Inlägg från: froggyL |Visa alla inlägg
  • froggyL

Juli bebis 2012

Spännande :) så kul å läsa om också Hallonmusen. Idag mår jag så kasst. Mått bra några veckor nu. Vet inte om det växer mkt nu. Men magen känns jättespänd, lite ont gör det och jag kan knappt inte äta. Vilar nu. Känns skönt. Bebisen buffar på en hel del så jag antar det beror på det,.... Får knappt en lugn stund.

Mamma till Linnea 2008-01-04
  • froggyL

Jag e så trött å ledsen. Det känns så motigt. Borde egentligen äta min dep.medicin, men vill inte i samband med graviditeten. Vill bara sa täcket över huvudet. Ska strax jobba, har lucka på jobbet. F-n vad jag vill skita i de här. Men jag blir ju ledig lång tid snart, eller ja, ledig och ledig. Bort från jobb iaf. Suck. Behöver stöd å pepp men det är ont om det.

• froggyL

Tack alla. Behövde lite pepp. Jag har en bakgrund av depressioner och sjukskrivningsperioder, men har varit bra de senaste åren. När Linnea var i magen åt jag inte medicin heller, men började strax efter hon kom. Annars har jag ätit medicin sen år 2000. Kommer att få göra det resten av livet för att orka och fungera. Jag är ändå begränsad, orkar mindre och måste se upp med å inte falla tillbaks ner igen. Fixar bara en halvtidstjänst, vilket visar sig pengamässigt :( men hellre må bra...

• froggyL

Det var nån som undrade om sparkar... du har nog bara en där inne som sprattlar med armar å ben, tror jag iaf. För du hade ju gjort UL vad jag minns. (läste inte inlägget supernyss). Min sparkar väldigt mycket (bf 4juli), innanför trosan kan man säga. Känns skumt, då första barnet sparkade bara uppe typ. Ovanför naveln. Men nu är det så väldigt långt ner. Men inget konstigt med det, den lär ju ändra position många ggr. Ibland kommer det lite dubbelsparkar, att det känns som ett smatterband i magen. Sparkarna liksom fortplantar sig vidare. Svårt å förklara, men inte på två olika ställen helt samtidigt.

• froggyL

V.24 idag :) så skönt. Tiden går så mkt fortare när man redan har barn. Första graviditeten gick den ursakta.... så känns det bara ibland nu.

• froggyL

Tänk om man kunde känna så. Själv hade jag en hemsk förlossning som precis klarade sig från snitt. Ser inte fram emot denna, men tänker att så jobbigt/illa blir det nog inte igen....förhoppningsvis.

• froggyL

Alemonia. Jag funderade på ståbräda jag med, men märkte sen att de är ju för max 20kg, och vår dotter är fyra och väger typ 19 nu, så hon får gå eller köra springcykeln. Hon var så duktig i höstas så det tar nog inte lång tid innan hon cyklar. Det finns ju tydligen nån sparkcykel man kan koppla på nu också, fattar inte riktigt hur, men....kanske nåt alternativ. Fast inte på grus....

• froggyL

Ni vet att man kan hyra babyskydd på babyproffsen va?! Och man måste inte bestämma sig med en gång. Superbra, för de har man ju så kort tid, och ska man ha fler barn så får man ett fräscht säkert skydd varje gång. Går att hyra både nya och begagnade. De är genomgångar och kollade från krockar,om man nu väljer att hyra ett begagnat.

Svar på tråden Juli bebis 2012