Inlägg från: chess07 |Visa alla inlägg
  • chess07

Juli bebis 2012

Ja nu är vintern här! - 15 imorse och inatt verkar de bli kallare. Hur tänker ni med dem små och kyla?

Bäddade in A i åkpåsen med overall och footsack ovanpå och han var lagom varm efter promenaden. Hunden måste ju ut och jag är ensam några dagar. Han somnade och sov jätteskönt hela promenaden i -14. Finns det riktlinjer på när bebisar inte ska utsättas för kyla?

• chess07
    juliaannaeva skrev 2012-12-02 22:22:46 följande:
    Jag tycker det funkar bra med en mössa som har "lappar" ner för öronen som även täcker kinderna :) o sen en fusk Olle på!

En sån mössa har vi med. Jag tror inte det är någon fara med ansiktet, se till att inte utsätta det för blåst och sol. Lite rosiga på kinden är ingen fara tror jag.

Här är -20 idag...! Ingen promenad med hunden idag. Pälsade på lilleman, satte honom i selen med skyddet över selen och gick ut så hon fick kissa och bajsa.

Idag är det BVC besök! Ska bli spännande att se hur stor han blivit !
  • chess07

Jaha då har vi varit på BVC och vår kille som är dryga 4 månader väger 8910 g och är 67 cm!

• chess07
    Hera78 skrev 2012-12-03 16:34:27 följande:
    Chess: Oj, en viss skillnad mot vår lilla tös som är 5,5 månad och väger 5300 gram och mäter 61 cm

Oj! Ja de va skillnad! Han helammas ju än och får smakisar med gröt varje dag. Grädde i mjölken kanske!
  • chess07
    Hera78 skrev 2012-12-03 19:58:10 följande:
    Dottern är född prematur och kraftigt tillväxthämmad (1332 gram, 40 cm) så hon kommer att ligga efter ett tag. Jag vet inte ens vad en "normalstor" bebis ska väga runt 6-månadersåldern?

Ok! Jadu min kollegas son väger ca 8,8 kg och är 72 lång. Han ligger ovanför "normalkurvan". Så kanske 8 kg?
  • chess07

Jag har ju en jättebebis när jag ser vad era väger i samma ålder!

Han är lång och ganska smal!

• chess07
    Trolla75 skrev 2012-12-04 21:26:35 följande:
    Tack alla

Många tankar och kramar till er! Som ellabella skriver tror ja inte dem säger att den är godartad om så inte är fallet. Dem kan säkert se på strukturen på vissa tumörer om de är goda eller onda.
  • chess07

Trolla

Jag förstår att du känner så! Men på en MR röntgen så ser man strukturerna på ett helt annat sätt än på datortomografi. Det är nog det som gör att dem ändrade sig. En cysta är typ en vätskefylld blåsa och en tumör består av vävnad, det var säkert det dem såg på MR.

Skriv av dig hur mycket du vill här!

• chess07

Här är en till med en son som vaknar minst varannan timme på natten. Jag ORKAR inte vagga honom utan lägger honom med mig så han får tutta! Sen byter vi sida nästa gång jag vaknar av att han vill ha. Min BVC sköterska sa att det inte alls är konstigt att han är sån nu för dem är i världens utvecklingssprång den här tiden. Det märks för de händer nytt varje dag tycker jag!

Igår började han med konsonanter! Helt plötsligt hörde ja MAMAMABABABAMA! Haha

• chess07
    anjiali skrev 2012-12-07 19:24:24 följande:
    Krya på alla sjuka bebisar !!! Inte roligt när de små är sjuka.

Trolla: problemet dagtid är att hon sover Max 30 min åt gången. Ingen större idé att lägga sig. Men det ska bli skönt att sova men känns också jätte jobbigt att åka bort

Men du! 30 min gör underverk för en trött mamma!! Jag brukar vila med Arvid när jag känner mig så trött. Det brukar göra min dag om jag så bara sover 15min!!
Svar på tråden Juli bebis 2012