Inlägg från: Trolla75 |Visa alla inlägg
  • Trolla75

Juli bebis 2012

michelodeon skrev 2012-03-01 16:52:58 följande:
    Tar man bara en bit och äter det som det är? hur mycket ska man ta? Glad
    Jag köper mitt kokosfett/kokosolja på Hälsokosten, det är jättenyttigt! 1 tsk brukar räcka.

Men jag rekommenderar inte det silvriga paketet man köper i vanlig mataffär, det är härdat o läskigt!
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
  • Trolla75
    down under skrev 2012-03-01 18:43:05 följande:
    Ja precis det var den jag menade! Va synd!!!
    Dom har precis dragit igång en lika dan kurs i Vänersborg fast på Måndagar, funderade på den först men jag drog på det så länge så den hann dra igång o nu e det för sent...
    Måste ta tag i den här nu då innan det är försent där med.

Ja jag pratade med min bm på inskrivningen om att jag ville gå på gravid vattengympa och hon sa att vi skulle prata om det igen när vi ses nästa gång och att hon skulle anmäla mig då.
    Ska dit på torsd och jag hoppas att det inte e fullbokat då för då blir jag arg på henne!

Är också vig som ett kassaskåp, haha! Kan va skönt att komma iväg hemmifrån lite och för hoppningsvis träffa lite nya människor. Är ju nyinflyttad här så känner ingen och det är jättejobbigt!
    Och det skulle vara lite träning av bäckenbotten också o det är ju bra om man kan träna dom musklerna lite iaf minst 8 ggr.. haha jag är så dålig på att komma ihåg att göra det själv hemma!
    När jag jobbar gör jag ju alltid kvällar/nätter så jag har lite svårt på så sätt.

Går du på MVC:n mitt emot busstorget? Det gör jag (vet inte om det finns fler?)
    Tror inte man fick börja vattengypan förrän man va runt v. 30? Så än kan ju inte platserna vara tillsatta och jag ska ju inte dit till BM förrän om en hel månad! =(
    michelodeon skrev 2012-03-01 19:11:43 följande:
    Okej! Tror jag ska pröva Har sånt där silvrigt paket hemma men då ska jag pröva det från hälsokosten istället bra tips!
    Ja inhandla kokosolja, nyttigt på alla sätt o vis och det finns många användningsområden. Det funkar jättebra att steka i då den tål värmen jättebra! Kyckling stekt i kokosolja är mumma... Tungan ute Använda i bak, jag tom smorde in mig med kokosoljan hela förra sommaren och jag var brunare än någonsin Flört Skulle funka att även smörja in våra växande magar... Och så luktar man gott av kokosen!

Det finns både med smak och neutral, men själv föredrar jag den med kokossmak!
  • Trolla75
    down under skrev 2012-03-01 20:15:13 följande:
    Jag går på mvc i Vänersborg, på vänerparken..
    Tror gravid vatten gympan är i vattenpalatset..
    Antar att det finns nån i trollhättan med.
    Ska du gå?
    Vet inte om det finns någon vattengympa i Trollhättan? MVC samarbetar med Vänersborg, det var i en varm go rehabbassäng inne på Vattenpalatset jag gick när jag väntade Vanna.
    Ja, jag sa på inskrivningen att jag gärna ville gå igen!
    vermilion skrev 2012-03-01 19:46:15 följande:
    Tyvärr var jag tvungen att avliva henne idag. Det fanns liksom inget annat...
    Hon fick lugnande och mådde illa av det och kräktes då upp blod och blodklumpar, stackarn vet inte hur länge hon har gått med sår i magen. Usch, vad hemskt.
    Åh va tråkigt! Inget roligt när våra djur blir sjuka och vi måste ta bort dom.
  • Trolla75
    Emmizen80 skrev 2012-03-02 06:08:43 följande:
    Ul i dag och sjukt nervös att allt inte är som det ska. Sparkar och har sig gör dn lille i alla fall.
    Du ska se att allt är bra! håller tummarna!
  • Trolla75
    MissMurrig skrev 2012-03-02 08:01:07 följande:
    Igår började tuttarna rinna också! Lite VÄL tidigt va? Förra gången kom det 1-1,5 månad före BF, nu 4! Orka gå runt med tutt-bindor i 4 månader INNAN barnet ens har kommit...
    Det rinner till på mig nattetid, jobbigt när jag sover på jobbet... Måste skydda madrassen med en handduk... så jag inte lämnar misstänksamma fläckar efter mig. Men måste nog ta med mig plastad frotté, handduken kommer inte räcka i längden.

