Inlägg från: Trolla75 |Visa alla inlägg
  • Trolla75

Juli bebis 2012

snoffsan08 skrev 2012-03-12 09:40:31 följande:
    *ASG* Du e rolig du Skrattande Hittade du vagnen jag pratade om då?
    Hittade en massa vagnar... sökte på Hornet sen om det va rätt vet jag inte? men det kom upp flera...
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
  • Trolla75
    EllaBella02 skrev 2012-03-12 14:39:45 följande:
    Välkomnade v 24 igår! : )

Nu springer tiden fram tycker jag, och ännu lättare blir det i den här underbara! värmen...

Känner bebis flera gånger om dagen nu, och hårdare och hårdare kan jag lova.. ibland gör det fasiken ont när skurken sparkar till... : )

Känner av lite mer i höfterna.. haft lite mer ont.. och tuttarna ska vi inte prata om.. de är inne i någon spurtfas tror jag... och det kommer lite gulvit vätska om man trycker på vårtorna.. ursäkta äcklet... : )

Nu kör vi på tjejer.!! Inte många veckor kvar nu tills vi ser våra bebisar! : )
    Vänta bara till du vaknar i två blöta kalla pölar på morgonen Flört

Började läcka för ca 2 veckor sedan, men nu är det uppehåll tack o lov!
  • Trolla75
    vermilion skrev 2012-03-13 10:27:33 följande:
    Ingen annan som har diabetes här eller?
    Nix, men jag har anlag så det skriker om det! Obestämd

Men har du testat och läst något om LCHF? om inte så rekommenderar jag det starkt!
  • Trolla75
    Woogie skrev 2012-03-13 12:17:16 följande:
    Jag har inga anlag för diabetes öht, men däremot så blev jag jätteintresserad av LCHF och började med det ca en vecka innan jag fick reda på att jag var gravid. Nu får jag inte köra på det för C... Han vill att jag ska äta "normalt" tills jag har slutat amma. Att det är ok och bra och ofarligt med LCHF lyssnar han inte alls på... Så det får bli sen för min del. Hur tycker du att det fungerar rent praktiskt, med familj och så? Hur länge har du kört på det?
    Jag började 28 januari 2011 gick ner 20kg fram till augusti, då det avstannade... Har varit lite liberal sedan dess, men står fortfarande still i vikt!
    När jag plussade så sökte jag så mycket information om gravid och LCHF för jag ville verkligen inte sluta!
    Har läst mycket vad konstdoktorn har att dela med sig av och kände mig så lugnad efter att ha läst hans inlägg "Väntans tider"
    www.kostdoktorn.se/vantans-tider/

Följer även www.familjeliv.se/Forum-24-64/m62371925.html

Skulle vilja påstå att det är mer farligt att stoppa i sig alla dessa kolhydrater som vi i vanliga fall gör! än att låta bli dom.

Familjen äter det jag äter, kokar några potatisar, morötter och extra mycket broccoli... eller kör ugnsrostade grönsaker till.
    ris o pasta äter de allt mer sällan...
    Så jag tycker det funkar finfint även för familjen.
    vermilion skrev 2012-03-13 11:44:14 följande:
    Jag gillar verkligen inte så mycket fett och kan inte äta ägg så njae... det är inte för mig. Men kosten är okej. Jag försöker sköta mig största delen av tiden.
    Mycket fett o fett, vissa har fått om bakfoten att man bara sitter o äter fett men det är fel! Ägg & bacon står inte på allas meny! Men man håller sig mätt väldigt länge.

Däremot så handlar jag bara fullfeta produkter som vispgrädde, äkta smör, majonnäs, creme fraiche och rysk yoghurt.
    Men maten blir så mycket godare med en liten skvätt grädde i, räkor o majonnäs en klassiker, creme fraiche o hallon gott som efterrätt. Rysk yoghurt med nötter till frukost. Kött, fisk o kyckling varieras med mycket grönsaker och goda såser. Vill inte påstå att jag äter mer fett nu än vad jag gjorde tidigare!
    Light produkter är bannlyst för mig, har alltid varit och kommer alltid att vara!

