Inlägg från: froggyL |Visa alla inlägg
  • froggyL

Juli bebis 2012

En liten skrev 2012-04-23 07:53:21 följande:
    Har nu övergivit bilen, jag kan inte vända mig och är farlig... Så under till bussen. Men jag räknade fel och fick springa! . Så mycket för att välja ett lugnare alternativ. Igår hämtade vi dottern efter att maken röstat. Åhh, vad mysigt att gå in och snusa på henne innan jag la mig.

Och jag jobbar i bilen.....trafiklärare...borde slutat för länge sen. Skitjobbigt. Dessutom ska jag ansvara inte bara för min och bebisens säkerhet utan också elevens och övriga trafikanter.... Men men, om två veckor slutar jag.
    Mamma till Linnea 2008-01-04
  • froggyL

Vad gäller pumpar så är ju Apotekets manuella total skit! Avents manuella hade jag sist. Med ett pistolhandtag. Prisvärd.

• froggyL

SommarDahlia, grattis till kommande bröllop :) Ullared e perfekt när man ska köpa på sig grunderna. Vi har redan det mesta, men ska ändå dit sen när jag slutat jobba. Hur jag nu ska orka gå där. Får bli mkt pauser.... Vi brukar va där 10h. Rekordet e 11 :) ha ha. Mindre än 4-5h e ju omöjligt :) nu bygger de ju ut igen så då får det väl bli tvådagars-besök i fortsättningen... Hi hi.

• froggyL
    JennyL88 skrev 2012-04-24 11:18:57 följande:
    Tack för alla tips tjejer. Kommer nog bli en stol med insats, men är lite velig på om vi ska köpa eller hyra den första.

Men du...det är ju det bästa, du behöver inte bestämma dig nu, utan ta den på hyrköp, och när tiden gått ut, det är då man bestämmer sig. Eller ja, lite innan såklart....Antingen behåller man den...eller så lämnar man tillbaks den och får pengar tillbaks. På så vis vet du ju om du är nöjd med den..... Vi var nöjda, super. Men såhär i efterhand e jag glad vi hyrde för nu hyr vi igen, ett lättare babyskydd som också fått bäst i test, som den vi hade förra gången. Och då hon e fyra år nu, så är det klart att utvecklingen går framåt även på säkerhetsbiten. Jag e kräsen vad gäller barn å bil...e ju trafiklärare...
  • froggyL

SaJo81: orkar å orkar. Jodå. Tiden går ju så himla fort bara. Brukar dessutom bara äta på röda fikan, nåt annat hinner vi inte :) och så äter man nån macka ute på parkeringen innan man går in, sen blir det McDonalds i Varberg på hemvägen (tar 1,5h hem ca). Tekla78: härligt å höra! :)

• froggyL

Sömn...min bebis sover aldrig känns det som. Förutom i bilen och en stund på natten. Precis som med Linnea :) hon sov inte mkt efter hon fötts heller.

• froggyL

V.31 :) 69 dagar kvar. Nu så är det inte långt kvar :)

• froggyL

Jag vet inte heller missmurrig. Idag har vi börjat vår flytt. Helt slut å ska nu sova för natten. Stora möblerna och resten flyttas imorgon. Så upp tidigt. Var i morse hos barnmorskan och tog ett tredje prov ang min trötthet. Får se vad det visar. kan knappt röra mig och då har jag inte burit mkt. Mest plockat upp lite. Men benen känns som om de lossnar och ryggen går av. Känns underbart inför imorgon >

• froggyL

Nu har vi fått flyttat färdigt. Eller ja, finns ju lite kvar på gamla stället men vi har inte bråttom. Men två dagars aktivt flyttande, trots att jag inte burit nåt direkt, bara plockat upp....så gick jag varje kväll sönder i fogarna så jag inte kunde röra mig. Och ryggen den ska vi inte tala om. Men bebis e kvar i magen som tur e. Först nu som jag tar det lugnt en liten stund. Och kan slappna av. Puh vilken pärs graviditet och flytt är! Men e sååå nöjd med den här flytten. Imorgon har jag tagit ledigt, och sen e det röd dag. Perfekt! Sen e det två jobbdagar kvar bara och så har jag min beviljade gravidpenning sen :) tjohoooo det behövs. Hoppas snart få svar på mina nya prover som jag tog i fredags ang.tröttheten. Tagit två prover innan, detta var ett tredje utökat på sköldkörteln.

Svar på tråden Juli bebis 2012