• SaJo81

Juli bebis 2012

Här har vi haft en jättefin midsommar med strålande sol hela dagen uppe i sommarstugan! pojkarna har lekt och busat sm aldrig förr och självklart åkt "traktor" (åkgräsklippare kallar vi andra det) 

Idag står det att det är 25 dagar kvar till BF och säng, vagn och nya bilen är på plats så jag tycker allt bebis kan ta och komma snart!

Tänkte iofs kanske ta en tur till Ullared på fredag så vi kan vänta till efter nästa helg då (Bröllop att gå på på lördag med)

• SaJo81

förjäkla seg söndag =( karln jobbar 12timmars pass och det öser ner regn ute. jag och grabbarna är extremt rastlösa men what to do???

• SaJo81

Grattis till bebisarna i tråden=)

Känner spontant att min lill* kan få komma nu med....är småtrött på detta faktiskt! fick sitta uppe mellan 2-4 i natt med en hemsk halsbränna som bara inte ville ge sig, sen fick jag lägga mig på FYRA kuddar för att kunna somna om.....

Idag är jag i v 36+4 och ska till barnmorskan vid tre.....tråkigt med semestertider är ju att man får nya barnmorskor....jag hade en första månaderna, sen började jag jobba igen och fick byta till en med senare tider, nu går hon på semester så idag är det någon helt ny och nästa gång blir det också någon helt ny.....*suck*

• SaJo81

BM idag v 36+4

Blodtryck: 114/75
    Socker: 6,0
    Hb: 109
    Vikt: 87,4 kg (22,3kg upp)
    Hjärtljud: mellan 150-160
    Sf: 33cm (samma som förra så ska tillbaka om en vecka och mäta igen då det kan vara så bara att det beror på två olika BM som mätt)

Och jajamen fixerad är bebis nu:)

• SaJo81
    LitenR skrev 2012-06-27 00:00:26 följande:
    De e nog vattnet. Ringde bb och de har runnit från och till sen de började. Ska avvakta och se. Men nu börjar de komma värkar också.. Inga regelbundna dock tror jag, har inte hunnit klocka dom ordentligt ännu. Hade ju tid för igångsättning nästa vecka men nu slapp man ju de då :)
    oj vad spännande=) hur går det? bebis snart?
  • SaJo81

På fredag blir det en tur till Ullared =) nu har vi ju ny stor bil så jag får plats med massa shopping=) dessutom en kompis som e ledig från jobbet så då gör vi en heldag!

Ska bli dundertrevligt=) 

• SaJo81
    LitenR skrev 2012-06-27 11:48:05 följande:
    Tack tjejer! Våran prins är här!! Vattnet gick ju lite före 12 finsk tid och värkarna blev regelbundna nästan med en gång och kom med 3 minuters mellanrum, har kort väg till sjukhuset så vi åkte in till bb vid 03.30,och då var jag 9cm öppen! 05.50 föddes han. Fick ligga en stud på mitt bröst men hade lite tungt att andas, vilket är vanligt med diabetesbarn, så han får va några timmar på barnavdelningen och få extra syre.
    Åååååh grattis=) vad härligt att allt gått bra=) och vad fort det gick!
    Beranda skrev 2012-06-27 11:42:45 följande:
    BF 20 Juli här :)
    Är det någon som barnet redan fixerat sig hos? Och som är i runt v. 36 såklart.

Mitt andra barn jag föder men all känns väldigt nytt, så känner mig väldigt okunnig och lite orolig inför förlossningen. Men det kanske är normalt. 
    Var hos bm i måndags och då var "liten" fixerad, har bf dagen innan dig den 19:e =)
    mitt tredje barn (grav nr 2) och eftersom killarna kom v30 med akutsnitt så är allt helt nytt för mig med nu trots att jag är "erfaren" mamma haha=)

• SaJo81

det var ju den där jäkla bb-väskan med ja! vad behöver man egentligen? vet att det har skrivits förr men jag har änna inte tagit tag i det än då det känns så avlägset.... nu är det ju iofs bara 3 veckor kvar så jag kanske borde packa den i alla fall!

men goa joggingbyxor och sånt där? dem använder jag ju dagligen så det kan man ju inte packa ner..... 

• SaJo81

Vecka 37+0 idag =) det närmar sig mer och mer.....svårt att tänka sig att vi snart kommer vara fem i familjen! mäktig känsla!

Imon åker jag till Ullared en sista gång innan BF med en kompis, blir inte jättemycket shopping men det blir en skön dag samtidigt med en god vän, inga barn o ingen man :P 

Svar på tråden Juli bebis 2012