Inlägg från: millifjor |Visa alla inlägg
  • millifjor

Juli bebis 2012

Jag är förstföderska o går var tredje vecka tills typ v 33, då blir det varannan, hon tar bara blodtryck o sf mått sen får jag säga till om stick i fingret, urinen kollade de bara första gången. tycker att de borde kolla lite mer men icke...

• millifjor

Nu har vi varit på TUL fprtfarande en flicka såg det ut som,hehe. allt såg normalt ut, 1700 g vägde hon ungefär och låg med huvudet lååångt ner mot blygdbenet, kan hon vara fixerad då, hur vet man egentligen det? Vi är i v 32 nu (31+1). Och är hon fixerad, betyder det att hon börjar bli redo att komma ut då eller kan man gå så hela tiden ändå?
    Gud vad mycket frågor man har nu när det börjar närma sig slutet

• millifjor
    Syster iKa skrev 2012-05-21 17:29:27 följande:
    Barnmorskan känner bebisens läge samt om den har fixerat sig i bäckenet, går att rucka på (s.k "ruckbar") eller om den ligger enbart nedåt.... Att bebisen ligger fixerad behöver inte alls betyda att den "e på gång", min son låg helt fixerad från v 32 och kom precis till BF (0ch hade dessutom innan dess legat med huvudet neråt i många veckor....
    Man kan känna själv osså hur bebisen ligger, men det krävs en ganska "van hand" för att  känna efter fixering el ruckbar....
    Okej, barnmorskan kände lite sist med hon sa att jag hade för kompakt mage för att känna, mycket konstigt tycker jag men men
    Jag har dock inte lärt mig o känna skillnad ens på kropp, armar, ben, huvud, bara att det är "någon" därinne som lever runt iaf,hehe
  • millifjor

Jag är nog klar med allt tror jag, har ju väntat på denna bebis i 2,5 år så man var rätt sugen på att börja fixa nu när vi äntligen fick ett plus Har iofs inte varit tvungen o köpa mycket alls, bara en vagn, min syrra hade det mesta som vi fick då hon känner sig klar med bebisar nu,hehe.
    Ska bara fixa skötbord i badrummet, ska bygga ett platsbyggt o sen handla ett paket blöjor o lite sånt sen är vi redo!
    +12 kilo står min våg på nu, är i v 32, känns ändå helt okej då jag lyckats gå ner 20 kilo innan vi blev gravida

• millifjor

whohooo v 33 idag, nu längtar man nåt galet
    Har letat kortbrallor i affärer idag, det var ett projekt, kom hem med ett par från stadium som satt sådär, men de får duga ett tag nu helt enkelt! tråkigt att det finns så fula gravidkläder, man vill ju känna sig snygg nu när man gått upp en sisådär 13 pannor, men allt jag tar på mig gör så att jag ser ut som en gammal tjock tant, trist! aja, bara o hålla ut ett tag till, snart kanske man kan komma i sina vanliga paltor igen....suck

Känner mig gnällig idag...

• millifjor
    FruSandra skrev 2012-05-28 16:28:07 följande:
    Mousetrap
    Ja menar att ja fått springa o göra 2an :)
    Har också lite ilningar, men väldigt svaga, och har med fått sprungit på toa tre gånger idag, brukar bara vara hård men icke idag...
  • millifjor

någon som vet om man får gravidpenning på lördag o söndag med? fick en utbetalning av Fk där det står att jag fick halv gravidpenning för den 19 o 20 maj, o det var ju på en helg...

• millifjor
    Libe skrev 2012-05-30 14:34:40 följande:

Nu har jag läst i tystnad väldans länge. Har BF den 17 Juli och går hemma med gravidpenning sedan 18 Maj. Börjar bli vansinnigt rastlös så joinar gärna er och skriver av mig istället. Bor i Norrtälje :)

Välkommen! bor också i norrtälje så vi kanske hamnar i samma föräldragrupp då!  har Bf 21 juli
  • millifjor

Har varit hos Bm nu, är i v. 33, allt såg fint ut, bebis var fixerad och hade tydligen varit det ett tag så det var ju skoj

• millifjor
    Libe skrev 2012-05-30 18:30:28 följande:
    Tack :) jasså, vi ska ha första tillfället den 11e tror jag, en måndag! Är det första barnet?
    Jepps vi med ja det är första barnet för oss!
Svar på tråden Juli bebis 2012