Inlägg från: CattanB |Visa alla inlägg
  • CattanB

Juli bebis 2012

5 min metoden innebär ju att man visar sug för barnet och håller sin hand på magen för att visa att man finns och att de inte är någon fara. Och hör man att de bara är ett skrik som innebär att barnet bara vill bli upplockat eftersom man vant dem vid de. Då kan man väl vänja vid att en hand på magen oxå är trygghet :). Detta är bara vad jag tycker menar absolut inte att de skulle vara rätt eller fel.

• CattanB

Jag läste en artikel i "vi föräldrar" tycker de passade jättebra in på att Othiliia har blivit gnällig. Mellan 22-28 v kommer en klängperiod. Barnet börjar uppfatta avståndet mellan förälder och sig själv. Dem börjar uppfatta begreppen vid, på, i och under. Denna klängperiod håller i sig 1-5 v.

Nu förstod jag varför de är lite tjurigt när jag går från rummet.

• CattanB

Jag fick höra av en kompis, jag vet inte om de stämmer och har absolut inget underlag för de, att man kan försöka få bäbis att sova innan 14. För jag hade problem för några veckor sen, tyckte de blev "bökigare" och man fick vara uppe med henne två-tre timmar längre än jag tyckte hon skulle. Så jag aktivera henne med massa roliga saker och fick henne att sova middag innan två. Sen började hon sova som vanligt igen :)

• CattanB

Juliaannaeva - Japp.
    Othiliia sover ibland en liten stund på fm. Men hon sover alltid mellan 12-13.30 och sen är hon vaken tills hon ska sova, 19-20. SEB sover hon hela natten till 09 på morgonen (idag fick jag sovmorgon då hon ville sova till 11.45.)
    Men som sagt jag har inget underlag för detta men de funkar för oss :)

• CattanB

Dotra har fått en kraftig hosta och misstänker ett RS-virus :( ska in på på måndag till BVC. Hoppas de bara är lite förkylningshosta och inget allvarligare än så. Men äter bra och är lika glad som vanligt så tänker nog inte börja oroa mig i onödan.

Nån som har erfarenhet av RS-viruset? Vad hände? Hur gick de? Va är de isf för behandling? Osv?

• CattanB

Imorgon får jag reda på om jag är gravid igen. Är så nervös så jag kan inte sova :/ blir en tuff dag med Ottis imorgon.

Svar på tråden Juli bebis 2012