Emmizen80 skrev 2012-11-16 16:19:28 följande:
När jag har tempat hon är det precis när han vaknat och på kvällen när natt blöjan tas på. Så hans temp är "hög" utan att han har varit aktiv. När grundtemperaturen är hög, vart ska då gränsen för feber dras? Vi är ju vana vid låga grundtemperaturer så hos ex dottern är ju 38,1 feber men är det då feber för Gustav? Kommer denna "höga" grundtemperatur att sjunka, eller kommer den alltid att ligga högt? Den dan han börjar förskola lär ju personalen ringa hem han för feber hela tiden, de brukar dra gränsen vid 37,5 (iaf några förskolor jag känner till i vårt område där vi bor). Även mitt jobb (är förskollärare) gör det, men jag anser att man inte ska stirra sig blind på en termometer, utan hur barnet är, och därför får jag ibland "skit" för att jag inte ringer hem barnen om de inte är påverkade av febern av vissa kollegor.
Det är bebisar som har hög temp. Det stabiliserar sig när dem blir större. Är du orolig så kontakta BVC men jag tror inte det är något att oroa sig över. Tempar ni alltid era barn morgon och kväll?