• AKT83

Juli bebis 2012

Jag skrev inte heller något brev förra gången och gör det inte denna gång. Däremot har min BM ställt lite frågor om förra förlossningen och skrivit ihop lite punkter om vad jag tycker om olika saker och hur graviditeten varit osv. Känns som det räcker och sedan tar man förlossningen som den kommer. Tyckte att de var bra på att föreslå saker förra gången i alla fall. Imorgon är det under 20 dagar kvar! Känns nervöst och spännande och jag längtar.

• AKT83

Oftast (har fått ett barn tidigare) så kan man vänta hemma väldigt länge och det är skönare att gå hemma än att vänta läääänge på sjukhuset. Jag hade ordentligt ont och kunde inte stå upprätt när vi väl åkte in och då var vi ändå på sjukhuset i 4,5 timme efter det. Klocka värkarna, om de är regelbundna och du får dem var tredje minut så är det dags att åka in men är du osäker är det bara att ringa och prata med förlossningen.

Vad spännande att det kanske börjat! Lycka till!

• AKT83

Oj Smulan12, jag hade varit SÅ arg och min man hade nog aldrig vågat att vara ute så länge utan att höra av sig för han vet hur orolig jag normalt jag är och hur extra känslig jag är nu under graviditeten! Hoppas att han kommer hem snart och har en bra förklaring!

Min man är riktigt bra och förstående för det mesta och det är han som försöker få mig att ta det lugnt när jag bara vill köra på.

Just nu ligger jag och lyssnar på regnet som vräker ner, mannen och sonen som ligger och snusar här bredvid och känner bebisen i magen när den hickar ;) min fina familj! Är så glad över sonen som precis lärt sig att gå upp och kissa själv på natten och sedan själv kommer in till oss istället för att jag måste gå upp och hämta honom och föra honom till toaletten. Känns som en bra tajming såhär innan bebis kommer.

• AKT83

När det gäller domnande händer på nätterna så funkade det för mig vid förra graviditeten att hålla dem upp i luften och pumpa, då släppte det snabbare.

• AKT83

Under tvåsiffrigt, 9 dagar kvar! Känner mig nervös och förväntansfull!

• AKT83

Jag såg aldrig någon slempropp med sonen och ändå startade min förlossning med vattenavgång. Det är om den kom lite i taget så att jag tog det för flytningar?

• AKT83

Grattis till bebisarna som nu börjar titta ut! Väntar med spänning på fler!

• AKT83

Jag är också kvar, BF i morgon men kommer troligtvis gå över känns det som. Visst får lite molvärk i rygg och mage vid ansträngning men inget mer. Hade i och för sig inga speciella känningar förra gången heller innan vattnet gick men i alla fall. Längtar som en tok efter bebis!

Grattis alla som redan fått!

• AKT83

Idag ca 14:21 födde jag vår dotter hemma i sovrummet efter att haft värkar i ca 4 timmar med assistans av min svägerska. Mannen hann inte hem och såg mycket snopen ut när han kom minuterna efter och sedan kom ambulansen som tog oss alla tre till förlossningen. Vi mår nu bra men är lite trötta.

Svar på tråden Juli bebis 2012