Woogie skrev 2012-03-13 12:17:16 följande:
Jag har inga anlag för diabetes öht, men däremot så blev jag jätteintresserad av LCHF och började med det ca en vecka innan jag fick reda på att jag var gravid. Nu får jag inte köra på det för C... Han vill att jag ska äta "normalt" tills jag har slutat amma. Att det är ok och bra och ofarligt med LCHF lyssnar han inte alls på... Så det får bli sen för min del. Hur tycker du att det fungerar rent praktiskt, med familj och så? Hur länge har du kört på det?
Jag började 28 januari 2011 gick ner 20kg fram till augusti, då det avstannade... Har varit lite liberal sedan dess, men står fortfarande still i vikt!
När jag plussade så sökte jag så mycket information om gravid och LCHF för jag ville verkligen
inte sluta!
Har läst mycket vad konstdoktorn har att dela med sig av och kände mig så lugnad efter att ha läst hans inlägg "Väntans tider"
www.kostdoktorn.se/vantans-tider/
Följer även
www.familjeliv.se/Forum-24-64/m62371925.html
Skulle vilja påstå att det är mer farligt att stoppa i sig alla dessa kolhydrater som vi i vanliga fall gör! än att låta bli dom.
Familjen äter det jag äter, kokar några potatisar, morötter och extra mycket broccoli... eller kör ugnsrostade grönsaker till.
ris o pasta äter de allt mer sällan...
Så jag tycker det funkar finfint även för familjen.
vermilion skrev 2012-03-13 11:44:14 följande:
Jag gillar verkligen inte så mycket fett och kan inte äta ägg så njae... det är inte för mig.

Men kosten är okej. Jag försöker sköta mig största delen av tiden.
Mycket fett o fett, vissa har fått om bakfoten att man bara sitter o äter fett men det är fel! Ägg & bacon står inte på allas meny! Men man håller sig mätt väldigt länge.
Däremot så handlar jag bara fullfeta produkter som vispgrädde, äkta smör, majonnäs, creme fraiche och rysk yoghurt.
Men maten blir så mycket godare med en liten skvätt grädde i, räkor o majonnäs en klassiker, creme fraiche o hallon gott som efterrätt. Rysk yoghurt med nötter till frukost. Kött, fisk o kyckling varieras med mycket grönsaker och goda såser. Vill inte påstå att jag äter mer fett nu än vad jag gjorde tidigare!
Light produkter är bannlyst för mig, har alltid varit och kommer alltid att vara!
Mitt tips var enbart inriktat då du pratade om att sköterskan ville att du skulle börja med insulin. Har sett så många diabetiker som kunnat dra ner på sitt insulinintag med enbart hjälp av LCHF-kosten.