Inlägg från: millifjor |Visa alla inlägg
  • millifjor

Jahapps, idag gav jag upp, har gett ersättning efter amningen, 50 ml fick tösen, känner det som ett nederlag fast jag vet att jag inte borde känna så. Hon vill ju äta näst intill hela tiden och jag har ju bara ett fungerande bröst efter min monster stockning som fortfarande håller i sig.
    Har ätit penicillin nu i 8 dagar och stoppet är nog borta, bara det att mjölkproduktionen har ju gått ner drastiskt trots att jag ammar det bröstet först hela tiden så vill det inte komma tillräckligt med mjölk. Rakel blir galen när hon måste amma det bröstet och skriker hejvilt redan efter 5 minuter eftersom det inte kommer någon mat. Så ikväll orkade jag inte mer, nu fick hon en kyss med ersättning trots att jag sagt att jag ska härda ut...

• millifjor

Anjiali: samma här fast vår somnar runt 8 o brukar sova till elva då, sen är det varannan timme som gäller :-/

• millifjor

Hur sover ni med era bebisar? Vi sover alla tre i samma säng, hon ligger i ett babynest i mitten. Problemet är dock att hon somnar ju vid varje amning och när jag sen ska lägga över henne i nestet så vaknar hon oftast och vill inte alls vara där i, ibland går maken runt och vaggar henne till sömns i nestet o ibland kastar vi ut honom o så får hon sova på hans plats, bara det att då sover jag skitdåligt...tycker det är bökigt att hon alltid vaknar vid förflyttningar :-/

• millifjor

Jag ger bara ett bröst, det andra funkar inte för mig efter min mjölkstockning
    Har fått ge 30 ml ersättning en gång efter att hon ammat tvärslut på det bröstet annars verkar hon vara nöjd!

• millifjor

Har inte heller mössa på min plutt. Har typ precis börjat klä på henne kläder
    Har bokat tid på Amningsmottagningen nu på onsdag med, har fortfarande en knöl kvar efter mjölkstockningen, hoppas hoppas på att det inte är en bröstböld som måste tömmas på var :-/ sen hoppAs jag att de även har nåt knep hur man får igång mjölkproduktionen igen på det bröstet, just nu finns det bara mjölk i ett par minuter...

• millifjor

Amma är det bästa man kan göra när man har mjölkstockning! Jag pumpade mest för det gjorde så ont att amma och då blev det bara värre! O sök hjälp direkt om du inte får bort det på ett par dagar, det är mitt tips

• millifjor

O jag är glad åt den enda vi har tror vi bara får hjälp med att få till en bebis här i Sthlm:s län, annars får vi bekosta det själva och det vet jag inte om man kommer ha råd med. Så jag ska toknjuta nu av bebistiden helt enkelt!

• millifjor

wohooo, Trasan har gått upp lite mer än 300 gram på en vecka, förra gången hade hon ju bara gått upp 20 gram. tänk vad hon skulle gå upp om jag hade två fungerande bröst BM berömde mig och sa att det var bra kämpat för att bara kunna amma på ett bröst! Så nu väger hon 3980 gram och är 24 dagar gammal

Svar på tråden Juli bebis 2012