• SaJo81

Juli bebis 2012

HannaVirrpanna skrev 2012-07-18 03:14:39 följande:
    Sajo: har samma tankar jag med ibland. Jag tror dock att det kommer att bli till det bästa! Vem ångrar sina syskon!? Dina pojkar har redan ett syskon men det är nog nyttigt med fler. Lära sig dela med sig mer, hjälpa med bebisen och få känna sugit stor osv.

Min son är inte heller hemma just nu och jag hoppas bebisen kommer innan han är tillbaka, samtidigt som jag vill hinna vara bara hans mamma lite mer! Det är det som känns lite jobbigt. Att allt är annorlunda när han kommer hem... Samtidigt som jag bara vill bli av med magen så jag kan bli en bättre och roligare mamma att leka med :)

Nu har jag vaknat efter typ två timmars sömn. Johan har i vanlig ordning lagt sig på soffan och nu kan jag inte somna om pga halsbränna. Så fruktansvärt obehagligt! Har klarat mig rätt bra från den men... När den väl kommer är det hemskt! Hoppas jag kan somna om nu i alla fall!
    pratade med en kompis i telefon om detta förut med som sa att hon hade känt likadant innan hennes fick syskon så det är väl rätt normalt....men ändå jobbigt när man kommer in på dom tankarna....

idag mår jag inte alls toppen! vet inte riktigt vad det är som är fel men jag känner mig helt off, magen e småknas och jag har någon slags värk i magen med, tror inte det kan kalls förvärkar/värkar för antingen har jag inte ont alls en bra stund sen värker det som fan i magen i typ tio munter/en kvart....vad kan det vara? är hyfsat lös i magen med :S (ursäktar infon) jag som skulle storstäda pojkarnas rum har med nöd och näppe lyckats städa köket!!!
  • SaJo81

När ska ungen ut undrar jag? Idag har jag mått skit hela dagen.... Kass i magen och massa halsbränna och sammandragningar men neeeeej då, inget som kan föreställa värkar tror jag att jag haft..hur f*n ska man orka?

• SaJo81

Suck...jag tror att den här kotten väntar till augusti eller nåt...eller så e det dax på lördag när jag ska hämta hem mina två andra gossar...

• SaJo81

Va faaaaan! Bara jag kvar nu juuuuuu....inga värkar här alls, däremot halsbränna som inte vill ge sig

• SaJo81

Har bf idag (nu efter tolv) sammandragningar bara inte en enda förvärk ens.... Sick n tired of this shit....

• SaJo81

Grattis grattis :)

Idag mår jag allmänt risigt :/ bf idag..... Magen e helkass, Hade halsbränna typ hela natten och vaknade klockan sex i morse...jag som inte haft några problem att sova till nio minst...redan suttit på toa två gånger och vart rätt lös (ursäkta infon) har fått ha spann med mig för jag vet ute vilket håll det ska komma från så att säga....ännu ingen spya men det e inte långt ifrån.... Ta mg från detta nuuuu

• SaJo81
    eken skrev 2012-07-19 21:01:31 följande:
    Är det ngn som kan tipsa om en bra bröstpump manuell...känner att det är dags att införskaffa en...
    medelas handpump hade jag med grabbarna och den funkade jättebra...så länge man inte ska pumpa mycket och ofta, jag helpumpade ju då barnen var prematura så jag hyrde en elektrisk istället sen men annars var den bra!
  • SaJo81

Nu händer det grejer! Sitter på toa med misstänkt vattenavgång (vad skulle det annars vara som har runnit i en halvtimme nu) pratade med förlossningen och om inte det blir värre under natten (har lite värkar men inte sp farligt) så ska jag i alla fall in imon klockan elva för att kolla läget....har ju känt mig småknas i magen hela dagen idag så inte helt oväntat ändå...hade ju bf idag 19:e så kanske bebis bara blir en dag försenad

• SaJo81

Nu har jag ringt förlossningen igen och ska väcka Karln sen åker vi in...känns som om värkarna jag haft senaste timmarna mattats av något men det känns tryggare på sjukhuset...

Svar på tråden Juli bebis 2012