid mellan besöken med de andra graviditeterna??? Jag kommer inte ihåg?
  • Trolla75
    snoffsan08 skrev 2012-02-22 14:22:01 följande:
    Ja, det var ju tur. Lycka till imorgon på RUL =o)
    Hi hi hi, samma datum som jag oxå ska på första "riktiga" kollen på MVC. Ska bli kul, men som sagt denna låååånnnngggaaaa väntan =o(. Tittade på videon på min 3as förlossning imorse. ÅH vad jag längtar efter liten. Man glömmer så fort hur små dom egentligen är känns det som. Har plockat upp lite kläder från kartonger som jag tvättar just nu i tvättmaskinen. Kommer säkert få tvätta engångtill. Det är ju som sagt ett tag kvar. Men då hade jag iaf lite att pyssla med än att bara sitta och glo på TV. Beställde barnvagn igår oxå, svart och lila HORNET blir det.
    Det blir dagen efter min födelsedag! åh, en förlossningsvideo, spännande... gubben hade riggat upp kamera på stativ när vi var på förlossningen, men när han frågade om han skulle sätta på kunde jag inte med å säga ja!? Dum gubbe som inte bara gjorde det!!!
    Jag har köpt en massa små pojkkläder nu, så nu har vi i fall att. Men min magkänsla säger tjej!
    Åh barnvagn, va kul!!! men jag biter ihop, vi kör med den gôrgamla tills liggdelen är urvuxen, då köper jag en ny fräck sulky. Jag är inne på en färglad Brio
    owner skrev 2012-02-22 14:18:32 följande:
    jag har inte känt någon rörelse på 1½ dag, borde man vara orolig?
    Har också vart lugnt i min mage ett par dagar innan RUL, men sen va det full fart igen.
    Lägg dig ner o vila en liten stund och känn sedan efter ordentligt.
    Det är nog inget att oroa sig för.
  • Trolla75
    EllaBella02 skrev 2012-02-22 14:53:05 följande:
    Jag har med känt av min mycket mera idag än de senaste dagarna så det är väl lite olika... 

Sen vet jag efter UL att min bebis favvoställning är att ligga med ryggen upp på bilderna och armar och ben sprattlandes nedåt in mot livmodern så att säga, så jag antar att det blir svårare att känna då..

Jag ska verkligen försöka att inte oroa mig så mycket och bara ta en dag i taget och njuta... Det som händer det händer ändå... oavsett... : )

En fråga... hur många av er har lagt ut på Facebook att ni väntar barn? Jag är kluven.. känner att jag vill ha det lite privat på något sätt, men jag är ju sjukt glad över det och vill egentligen att ALLA ska veta.... har börjat skriva status flera gånger, men sedan inte sparat det... : )

En tjej på jobbet ska ha någon månad efter och hon la ut på Fejjan idag.... då vart jag ännu mer sugen.. men ändå så känns det som jag inte vill hänga ut det när det väl kommer till kritan... Fattar inte varför jag är så kluven... : )  
    Jag har bojkottat FB helt och hållet sedan jag började hänga i trådarna här inne...

Min stora tjej sa för några dagar sedan "Mamma du måste logga in på FaceBook, folk tror du har dött!"
    -Nä, ärligt så är det skönt att ta en paus därifrån, jag har vart så beroende...

Så mitt svar; nej, jag har inte gått ut med det där än... Men det kommer väl så småningom... ;)
  • Trolla75

Nu sticker jag på jobb... kommer tillbaka i morgon efter9- 10 eller nått...

Ha en fortsatt trevlig em/kväll

Svar på tråden Juli bebis 2012