Inlägg från: Cizzi86 |Visa alla inlägg
  • Cizzi86

Juli bebis 2012

Chess07: vi köpte en city cross till sonen när föddes(1,5år sen) och jag är jätte nöjd. Vi bor på landet och de rejäla hjulen är ett måste!har vart ute på grusvägar och i snö och snömodd och det har funkat bra! Använder den fortfarande och sonen sover i den varje dag. Väldigt bra att man kan ha sittdelen både mot sig och från sig. Super smidigt att ändra så kan ha olika från dag till dag. Sen kanske den inte är den absolut minsta och smidigaste vagnen men har inte direkt haft problem i affärer heller:)

• Cizzi86

Idag har vi varit på rul!det är så underbart att få se den lill* därinne. Skulle kunna ligga och titta hela dan. Kände faktiskt en stor buff igår kväll och den va aktiv under rul oxå;) den va inte en linslus men helt okej bilderblev det allt. Störande att man inte kan lägga upp bilder från mobilen:/ blev flyttad tre dagar så nu är det 1 juli som gäller istället för 4 men sen fårman ju se närden vill komma ut. Gick över 10 dar med sonen...

• Cizzi86

Hej alla!jag rekommenderar igen att ta ett extratäcke och rulla ihop det som en korv och krama det på natten. Jag kan inte sova utan. Nu när magen blivit större så har jag även vikt det en gång så det blir mer att krama;)
    Tycker namn är så roligt...men kan va svårt. Nu har vi bestämt. Blir Charlie om det blir en kille och Mejha lr Lexie om det blir en tjej. Har Maximilian sen innan. Jag tycker felicia är finare än Malin men förstår dig när det gäller djuren...fast djur är ju faktiskt inte med heela livet. Vi hade wilma som förslag förra gången och fick bara höra av alla att det va nån hund som hette eller det heter min häst osv....man ska nog skita i sånt:P

• Cizzi86

Smulan12: jag vet precis hur du känner för har en sån kille jag med. Vi har det bra ett tag men sen kommer det en sån fylla och man vet inte när han kommer. Han har inget alkoholsinne så när han väl börjar så vet jag vart det slutar:( pratat med han sååå många ggr men ändå upprepas det. Nu älskar jag honom så himla mycket så än så länge är jag inte beredd att gå. Vårt andra barn kommer snart(bf1juli) och äntligen är vi typ färdigrenoverade i huset så får se hur det blir nu. Hoppas att han ska växa upp snart men vi får se. Alla förhållanden går väl upp och ner:/

• Cizzi86

Är 26 år och har varit tillsammans med pappan till barnen i 5 år. Vi har en son sen innan som blir 2år i sept. Precis läst första året till lärare4-6. Innan förra mammaledigheten jobbade jag som säljare på Expert. Bor i villa i Skåpafors,Dalsland. Ni har nog ingen anin om vart det är men...3mil från Åmål iaf:P det får va allt för sonen vill ha lite uppmärksamhet;)

• Cizzi86

Det blev en kille 8 dagar innan bf! Fick lite känningar på midsommaraftons morgon men oregelbundna värkar hela dan. Runt halv nio på kvällen tog de fart i styrka och täthet. Åker in halv elva och är på förlossningen kl tolv. Fy vilken jobbig bilresa med starka värkar. Va öppen 4-5cm till min lycka..förra förlossningen va jag knappt öppen 2cm när jag kom in och den tog 17 på förlossningen:/ 40 min senare va jag öppen 7cm så det gick undan. Körde stenhårt med lustgasen och kl 2 var det dax att krysta. Charlie föddes 02.05 3200g och 49cm lång:) sjukt fort!trodde inte alls jag skulle få tidigare för med storebror gick jag över 10 dagar. Vi mår iaf toppen här och imorrn blir det nog hemgång:D

• Cizzi86

Charlie är drygt en månad nu,går verkligen fort!iofs har man ju en aktiv snart 2-åring så dagarna flyger fram;) har ganska mycket ont i magen dock:( kör på med minifom men ska testa att köra med semper oxå..verkar ju vara en del av er som gör så och min syster tipsa oxå om det. Sladdis,har du testat snorsug?

• Cizzi86

Charlie föddes 23 juni och jag fick barnbidrag den 20juli. Behövde inte göra ngt själv. Iförrgår kom första leendet:) visst har det kommit leenden innan men det har varit gaser men nu är jag helt säker på att det va äkta...han har gjort det igen sen dess så hade nog rätt:P jag gick upp 21kg och har gått ner 12 än så länge. Har alltså nio kvar till utgångsvikt på 64 kg men helst vill jag ner till 60 som va vikten innan första barnet. Ska verkligen försöka komma igång med träning i höst. Jag väcker inte på natten för att amma...är glad om han sover mer än 4h fast det händer typ inte:/ vet att de sa till mig på bb denna gången att väcka på dan så de kanske sov bättre på natten.

• Cizzi86

Min syster tipsade mig om att öka dropparna för det hade de sagt va ok på hennes bvc så det gjorde jag. Samkör även med semper. Tycker nog det blivit bättre. Igår va vi hos vårt bvc och hon tyckte inte det lät så bra att öka när dey stod 10droppar på flaskan och även i fass så ska testa och köra tio igen men märker jag att det blir värre så ökar jag igen!kan väl inte va så farligt....många av er har ju fått rådet att öka dosen.

• Cizzi86

Min första heter Maximilian och sen Nils(min morfar) och David(sambons farfar). Lillen heter Charlie Oskar(min farfar) Markus(sambons tvillingbror). Jag vill att andranamnen ska vara ett från varje sida släkten...men det är jag det:) Sajo81..ni har väldigt coola namn till era barn;) kanske lillen kan heta Lennox i andranamn? Phoenix är oxå coolt...hade vi som namnförslag...Valentino...Lex...

Svar på tråden Juli bebis 2012