Inlägg från: anjiali |Visa alla inlägg
  • anjiali

Juli bebis 2012

Tack ALLA för värmande ord och tankar. Det betyder oerhört mycket !

Vet ju att det finns många som har det så jobbigt och värre än jag som fixar detta. Ska försöka vila mig i form och starkare.
    Vet inte varför jag är så övertygad att bebis inte kommer ???

Barnen och mannen (till och med kaninen) är hos min mamma och jag har sovit. Helt underbart !!! Godis och kärleksfilmer står på agendan.

• anjiali

Hanna virrpanna : självklart !!!
    Kanske blir lite väl tyst här inatt när mannen inte snarkar. Det gör ju du :p skulle nog kännas bra, men vi kommer behöva mera godis.

• anjiali

Sömnlös inatt igen. Skönt att det är lördag imorgon och min man är hemma med barnen.
    Lite tomt i huset sen jag skickade ut alla till min mamma.
    Tankarna bara snurrar.

• anjiali

Lycka till skopan.

Jag blir då inte riktigt klo på kroppen. Hade så svårt att somna igår kväll. Lite molvärk och en del sammandragningar. När jag ställde mig upp var det som om jag duschat snippan och inte torkat mig så blött. Lite slem kom på toa men pyttelite mest blöt. Hade klänning på mig och inga trosor efter att tagit en dusch tidigare. Så när jag hänger tvätt rinner det vätska längst benen på mig och det droppar lite på golvet. Börjar undra om det är vattnet ???
    Fortsätter lite så under natten när jag ställer mig upp så rinner det lite lite. Satt på mig blöja och det är svagt gult i bindan och lite blött.
    Nu har jag sover sen fyra och tänkte att det säkert visar sig när jag går upp men det kommer inte så mycket. Blött är det men inte så mycket.
    Är det flytningar ??? Kan man få så rikliga flytningar att det droppar ???
    Ringde och fråga förlossningen och dom sa att slemmisen skulle lägga sig uppe på bindan och vatten sjunka in. Det har ju sjunkigt in. Men hon sa att det kanske är flytningar.
    Tycker inte det luktar något. När jag känt med handen ser vätskan klar ut.
    Molvärken är borta.

• anjiali

Jag ringde inatt och dom bad mig avvakta till morgonen och ringa igen.
    Men det känns som det kanske lugnat sig lite.
    Googlade vattenavgång eller flytningar. Man kan tydligen ha riktigt ordentligt med vattniga flytningar på slutet så det rinner :-/...
    Ghaaa blir tokig. Ingen lust alls att åka till förlossningen och få veta att det är flytningar.

• anjiali

Färdknäpp skulle nog vara super !!!!

Tyvärr vill inte mannen mer. Vet inte om det var att bm kände huvudet som blev för mycket. Men en morgonpromenad blir det om en stund.

mycket tveksam till att det är vattnet, tycker det lugnat sig. Men har varit och gjort tvåan tre gånger sen tre inatt.
    Så kroppen kanske förbereder sig lite ???      

• anjiali

Tror nog mer och mer på flytningar. Vill dom ändå att man kollar upp det ???

Tänk om jag är dålig i magen av allt skräp jag åt igår och kroppen inte alls är på g :-/....

• anjiali

Ringde förlossningen och hörde med dom. De var lika tveksamma som jag på att det var vattnet. Jag skall avvakta under dagen och höra av mig igen om det fortsätter.

Men nått händer nog med kroppen oavsett känns det som. Hoppas hoppas.

Nu ska jag ge mig på trettioelfte försöket att sova :p.

• anjiali

Heja down under !!!

Här är det lugnt igen. Men jag är då inte förvånad. Varannan dag verkar vara receptet på denna bebis. Vaken natt med saker som händer sen lugnt dagen efter och sömn en natt. Sen vaken natt igen. Det borde betyda att det blir lugnt inatt och att natten mot måndag och bf så kanske kroppen bjuder på nått mera.

Sajo: tycker det är bra att du ska få vila nu. Det har varit mycket på din lott och nu kan du bara rå om dig själv. Pojkarna kommer ha det jätte bra .

Ellabella: det hände mig och mitt första barn. Tyckte det var jätte jobbigt minns jag men vi klarade av det. Hoppas det inte blir något.

Svar på tråden Juli bebis 2012