• SaJo81

Juli bebis 2012

Hmm ja då får jag undvika att springa, men tunga luft är ju näst intill ofrånkomligt med två treåringar hemma! Hoppas inte det e framfall elle om det är det hoppas jag det är den typen som går tillbaka.....

• SaJo81

Jag skev in mig på 65kg denna graviditet och vägde också 90kg på förlossningen, har gått ner ungefär 11kg så jag har 14 kg kvar, hoppas spontant att mycket av det ska "rinna" av under amningen men är skeptisk, började redan när lilleman var tre fyra dagar gammal att bli besatt över min vikt och är småsne för att jag inte får på mig mina gamla kläder...känns inte som en helsund inställning...

• SaJo81

Vad Dyrt det är att gå med i vv :S det trodde jag inte, mina föräldrar har räknat points i ett år nu oh mamma har inte varit så smal sen jag var liten så det känns ju som "rätt" typ av diet, men betala 700 nåt första månaden är ju galet :/

• SaJo81

Nu har vi problem med andranamn till lilleman! Hans bröder heter Tristan Maximillian och Anakin Vincent, lillebror heter ju Bastian i förnamn men vad ska han heta mer?

Idag har vi varit på BVC med, lilleman är 23 dagar och har vuxit 5cm på längden till 55cm och väger nu 4290g han har gått upp drygt 0.5kg från sin födelsevikt

• SaJo81

Vi har inte valt släktnamn till nån av dom andra två så det känns lite fel att ge lilleman ett om ni förstår, annars är min man lite inne på hans "riktiga" namn ( han fick nytt namn när han kom till Sverige som 5-åring) vilket jag hade tyckt var fint just för att det är min mans namn ( efter vi gifte oss bytte han dessutom till mitt efternamn så det finns liksom inget kvar..)

Vilka fina namn ni alla har till era! Skulle egentligen också kunna tänka mig tre namn till lilleman men då är det ju det där med dom andra två, vill att allt ska vara jämnt om ni förstår men det kanske inte spelar någon roll egentligen....

• SaJo81

Vi ska döpa lilleman i samma kyrka som hans bröder är döpta i, Har inte varit i kontakt med dem än men i den församlingen finns bara 3 kyrkor, vi gifte oss 15mil hemifrån så den kyrkan blir det inte...tror kanske pga att det e babyboom på bb och förlossningen på sommaren så är det nog fler som döps på hösten ?! Våra andra killar är döpta i februari så då kunde jag välja och vraka bland dagar! Apropå det borde man kanske ringa församlingen snart då...

• SaJo81

Missmurrig: oj var det en sån bjässe ni fick:) haha jaaa jag tycker våran grabb var stor ändå men jag jämför ju med hans bröder som kom tio veckor för tidigt....vi har goda vänner som fick 6 v innan oss denna gången och deras tös vägde 100g mer än vår grabb vid födsel men var 4 cm längre.... Hon såg ut som en jätte bredvid lilleman när vi träffade dom första gången, men då var hon redan 60 cm lång.....

• SaJo81

När vi låg på neo med dom andra två grabbarna så rekommenderade dom NAN för den skulle vara bättre för magen, våra grabbar var rätt hårda i magen med NAN med men bättre än semper, kan vara värt att testa! Vet dock att flera andra har tyckt semper vart bättre så det e lite olika

• SaJo81

Någon som vet hur fasen man får fart på mjölken igen? Har bara mjölk i ena tutten :( finns inget, märker på att jag inte behöver amningsinlägg, killen blir vansinnig av att ligga vid den och jag får inte ut nåt med pump heller plus att det e hyfsad storlekskillnad på tuttarna! Vill gärna amma på båda, vet inte varför det har tagit slut för jag har ammat lika mycket från båda brösten.....

Svar på tråden Juli bebis 2012