Juli bebis 2012
Äh, fick inte komma förrens onsdag nästa vecka, så får jag träffa distriktsläkaren å ev. göra fler prover.
Äh, fick inte komma förrens onsdag nästa vecka, så får jag träffa distriktsläkaren å ev. göra fler prover.
He he, bra gjort, En liten :)
Svårt å säga då jag inte är jätteinsatt i jobbet, men är det inte tunga lyft eller ointelligent arbetsgivaren stänger av dig/särskilt riskfyllt så är det inte lätt att få gravidpenning. Andra på ditt jobb som fått det? Ansök snarast, det tar tid. Är det du som vill jobba så mkt som möjligt? Annars kan man ju få det tidigare, fast skumt när du precis börjat jobba igen....
Dumma rättstavning...ointelligent skulle jag inte skriva...utan , om inte arbetsgivaren.... Du känner ju bäst vad du orkar, men sök...du måste ju inte utnyttja det sen. Bara du har det beviljat i tid.
SaJo81: jag fattar det så, för denna gång skickade de ut ansökan om ersättning-papper som jag får skicka in när jag vill ha pengar. Sist fick jag det direktutbetalt. Men ring å kolla med FK så du vet säkert.
Godmorgon! Kul å ha lite å läsa när man vaknar... Här ropas det ganska mkt också, eller ska göras mkt innan hon somnar. Gå på toa flera ggr och sånt. Men det e väldigt olika. Jag låter mer bestämd och säger att hon inte får ropa mer för vi vill också sova eller va ifred lite. Det lyssnar hon bra på. Men det är mannen som har huvudansvaret för nattningarna och han låter henne också ropa. Skyll dig själv tänker jag. Han går in flera ggr till henne. På natten e det mest toabesök men det e inte så ofta. Ibland kommer hon in vid fem-tiden. 4 år e hon.
Inga frågor e fjompiga. Bättre å ringa en gång för mkt än en gång för lite. Och det tycker de med! Och du kommer stilla din oro. Ring du! Kram!
En liten. De flesta jobbar ju så länge de kan, och orkar. Man får ta ut föräldrapenning om man vill va ledig innan förlossningen. (Hur tidigt man får det, vet jag inte.) Om det inte blir så attman istället blir sjukskriven eller får havandeskapspenning (eller mer korrekt; gravidpenning heter det numer.) men för att få det krävs ett jobb med särskilda risker, tex förskolelärare, tunga lyft, farliga ämnen, trafiklärare mm.mm. Engla80: i valet mellan de stolarna du nämner, rekommenderar jag multitechen om ni har långa barn. Den ska tydligen va extra bra för det. Var inne på den när jag forskade, men nu har vi skaffat senaste britax bäst i test, vad den nu heter. Den med krockkuddar på sidan av stolen.
Dumt det blir med ipaden, den hoppar över radbrytningarna.
Sajo, välkommen till klubben... :( jag orkar ingenting och får heller inte upp värdet. Tog nya prover idag, träffade distriktsläkaren och tog andra prover också, för att utesluta annan brist. Ska till bm på fredag, hoppas på att några svar kommit redan då. Ska kolla järnet då igen.... E hundrafalt glad att jag inte ska jobba mer än typ 1,5 vecka till, för mitt jobb kräver ju total koncentration...