Inlägg från: FruSandra |Visa alla inlägg
  • FruSandra

Juli bebis 2012

Tokar
    Hoppas på att de är trycket.. Ja spyr också emellanåt.. Skitjobbigt! Men direkt efter mår ja bra.. Inte alls som när man är magsjuk, då brukar ja må piss även efteråt..
    Skickar en krya på sig kram ifall att :)

• FruSandra

Idag har jag varit hos bm.. Allt va väldigt bra! Ska dock lämna utomordentlig för att utesluta uvi, då ja har så galet mycket/ konstanta sammandragningar hela hela tiden.. Hon trodde också att bebis kommer komma lite tidigare..
    Men annars e allt bra o järnvägen me trots att ja tar tabletterna nån gång i veckan :S

• FruSandra
    enilorac81 skrev 2012-06-04 18:23:19 följande:
    Bragdoll, jag har också BF 9:e juli vilket ju är en måndag. Min barnmorska menar att jag då går in i vecka 35+0 imorgon eftersom det då har gått hela dagar av vecka 34. Men själv tänker jag att eftersom BF är 9:e juli som är en måndag så borde jag byta måndagar. Min grav.app visar faktiskt 35+0 idag... Så intressant det där med räkningen

Sen får man tänka på att de va skottår i år. och apparna inte fattar de :D
    Jag byter veckordag på söndagar, enligt app, bm, rul och tul, men har bf en lördag :) 
  • FruSandra

AKT83
    Ja va hos bm igår. Gått 35 fulla veckor o hade sf 31, ja har också fått göra TUL. Men anledningen till de "låga" sf måttet är att min är fixerad och ligger VÄLDIGT långt ner i bäckenet...
    Ja tror inte du behöver oror dej :) kram

• FruSandra

Sajo81
    Ja tycker också katrinplommon smakar skit... Ja håller för näsan, tuggar och sköljer ner med vatten..
    Man ska även äta kiwi och dricka mycket vatten..
    Jag har haft samma besvär som dej.. Inte kul!!
    Dock har min mage nu blivit "överglad", ända sen jag började få förvärkar har min mage gått in på att jobba hårt som tusan! Vilket istället resulterat i "icke-hård-mage" för att säga de lite finare ;)

• FruSandra

Jag har fått mina skattepengar nu $$$ dessutom fick ja
    Även samtal att våran vagn ÄNTLIGEN har kommit!!!
    Dubbellycka!

• FruSandra

Jag har pratat med min bm nu.. Ja har så sjukt ont i mina svullna fingrar och har ingen styrka i händerna vilket resulterar i att ja tappar saker o ting.
    Hon säger att de förmodligen är karpaltunnelsyndrom vilket är jätte vanligt, så nu väntr ja på att få en till till en arbetsterapeut (?) för att pröva ut skenor..

• FruSandra
    Jamtlandstaus skrev 2012-06-08 22:21:28 följande:
    När jag besökte Frejabarnmorskan för att skriva instruktioner inför förlossningen frågade jag just om Cytotec. Hon svarade att i Östersund så används läkemedlet endast efter förlossningen för att livmoderns skall dra ihop sig om det blöder mycket, aldrig som värkförstärkare, det känns ju tryggt!
    Har tidigare fått Cytotec för att driva ut ett MA :-S så det kändes inte som ett lämpligt läkemedel för en gravid som vill behålla sitt barn...

Idag var det annars min tur att ta ut mig genom shopping, dock inte på Gekås Men för en jämte så blir Ikea o andra affärer ung detsamma då utbudet hemma i Ösd är så begränsat...
    Men nu har vi handlat spjälsängen med tillbehör o skötbädd +en massa annat småplock... Köpte en bröstpump oxå o det första klädplagget, en liten rosa pyjamas

Så då blev de en tripp till sundsvall eller`?
    Vart i östersund bor du? 
Svar på tråden Juli bebis 2012