Inlägg från: FruSandra |Visa alla inlägg
  • FruSandra

Den här citronsaften nån skrev om. Den ska stå i 1 dygn, men de står inte om den aka va i kylen eller i rumstemp... Nån som vet???!

• FruSandra

Jag sover som en tok. Minst 12 timmar per natt, men nu är jag sjukskriven och har den möjlgheten tilll sömn.. hade ja inte varit sjukskriven hade jag aldrig kunnat sova så mycket...
    Jag är glad att jag inte behlver gå upp o kissa på natten :D Ja är i 16+2..
    Idag blir de en tur till sjukgymnasten..
    Nån som brövat teens apparat?   

• FruSandra
    Engla80 skrev 2012-01-26 13:37:41 följande:
    FruSandra; Känner sååååå väl igen det där! När jag väntade vår tös lärde jag mig att backa så fort en hand närmade sig och bad dom snällt att inte röra. Sen sa jag något i stil med; "Bara för att en mage innehåller en baby så blir den inte allmän egendom! Vett och ettikett bör varje vuxen ha lärt sig och i med det ber man innan man tafsar på folk!"

Något som gjorde och gör mig ännu mer irriterad är att folk tycker det är okej att kalla någon tjockis bara för att man är gravid!!! Kan säga att det är mer än en som fått sig en "vänlig" tillsägning pga det Demon
    Aa de va du som lämnat kommentaren =) Tack :D

Ja men eller hur... De är långt ifrån ok att kalla  nån tjock och ta på ens mage,.. Jag tycker de är respektlöst... Även sånna man känner kommer fram o klappar. Är de min familj gör de väl ingenting mej kompisar o sånt, även de är sjukt jobbigt...
    Jag rycker till, hoppar nästan 2 m bakåt. Nä usch för sånna! 
  • FruSandra
    Malena C skrev 2012-01-26 14:06:55 följande:

jag har så svårt för att människor jag inte känner tar i mig så under min föra graviditet knuffade jag undan handen på en kollega ganska brutalt när jag såg den komma och efter det vågade ingen röra mig. Jag bad henne om ursäkt och föklarade min reaktion lite senare men det spred sig ändå snabt till hela arbetsplatsen.

Självförsvar :D Jag tycker inte heller de är ok... Jag tycker de är fruktansvärt obehagligt...
  • FruSandra
    Sladdis skrev 2012-01-26 14:31:22 följande:
    Går in i vecka 17 idag, men det ser ut som om jag är i typ åttonde månaden.Skäms Tycker också att det är mycket obehagligt när folk tafsar på mig oavsett om jag är gravid eller inte. På mitt jobb visar alla stor respekt. De ville gärna krama om när jag berättade för de blev glada för min skull, men det är inte detsamma som att klappa på magen.

Kramar kan ja ta. Jag är väldigt kramig av mej så. Men de är ju LÅNGT ifrån klappar på magen :S
  • FruSandra
    Jamtlandstaus skrev 2012-01-26 17:55:44 följande:
    Fru Sandra; du har en så himla fin prickig klänning/tunika på ditt kort på bloggen! Är det något som du sytt själv eller går den att köpa någonstans??

Mig har ingen börjat ta på magen då ingen vet att jag är gravid ännu men försöker minnas tillbaka till när jag var det med sonen, men kan inte minnas att jag upplevde något obehagligt kring det å magen. Vi får se hur jag känner det nu när/om det händer. Men jag vet med mig att jag gjort det själv på kompisar o sedan bannat mig själv då jag kommit på att det inte uppskattas av vissa. Förhoppningsvis har de känt att vi står varandra tillräckligt nära så jag kunnat gjort så, för ingen har bett mig låta bli.
    Tror att många gör så av tanklöshet då en gravidmage är så uppenbart fyllt av något annat än bara mage...
    Att bli kallad tjockis är nog oxå för att det tjocka så uppenbart består av annat än för mycket mat o för lite motion.
    Tror att lika viktigt som det är att tänka sig för vad man gör o säger med en gravid så behöver man oxå säga ifrån om beröringen/orden gör en obekväm för alla förstår inte eller tycker likadant.

Åhh tack så jätte mycket :D Jag älskar den ;D Jag har den både i grönt och rött, den är från VILA, men är säkert 8-10 år gammal :S
  • FruSandra

Vi ska ha en kronan duo. De bästa med kronan är att dom kommer med sina driver ibland med allt möjligt förf billig peng :)

Svar på tråden Juli bebis 2012