• SaJo81

Juli bebis 2012

3 dagar till BF här med och blir galen på väntan! Hade ju vart dunder att föda nu när barnen är hos mormor och morfar! Är så hemskt rädd att det ska sätta igång typ på lördag för då är det egentligen tänkt att vi ska hämta hem grabbarna vilket betyder att dom kommer få stanna nästan en hel vecka till på landet (separationsångest Allan)

• SaJo81

Fortfarande inget på G här, trots att jag har varit igån HELA dagen! har senaste året använt våran inglasade balkong som extraförråd/ byggarbetsplats och idag tog vi äntligen tag i det, vi har ingen dragkrok på våran bil så nu när grabbarna är hos mina föräldrar så har vi bytt bil och har därmed dragkrok.

så....idag har vi hyrt släp och rensat både på balkongen och i förrådet! förrådet kunde man inte ens gå in i förut men nu är det bannemej ordning och reda.... tog ungefär 6 timmar att rensa ut allt, sen skulle det ju tvättas golv och torkas av på balkongen så man kan använda den igen, =) känns toppen!

passade även på att sätta ihop det nya skötbordet (sista kvar att göra till bebis) och efter många om och men har jag också börjat packa BB-väskan haha! bebisens grejer är packade men det e svårare med ens egna då jag använder så mycket av grejerna som ska med....

ikväll blir det färdknäpp och imon ska vi måla om köket sen får baskemej ungen komma ut :P dagens bravader har inte hjälpt mer än att jag har fruktansvärt ont i ryggen!

• SaJo81

förresten: Grattis Anjiali!

och....

Charlottentott: nu e det på G vad spännande =)

• SaJo81

ja ananas har jag hört, hallonbladste, 
    googlade precis på det fick upp detta:

se.babycenter.com/pregnancy/labourandbirth/planningyourbabysbirth/naturalbringonlabour/

HannaVirrpanna skrev 2012-07-16 21:48:21 följande:
    Sajo: HUR ORKAR DU??? Blir matt bara av att läsa det där :) jag tycker det var kämpigt att slänga in en tvätt ju :) har ni funderat över hur många barn ni vill ha?
     haha jag vet faktiskt inte....måste tänka på annat för annars blir jag helt besatt av all förlossningstänk....

sen e ju våra två grabbar inte hemma vilket gör det mycket lättare att få all sån här skit gjord som vi skjutit på så mycket...men jag kan säga att jag är hyfsat mör i kroppen just nu och ryggen värker inte lite!!

vi (eller jag snarare) har sagt att detta blir vår sista bebis....vi har ju trots allt två redan och tre är lagom....om min karl hade fått bestämma hade vi nog kunnat skaffa fler.....men det blir inget med det...såvida dom inte kommer på nåt sätt för honom att vara gravid i 9 månader och sedan amma bebisen med... :P

• SaJo81
    Charlottetott skrev 2012-07-17 00:07:11 följande:
    22.30 kom vår lille tös!! Väntar på att få åka mer till bb!

Gick snabbt i slutet, (fast jag tyckte inte de kändes så;)) så de blev lite halvdramatisk för hon andades inte så bm började ruska och larm trycka och när läkarn kom skrek hon bara
    Du måste ta ut henne nu!'
    Men då började hon få lite harklingar
    Jag såg och hörde paniken i bm så tittade bort o trodde hon va död:(
    Grattis till tösen! fy för dramatiken men skönt att allt e bra! 
  • SaJo81

Efter all rensning igår kände jag ändå av liiiite sammandragningar igår kväll och några gjorde ändå lite ont med men nu har jag sovit och all värk är borta (förutom stelheten i ryggen) så nu ska jag snart väcka Karln så vi kan måla köket!

Idag är sista (förhoppningsvis) turen till BM, v 39+5... Två dagar till Bf....

Saknar mina gossar så jäkla mycket, nu har dom vart borta i tre dagar! Vill att bebisen ska komma ut delvis för att vi ska hinna föda innan vi ska hämta hem grabbarna!

• SaJo81

Operation måla kök är halvfärdigt, var tvungen att vänta in att färgen skulle torka och nu sitter jag och väntar på att få komma in hos BM för förhoppningsvis sista gången! Köket kommer i alla fall bli skitbra :) det var beige innan och ska nu bli vitt med en liten vägg i griffeltavelfärg som man ska kunna skriva tex saker som behöver handlas eller pojkarna kan få måla på med :)

Om inte nåt satt igång i natt så ska jag storstäda grabbarnas rum imon, rensa ur alla leksaker dom inte leker med och sådär....funderar på att ta garderoberna samtidigt... Vad gör man inte för att sätta igång förlossningen? Börjar tröttna rejält på detta!

• SaJo81

Förhoppningsvis sista kollen på MVC
    Resultat:

Hb: 115
    Socker: 6,0
    Blodtryck: 112/69
    Sf: 37cm
    Hjärtljud: 160
    Vikt: 90,2 :S (25,1kg upp sammanlagt)

Fixerad bebis fortfarande, sitter som berget sa BM.... Fick tid nästa torsdag då e jag i v41+0 då skulle hon kolla tappen och se om ja inte kunde få en hinnsvepning (förutsatt att jag inte fött barn då vilket jag naturligtvis hoppas jag gjort vid det laget)

• SaJo81
    Alemonia skrev 2012-07-18 00:06:44 följande:
    Idag har vi haft BVC på besök och fått lite info. Moa är uppe på födelsevikten nu och nästa besök blir nästa onsdag då vi även ska kolla längd och huvud. Gör alla BVC hembesök numera eller är det bara vissa?
    här gör dom det om man vill=) förra gången fick vi välja själva =)
  • SaJo81

Har senaste dagarna på nåt knasigt sätt kommit fram till att jag inte vill ha ut bebisen i alla fall...låter jag helt Kocko när jag får ångest när jag tänker på att mina underbara gossar måste dela sin mamma med en bebis också, känns jätteorättvist på något sätt...speciellt om jag ska föda nu medan de är hos mormor och morfar! Att dom bara ska komma hem sen och allt är helt annorlunda! Får ont i magen när jag tänker på det...känner mig egoistisk som ville ha ett barn till när jag har två helt underbara...varför kommer såna här tankar nu? Har inte tänkt så alls innan....blä och fy!

Svar på tråden Juli bebis 2012