Inlägg från: Cizzi86 |Visa alla inlägg
  • Cizzi86

Juli bebis 2012

Jag gav messmör i ersättningen till min första son. Tog ung en tesked i varje mål gör han blev superhård när vi bytte till ersättning. Min syster tipsa mig för hon hade gjort så. Tror absolut du kan testa utan att det är farligt. Charlie är nu 2mån och jag har slutat amma och gått över till ersättning. Han äter 165ml färdig ersättning per gång och försöker ha 4h emellan men ibland blir det 3. Han har ätit kvällsmål vid åtts och sen inte ätit förrän två på natten så börjar få längre perioder att sova...gäller bara att läggs sig i tid:P inatt sov han i sitt rum för första gången och det gick bra,hoppas det fortsätter så:)

• Cizzi86

Trolla..födde du på Näl i trollhättan? Där ultraljudar de höfterna(gjort på båda mina)...tror att de kanske är ensamma om det:/

• Cizzi86

Vi har oxå kommit in i lite rutiner och det känns underbart...jag funkar bäst när jag har lite mer kontroll. Slutade amma när Charlie var 2 mån så nu äter han bara ersättning. Han äter vid åtta och somnar sen i sin säng i sitt rum runt halv nio,nio. Sen brukade han äta vid ett och sen vid fem men nu räcker det att ge nappen vid ett och sen mata vid fem. Han äter och somnar sen igen och sover till åtta typ. Det är underbart!sen har vi ganska fasta rutiner med maten som blir var fjärde timme...oftast kl08,12,16 och 20. Han är vaken mer och mer och gillar att ligga i sitt babygym framför tv'n. Han är tolv veckor på lördag. Idag har vi vart på rytmik och det är ju så mysigt;)

• Cizzi86

Jag vågar inte heller skriva om mina nätter för det är oförskämt bra. Charlie äter bara ersättning. Han får sista maten halv åtta och somnar väl ung halv nio. Sen sover han hela natten.han får mat igen vid halv sju,sju. Man får gå in och ge han nappen ett par ggr under natten men det är ju inget. Han va 3månader i söndags och det känns så konstigt att han sover hela natten...såhär lätt gick det inte med storebror fast han ammade jag till fyra månader och tror jag hade lite snålt för han va ganska grinig och missnöjd under den tiden. Kämpa på alla som har jobbiga nätter,tycker ni är fantastiska som orkar!

• Cizzi86

Annars kan man ta i en tesked typ rapsolja i flaskan. Körde en tesked messmör med min första för han blev superhård när vi gick över till ersättning. Min bvc-sköterska tyckte dock vi skulle byta till nån ganska neutral olja för messmör är lite sött men jag körde messmör ändå:P

• Cizzi86

Jag hade cellfördändringar på mitt första cellprov och då får man komma och ta ett till och det visade inget så behöver absolut inte vara nån fara. Min svägerska fick en tredje kallelse där de går in och tittar men det va inte heller ngn fara. Sen är det ju bra att de upptäcker saker i tid ifall det skulle va ngt. Försök att inte tänka det värsta utan vänta och se vad nästa prov säger:) Charlie är drygt 3 mån nu och vi har,som jag skrivit tidigare,underbara nätter(20.30-06.30) typ. Han har varit nöjd och kunnat ligga länge i babygymmet men nu börjar det bli gnälligare och vill helst att man är där och pratar med honom..men det va fler spm hade så runt 3 mån väl?äter 5ggr(ersättning) per dag och vid nästan samma tid. Jag mår som bäst när jag har rutin på det...är väl ngt kontrollbehov antagligen:P sovning på dagen blir olika..oftast äta,ligga i gymmet en stund och sen sova en stund(väldigt olika länge) hmm...det lät lite konstigt men hoppas ni fattar;)

• Cizzi86

Var på bvc i tisdags då va Charlie 4mån7dagar. Han va 62cm och vägde 6260g. Han äter 180-200ml(färdig ersättning) 5ggr per dygn..inget på natten:D på vårt bvc säger de att man kan börja med smakisar från 4 mån men inte öka till ett helt mål förrän 6 mån. De säger oxå det med gluten..smyga in det lite. Charlie testade gröt igår;) med max började vi med gröt vid 5mån och sen mat vid sex månader. Man får läsa av sitt barn lite och känna efter tror jag.

• Cizzi86

Va sjukt..Charlie vände sig oxå från rygg till mage för första gången idag;) han blir 5 mån om en vecka. Det är så kul att följa deras framsteg. Även om de inte ålar lr kryper så rör de sig väldigt..iaf Charlie. Ligger i sitt babygym och nästa stund är halva kroppen utanför lr så har han vridit runt ett varv:P började ge gröt så smått när han va 4mån och nu äter han en portion..med en hel del kladd:) ger han smakupplevelser av det vi äter men väntar nog oxå till efter 6 mån innan jag börjar med mat.

• Cizzi86

På vårt dagis(jag vet att dt heter förskola men säger dagis iaf) går de mer på allmäntillståndet än just feber. Tror inte de tar febern i första taget så du får väl förklara det när han börjar att han har hög temp ifall det inte sjunkit:)

• Cizzi86

Fru sandra:vi skrev på inbjudan,till båda barnens dop,att "istället för presenter tar charlie gärna emot ett bidrag inför framtiden". Tycker inte det är oförskämt lr så. Vi vill inte ha massa "skit" utan barnen har fått en redigt startkapital till sitt sparande. Tror en hel del gäster tyckte det va skönt att slippa köpa present:P

Svar på tråden Juli bebis 2012