Mitt tips var enbart inriktat då du pratade om att sköterskan ville att du skulle börja med insulin. Har sett så många diabetiker som kunnat dra ner på sitt insulinintag med enbart hjälp av LCHF-kosten.
  • Trolla75

Min bebb* brukar vara väldigt lugn på dagen och jag känner av den först på kvällen eller när jag lägger mig ner...
    Men jag har fortfarande inte känt några sparkar utan på än...
    Är nu i v.22 (21+3)

• Trolla75
    Hallonmusen83 skrev 2012-03-13 19:19:46 följande:
    Varit på vårt tredje ul idag !!! Tvilling 1 är mera lugnare än tvilling 2 MEN de såg ingen skiljevägg ännu. Jag ska läkaren på fredag kolla tappen och lite annat. Sen ul igen 27e med läkartid efteråt. Tvilling 2 är i Normal storlek men Tvilling 2 ligger 4 dagar bak. Alltså Tvilling 2 är vecka 20+1 men Tvilling 1 är 19+4 !!! Jag är 20+1 idag ( vecka 21 ). Båda ligger med huvudena LÅNGT ner mot öppningen( Vulva typ om man ska se de utanpå min kropp ) så att säga och fötterna uppåt därav onda revben!
    Är dåligt insatt i tvillingfödslar, men är det vanligt att de är olika datum på fostren? eller är det så att den ena får mer näring än den andra?
  • Trolla75

momster- va skönt att allt såg bra ut!!!
    snoffsan08- skönt när ens barn tar för sig!

Nu har jag äntligen gjort klart mitt arbetspass... Nu är jag ledig en hel vecka!!! Woohooo... det känns helt underbart! Skrattande
    och i morgon fyller min gubbe år, tänker åka iväg o köpa en god Busapesttårta på konditoriet (25% på en tårta med Idrottsrabatten som går ut i morgon) Flört

• Trolla75

127 dagar kvar... v.22 (v.21+5)

• Trolla75
    snoffsan08 skrev 2012-03-15 13:50:23 följande:
    Ja, verkligen!

Vad skönt för dig!! Förstår att det känns skönt med en veckas ledighet. Just nu önskar jag dock att jag fick komma tillbaks till jobbet, minst en veca ;o). Längtar tillbaka, massor!! Varo ch hälsade på igår och förrgår, kul när dom blir glada av att se en. Mindre kul när dom morsar med: Tjena tjockis =0( Smällar man får ta just nu känns det som, även om det inte är så kul att höra. 
    Själv är jag en tjockis och brukar själv skämta om det, jag har så jäkla bra självförtroende så det är ok! Flört

Men är du sjukskriven, ända fram till BF?

Skäms lite när jag läser om alla era krämpor... själv spänner det lite i blygdbenet på sin höjd! men det överlever jag.
    Jobbigast just nu är att jag satt i mig på tok för mycket mat! men det va så gott å jag bara åt o åt... Färsbiffar med rivet äpple & bacon, ugnsrostad sötpotatis, stekt äpple & fetaoströra...
  • Trolla75
    SaJo81 skrev 2012-03-16 00:58:07 följande:
    Här håller sig karpaltunnelsyndromet i schack i alla fall! har redan konstaterat karpaltunnel inte utav graviditet utan utav arbete....ett alldeles för enformigt och handledskrävande jobb alldeles för länge......fick min karpaltunnel konstaterad i höstas och vart en del sjukskriven för det vilket faktiskt har hjälpt så den har i alla fall inte blivit värre...men jag oroar mig nu under graviditeten kan´jag säga....
    Brukar man inte operera om man får detta?
Svar på tråden Juli bebis 2012