Juli bebis 2012
Vi nattar vid 20-21 i hennes spjälsäng och så sover hon är till 00-01 när hon äter igen och då sover hon oftast hos mig efter det.
Vi nattar vid 20-21 i hennes spjälsäng och så sover hon är till 00-01 när hon äter igen och då sover hon oftast hos mig efter det.
Sladdis: det är väl ingen fara för vuxna att träffa en liten med RS-virus? Eller är det att han är så medtagen som gjort att ni ställt in dagens planer?
Ok då förstår jag varför ni ställde in. Hoppas att ni hittar tid så att ni kan träffas snart i alla fall. Krya på!
Tilde sitter sedan en vecka tillbaka i vår ikeastol med extra filt i. Hon trivs att vara med oss vid middagen och vi med! Hon är 4,5 månad. Hon får lite gröt och lite puréer som provsmak och ibland pyttelite från våra tallrikar.
Fruktpuréeena är det bara naturligt socker i, alltså fruktsocker och inget tillsatt. Barnen behöver detta för att järnet ska kunnas ta upp ordentligt i kroppen. Så se det som sagt inte som sylt utan något viktigt för dem (i alla fall sen när de inte ammas längre eller får ersättning).
Vi ger inte heller välling utan ger endast gröt. Jag fick väldigt dåliga tänder av att ständigt suga på nappflaska och därför drar jag mig för det. Det funkade klockrent med endast gröt med sonen och dessutom får man då lättare in rutinen med att borsta tänderna innan sänggående istället för att vällingflaskan som söver dem.
I banangröten (risgröt) från Semper är det vetemjöl i så de "glutentränas" med den trots att man kanske inte tror det ;)
Usch och fy för alla sjuka barn! Håller alla tummar att lösningar snart hittas så att alla mår bra igen snart!
Skönt med fredag idag!
Har också tagit bort liggdelen. Hon sover lika bra när den är nere helt i liggläge men är riktigt glad i sittlägena. Tycker också att man märker på dem om intrycket blir för mycket.
Vi har en Teutonia och de har 5 olika lägen så hon sitter inte upp helt och hållet i den ännu.
Momster och Trolla; synd att ni båda är hemma utan att ni vet vad det är! Håller tummarna att de snart hittar vad som är fel.
Vi köper julklappar, men det är saker som hon ändå behöver; nytt täcke, lite kläder osv. Vi har köpt någon leksak också men annars får hon nöja sig med de gamla efter storebror. De är ju knappt använda! Flest julklappar får i alla fall 4-åringen.
Våra två kommer dela rum och hon får flytta in efter att jag inte nattammar längre vid kanske 8-10 månader.
Jag tror absolut att en 4-åring kan sova uppe i en våningssäng kanske lite tidigare ändå. Sen kan man ju ha en skyddsribba nere till det mindre barnet så att den inte ramlar ut. Så tänker vi nog lösa det kanske vid 1,5 eller nått. För mig känns det viktigt att det mindre barnet har lärt sig att sova ordentligt på natten först, innan bytet till våningssäng.
Vår blir 4 den 29/12 ;)