Inlägg från: millifjor |Visa alla inlägg
  • millifjor

Juli bebis 2012

Nej rent socker kan man definitivt skippa, men grönsaker och frukt kan jag ju inte leva utan .-) funderar på att dra ner rejält och se om det hjälper till att gå ner lite i vikt

Nu har jag iaf varit på Åhlens och köpt mig ett par byxor, blev en modell med hög midja så det håller in en hel del, känns helt okej faktiskt. Nu kan jag fokusera på att komma i mina vanliga brallor i lugn och ro och faktiskt känna mig lite snygg under tiden!

• millifjor

Anjiali: Köp byxor! hade 20% på valfritt plagg på Åhlens så brallorna gick på 240 spänn, inte så farligt tycker jag.
    Nu har jag klätt upp mig och ska snart gå ner på stan och träffa en kompis och fika, shit vad snygg jag känner mig bara för att man kan ha ett par byxor som sitter som de ska!

Har inte börjat med sex ännu, vet inte när var hur man ska vara sugen på det måste också fundera på preventivmedel, vill egentligen inte äta något då vi haft så svårt att bli gravida, kämpade ju i 2,5 år,  men jag vill ju heller inte skaffa ett syskon redan...får nog bli kondom ett tag helt enkelt. vad har ni alla för preventivmedel?

• millifjor

Äh har bestämt att vi kör med kondom, verkar smidigast
    Grankotten: en fråga till dig, tror att jag har problem med min ischias nerv, vad kan man göra åt det, går man till sjukgymnasten då eller? Det värker liksom från rumpan o hela vägen ner i benet, mest när jag varit aktiv en dag o då måste jag ta Alvedon för att det ska släppa. Ska man vila då eller fortsätta att röra på sig som vanligt?
    Tänkte bara kolla om du eller nån annan vet trevlig helg på er!

• millifjor

Tack för tipsen Grahnkotten! ska nog kontakta sjukgymnast så de kan visa lite vad man ska tänka på helt enkelt
    grymt irriterande att ha ont nu när jag kommit igång ordentligt med promenader o så, men men...

• millifjor

Ni som är med i VV, jag har aldrig testat, är det krångligt? hur gör man med den övriga familjen? får man välja vad man äter själv eller är det recept och i såna fall är de dyra att laga till? är grymt sugen på att testa VV jag med men vet inte om det är värt stålarna. har gör mkt GI förut och då gick jag ner 23 kilo på egen hand men tänker att VV kanske är bra det med.

• millifjor

Vår äter mest hela tiden med, men har börjat att sova bra första passet på natten (4-5 timmar i sträck)  då jag ger ersättning innan hon ska sova
    men nu de sista dagarna har hon börjat att vägra ta mitt bröst, vad gör man då, ska man sluta amma helt då eller? Delammar och blir så trött när man måste truga och bråka med henne om att hon ska ta bröstet. Flaskan tar hon oftast direkt...

• millifjor

Hon är två månader, idag är febern borta, igår var den uppe till 37.7, hennes normaltemp är runt 36.5 så det var en liten höjning. Har tänkt kolla nu när hon vaknar och om hon har feber då så ringer jag till läkaren. Hon äter och är vid ganska gott mod när hon inte sover...

Svar på tråden Juli bebis 2012