• SaJo81

Juli bebis 2012

Jamtlandstaus skrev 2012-01-23 15:45:32 följande:
    Idag kom svaret på FVP! Vi väntar en frisk flicka    Känns som en stoooor tung sten lämnat mina axlar!   Nu ska jag tillåta mig att vara gravid! Berättar för sonen i kväll och i helgen får övriga familjen oxå veta.

Åh vad underbart:) skönt att veta att allt ser fint ut:)
  • SaJo81

Idag går jag in i vecka 16 =) 15+0, börjar äntligen komma en bit på väg, det e så skönt=)

• SaJo81
    SommarDahlia skrev 2012-01-24 18:37:38 följande:

jag mår fortfarande illa på kvällarna, börjar runt 16 och är oxå trött som bara den! Hoppas slippa det snart, mådde illa på kvällarna med sonen oxå, de slutade ungefär v. 19 så jag hoppas de slutar då nu me! Bara två veckor kvar :)

har det släppt för alla andra?

Jag har mått illa från vecka 6 ungefär både denna gången och med mina grabbar, förra gången gav det med sig runt v18-19 också, nu e jag i vecka 16 och det sitter i fortfaranade, har dock mest problem på kvällarna precis som du=) det börjar på eftermiddagen och vid 20-21 e det inte trevligt....
  • SaJo81

Woogie: har tvillingpojkar på 2,5år, jobbar heltid som gör att jag åker hemifrån 05.45 och e hemma igen till 17.00 ser inte mina barn alls på morgonen och vi har Max 2h ihop på kvällarna, dessutom har mitt illamående inte gett med sig än trots att jag e i vecka 16 så det lilla tålamodet jag hade innan är helt väck och grabbarna börjat då smått komma in i trotsåldern så jag är inte ett dugg taggad för sommaren heller just nu...går mest hela tiden och hoppas på att allt kommer kännas bättre snart....

• SaJo81

Som jag skrev i din blogg om saken alldeles nyss så säger jag det även här. ALLEMANSRÄTTEN GÄLLER INTE GRAVIDMAGAR! okända människor på stan kom fram o tafsade mig på magen förra graviditeten och det är verkligen inte okej! då skulle det vara okej att tafsa på en ickegravid människa med då....bara för man känner för det eller tycker han/hon e fin!

Däremot har jag faktiskt inget problem alls med att folk kallar mig tjockis när jag e gravid, blir lite småvarm o lycklig istället för jag vet att det e bebisen alla menar=) men jag har kompisar som har haft stora problem med det med så jag förstår ändå att alla inte gillar det!

Någon som haft krampliknande mensvärk i livmodern senaste? fick "mensvärk" ner till vänster i livmodern igår sista passet på jobbet (vid 13) och hade sen det fram till 10-tiden imorse, blev smått orolig, sen började det stråla ner i benet innan det försvann.....
    Var inte kul i natt i alla fall kan jag säga 

• SaJo81

JennyL88: jaa, det gjorde mig orolig samtidigt påminde det litegrann om foglossningar då jag hade det förra graviditeten....i alla fall så försvann det igen på förmiddagen igår och har inte haft några såna känningar sen dess:)

• SaJo81

Vi kommer antalgigen köpa en bugaboo cameleon begagnat av en vän, så jäkla smidig den vagnen! Sen kommer vi ha kvar tvillingvagnen men göra om den till syskonvagn med ståbröda på så får grabbarna turas om att sitta o stå o lill*n får ligga:)

• SaJo81
    pyret12345 skrev 2012-01-28 00:02:10 följande:
    Måste fråga - har ni andra kännt sparkar än? Är i vecka 16+6, men har inte känns någon spark alls... :( Kände sparkar i denna veckan med min dotter och man ska ju känna tidigare med andra barnet sägs de ju så är lite orolig... :( Fast hörde hjärtljuden hos barnmorskan i tisdags så borde väl vara lungt?
    jag är i v15+4 idag och har inte känt ett smack hittills...förra graviditeten kände jag inget fören i v 22 så jag är inte ett dugg orolig än.....vissa kanske är länsligare än andra också...och så är det det där med om moderkakan ligger i framvägg osv..
  • SaJo81

Här är det helt outat att vi ska ha barn igen:) föräldrarna fick veta dan innan julafton o släkten på jlafton, jobbet har fått vea pö om pö nu sen vi kom tillbaka efter jul.....är. V 15+6 idag så mon går jag in i vecka 17:)

Svar på tråden Juli bebis 2012