• AKT83

Juli bebis 2012

Tilde kräks hela tiden, varje dag. Min högra axel är alltid fläckig och jag får aldrig känna mig nyduschad länge utan känner konstant kräkdoft. Storebror var likadan.

• AKT83

Vi har ett spöke från Ikea som jag tänder vid amning (nattlampesken) den kanske ni kan ha liggandes vid ert barn om han behöver ljus? Här kan vi inte släcka lampan förrän hon somnat så lite mörkrädd är hon, men sen går det bra.

Nähä sova så att man hinner sova något innan nästa amning! Idag somnade hon vid 01:30 efter amning och nästa blev nu vid 04:30. Ganska skönt förutom att jag tror att jag har en liten stockning och då vill jag ju att hon ska amma ofta! Så blir det tydligen när man gör sig till med fin (och åtsittande och svårammad) klänning på sin bröllopsdag ;).

God natt alla!

Ps: KNIP!

• AKT83

Ajaj har fått mjölkstockning men ingen feber ännu. Ont som bara den och stenhård i bröstet. Tilde suger den mjölk som är frisk men får inte ut det andra. Har provat allt möjligt, duscha varmt, masserat, handpumpat, ammat i olika ställningar, börjar alltid med det bröstet osv. Hur länge kan det sitta i utan att bli värre? Någon med något annat tips? Vill inte bli sjuk och vill få bort detta nu!!

• AKT83

Jag brukade handmjölka ut ett par droppar på en tesked och sedan hälla i näsan. Funkade jättebra tyckte jag då för tre år sedan, har inte behövt prova ännu.

Mjölkstockningen är över gör denna gång. Lossnade efter att jag ammat, ammat och ammat massor mer. Nu gör det ont i bröstvårtan istället.

• AKT83

Samma här var tredje-varannan timme fortfarande och tjejen är 9 veckor.

• AKT83

I natt sov hon äntligen över två-amningen och ammades först vid fem. Tyvärr fick jag dock hjälpa stora som kissat i sängen vid två istället :(

Jag tycker att pampers ger lättare röd stjärt trots att jag byter väldigt ofta så vi kör libero. Igår köpte vi också hem ett paket huggies för att prova.

• AKT83

Jag var hård i magen förra gången och lärde mig att äta denna frukost och då blir magen perfekt: vaniljyogurt med en halv skivad banan och två matskedar frön (phsylliumfrön blandat med linfrön). Dessa hittar du i vanliga matbutiker. Drick sedan mycket under dagen. Minsta tecken på att jag känner mig hård så löser denna frukost problemet för mig och det slår aldrig över och blir tvärt om vilket kan bli om man äter för mycket plommon.

Annars ska kiwi också vara lösande, en kiwi efter varje måltid sa min bm men dem kan jag få ont i munnen av.

Svar på tråden Juli bebis 2012