Inlägg från: Tekla78 |Visa alla inlägg
  • Tekla78

Juli bebis 2012

Vi har 4-årskalas lördag (för dagiskompisar) och söndag (för släkt) så det känns som om vi har en massa att fixa med. Behöver ju egentligen vara så avancerat, men man vill ju att han blir nöjd.

Jag är bjuden på jobbets julkonferens inklusive övernattning. Ska bli så skönt att få sova en hel natt i en hotellsäng!!! Ska hålla mig i skinnet och gå tidigt till sängs. Nåde den fyllkaja som råkar väcka mig mitt i natten Maken ska vara föräldraledig.

• Tekla78

Emil har hittat sin falsettröst och ligger och jollrar med den. Storebror vaknade när vi gick upp kl 03, fattas bara att han vaknar nu 05.30 också... Han skulle bli lagom trött till luciafirandet kl 15 då.

• Tekla78

Fru Sandra, vilken mysig bordsdekoration!

Vårt kompiskalas för 4-åringen gick bra! 5 kompisar och lika många föräldrar. Idag är det släktkalas. Vår Ludvig är född på julafton så vi tycker att det är viktigt att fira ordentligt innan.

Har börjat vänja mig vid pigg bebis kl 04 nu. Hade det på tok för lyxigt innan ;)

• Tekla78

Fru Sandra, vilken mysig bordsdekoration!

Vårt kompiskalas för 4-åringen gick bra! 5 kompisar och lika många föräldrar. Idag är det släktkalas. Vår Ludvig är född på julafton så vi tycker att det är viktigt att fira ordentligt innan.

Har börjat vänja mig vid pigg bebis kl 04 nu. Hade det på tok för lyxigt innan ;)

• Tekla78

Men varför blir det postat 2ggr?! Jag var så noga med att inte trycka fler gånger.

• Tekla78

Lovisblomman, vi har också gått från världens lättaste nattningar till krångel när han vet vad som ska hända. Han har även börjat reagera på att sitta hos folk som inte är jag eller pappan. Kanske en första separationsfas?

• Tekla78

Åh, vi har inte köpt något än. Funderar på en såndär aktivitetsbräda med hjul som snurrar, något pling & pip och kanin som man kan dra från ena sidan till andra om ni kommer ihåg den. Fast den där hunden såg ju bra ut.

• Tekla78
    Trolla75 skrev 2012-12-19 21:21:37 följande:
    Vi har också allt vi behöver tror jag! Men nu är det så många som frågar vad barnen önskar sig och det är lika dant varje år... Står och vet inte vad jag ska svara? Sååå tänkte om ni hade några bra förslag... ;)

Jag har önskat fina kläder, pyjamas och haklapp med plast bakom av släkten.
  • Tekla78

Igår gjorde jag puré på potatis och gröna ärtor. Jisses, vad det gick ner bra! Tyvärr kom det ut som diarré... Så kom jag på att min gudson är soja-allergiker och han har sagt att han inte heller tål gröna ärtor eller jordnötter eftersom de tillhör soja-familjen. Måste kolla med en dietist om det kan vara så. Har därför inte så stor förhoppning om att mjölkallergin har växt bort när vi ska provocera vid 6 månaders ålder :(

Angående 5-min-metoden: Visst är det så att om de lyckas somna in i egna sängen känner de igen minnesbilden "när jag vaknar" från "såhär såg det ut när jag somnade", eller? Är inte det det som är filosofin liksom?

Tycker nog också att det är ett stort värde i att både mamma och barn får sova större delen av natten och vakna utvilade nästa dag. Man känner sitt barn bäst och vet förmodligen om det mår dåligt av den ena eller andra metoden. Känner man att en metod inte är rätt för man över den känslan till sitt barn. Likadant om man litar på metoden känner barnet en trygghet från föräldern medan metoden "utövas". 5-min funkade absolut inte på min första son för han gav ifrån sig avgrundsskrik. Jag har inte behövt prova den på Emil, men jag tror absolut att den kan funka för andra barn.

• Tekla78

God fortsättning!

Vi har 3,5 år emellan Ludvig och Emil, tycker det blev jättebra. Vi började försöka med syskon mycket tidigare, men fick några missfall innan vår guldklimp ville fastna. Ludvig har tagit det bra hittills att bli storebror, men jag hörde om någon som hade samma ålder emellan där det började strula ungefär mellan 6-8 månader då lillebror började kräva mer uppmärksamhet och tid och började kunna röra på sig mer. Annars är det så mycket kärlek mellan bröderna att det är helt underbart att se! De kan ha världens skrattattacker tillsammans, länge, länge :)

Ludvig fyllde 4 år igår. Han har ganska svårt att förstå varför andra får presenter på HANS födelsedag ;) Hursomhelst hade vi 10 pers här hemma. Knytis visserligen, men ändå fullt upp.

Jag slocknade kl 21 tillsammans med Ludvig och fick sovmorgon till 9.30 i morse (med diverse avbrott visserligen). Puh, vad skönt det var att för en gångs skull känna sig utvilad hela dagen! Ska nog gå och lägga mig nu, vem vet, man kanske får sova hela natten för omväxlings skull. Tänk att känna sig utvilad två dagar på raken

Jo, förresten. Såg att några haft trötta bebisar idag. Emil har sovit massor. Han somnade för natten innan kl. 17!

Svar på tråden Juli bebis 2012