Igår när jag duschade så kändes det nästan som när man har mjölkstockning, det ena bröstets ovansida såg lite blått ut och det var jättehårt på översidan. Mysko.
    Bragdoll skrev 2012-03-02 08:04:45 följande:
    Mina två första barn kom det igång väldigt tidigt med.. nu har inte kommit igång och då blir jag nojjig istället
    Men du har rätt, de där förbannade inläggen far ju bara omkring.. speciellt om man som jag inte hittar en vettig bh utan går omkring med sport-bh jämt.
    Va glad! jag skulle lätt kunna vänta ett par månader till... Flört
  • Trolla75
    Belliis skrev 2012-03-02 08:57:42 följande:
    Emmizen jag har också UL idag! Har längst hur mycket som helst men nu när dagen äntligen är här så är jag bara så sjukt nervös..
    Håller tummarna att det går bra för oss idag :D
    Vi håller tummar & tår!
  • Trolla75
    Bragdoll skrev 2012-03-03 17:43:59 följande:
    Vi kommer ha samma vagn som jag hade till första barnet för 10 år sedan
    Om den är hel fortfarande det vill säga..

Det är iaf en Emmaljunga i blått och rödrutigt. Minns inte vad den kan ha hetat.. Kanske citycross eller så. 
    Jag ska också ha min gamla Brio (också blå & rödrutig) från -00... Har bara liggdelen kvar, så det blir att köpa ny fräck sulky nästa vår i stället! Drömmer
  • Trolla75
    138 dagar kvar!!! Kan nu säga att vi passerat halvlek, v. 21 (20+1) Gravid Åh vad jag längtar efter Baby är ju så nyfiken vad som döljer sig i magen?
  • Trolla75
    snoffsan08 skrev 2012-03-05 10:19:48 följande:
    Ja, visst känns det härligt!!! SÅ skönt att våren börjar komma oxå, känns det inte lika långt heller kvar, som när det låg massor medsnö på backen. Jag har inte fått nån "häxmjölk" än och vet inte om jag kommer få det heller. Jag skulle ju inte ha fler barn efter 3an, så jag "snyggade" till brösten. Gjorde ett speciellt ingrepp på högra bröstet som förmodligen kommer göra att jag inte kommer kunna amma på det öht =o(. Funderar på att ta en tablett på BB så man stoppar mjölkproduktionen helt och hållet.
    Hihi... har också gått o drömt om nya titts, men inte vågat!
    En kompis till mig gjorde en op. där de förstorade och hon kunde amma sin 2a.  Men det e klart, gjorde det ett "speciellt" ingrepp o sa att det ev inte skulle gå, så vad gör man?
    Själv hade jag tyckt att det vore väldigt smidigt att bara amma från bara ett bröst, slippa hålla reda på vilket man ammat ur sist mm. Flört och sedan tycker jag man hittar favoritställningen med det ena bröstet och det blir bökigare med det andra, är det inte så att barn också favoriserar ett bröst?

Åh, vill ha mer sol! det blir ju så mycket skönare ute då! Solig än så länge ser det grått ut, hoppas att det spricker upp under dagen! Skulle behöva komma ut på en promenad!
  • Trolla75
    froggyL skrev 2012-03-05 11:17:41 följande:
    Jag e så trött å ledsen. Det känns så motigt. Borde egentligen äta min dep.medicin, men vill inte i samband med graviditeten. Vill bara sa täcket över huvudet. Ska strax jobba, har lucka på jobbet. F-n vad jag vill skita i de här. Men jag blir ju ledig lång tid snart, eller ja, ledig och ledig. Bort från jobb iaf. Suck. Behöver stöd å pepp men det är ont om det.
    Kram {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Juli bebis 2012