Inlägg från: Tekla78 |Visa alla inlägg
  • Tekla78

Juli bebis 2012

Momster, sjukt att det skulle ta så lång tid att upptäcka vad det var! Skönt att denna läkaren tog er på allvar!

• Tekla78

Det märks på vikten att jag slutat amma :-S +3kg på 2 veckor!!! Gaaaah!!! Så har jag precis kommit tillbaks från Island laddad med en massa isländskt godis. Dessutom är jag som en kalv på grönbete nu när jag kan äta mjölkprodukter igen. Choklad, ost, mer choklad... Idag blev det pizza också. Imorgon är det slut på det gottislivet och frukt, grönt, promenader och träning måste ta vid!

• Tekla78

Har haft feber i flera dagar nu. Inte hög, men sådär så man känner sig lite trött och uschlig. Har ju slutat amma och väntar på att produktionen ska gå ner. Pumpar morgon och kväll, men tydligen går viss mjölk ut i systemet ändå eftersom kroppen reagerar med feber. Hade en ordentlig stockning i söndags/måndags så det bara bekräftade mitt "sluta-amma-beslut".

• Tekla78

Just det, sexet. Jo, vi har någon gång i veckan. Jag mest för att lusten kanske ska komma igång så småningom. Och visst är det trevligt när vi väl är där, men innan brukar jag sällan ha någon lust.

Piffiga mammor... jag har haft mascara på mig ca 3 gånger sedan Emil kom :)

• Tekla78

Håller med föregående angående leksaker. En halvliters petflaska med lite vatten i brukar vara superpoppis! Vi har också en orange boll i plast med "tuttar" eller knoppar på. Den är skön att bita på och lätt att greppa. Någon bitleksak som går att lägga i kylen för att lindra kliande tandkött är också bra att satsa på.

Momster, fy vad läskigt! Och stackars liten som fått vattkoppor redan! Håller tummarna för att det blir lindrigt och snabbt övergående.

Anjiali, uscha. Hoppas ni får sova inatt...

Sladdis, stackars! Tänkte inte på att RS-viruset har börjat gå igen, men det är klart... det är ju november redan.

• Tekla78

Tundra, vi testade öppna förskolan i onsdags för första gången. Man måste komma relativt tidigt för att det inte ska vara fullsatt (de sätter upp en skylt på dörren), så vi var där ca 1 timme innan sångsamlingen. Han hade jättekul fast han var för trött egentligen, sen tokskrattade han på sångstunden i ca en kvart. Därefter blev det för mycket och vi var tvungna att gå därifrån. Det räcker ju iofs med ca 1 1/2 timme :)

Ikväll är jag solo med småkillarna och det är rätt skönt. Båda somnade i tid (och jag också som vanligt när jag nattar) så jag har duschat i lugn och ro och har det så tyst och skönt i soffan. Kvällen flöt på bra och jag och storkillen hade glassmys med strössel, chokladsås och småmaränger på glassen.

Skrutten blir 4 månader om exakt 1timme och 25min :) så i helgen ska vi också prova på gröt. Det blir den mjölkfria varianten, Sinlac.

• Tekla78

Sladdis, antar att han blivit ordentligt undersökt i öronen då RS konstaterades. Annars kan öroninflammation göra att de små inte vill ligga platt för trycket ökar i öronen och det gör ont. Droppar du förresten bröstmjölk i näsan på honom? Funkar super på Emil varje gång!

Skönt med sömn Momster. Själv är jag supertrött, men det är bara självförvållat. För sen läggning igår och för många projekt idag. Bl.a. lussebak och promenad-date.

• Tekla78

Sandra, du undrade över katrinplommonpurén. Vi har inte kommit så långt än, men tycker inte att du ska tänka "sylt" utan "nyttig frukt" och antioxidanter. Sen om du inte vill ge än eftersom magen ff är lös är en annan sak.

Jag väntar på tid hos barnläkaren innan vi börjar med olika smaker. Har fått klartecken om gröt än så länge, men han bara rynkar på näsan o spottar ut. Vi ger mjölkfri ersättning och gröt.

• Tekla78

Smulan, ojojoj Vi har inte vägt Emil sedan sprutan (3,5mån), men jag undrar om han inte hamnar där någonstans också! Ska nog hoppa förbi och väga imorgon, blev så nyfiken :)

• Tekla78

Smulan, ojojoj Vi har inte vägt Emil sedan sprutan (3,5mån), men jag undrar om han inte hamnar där någonstans också! Ska nog hoppa förbi och väga imorgon, blev så nyfiken :)

Svar på tråden Juli bebis 2012