Inlägg från: FruSandra |Visa alla inlägg
  • FruSandra

Juli bebis 2012

Fast att de inte ska sova på magen är ju för att de kan bli för varmt och mysigt så de tror att de är i magen igen och därför slutar andas... Eftersom de inte behöver andas i magen...
    Ja håller med om andningslarm att de är fals trygghet...

Vilgot sover på mage när han ligger på mej eller ligger bredvid, men om ja ska gå ifrån (även om så bara ett par sekunder) så vänder ja honom på rygg/ sida...

• FruSandra

Idag fick ja hem mitt jättefina namnhalsband som jag beställt av min syssling :)
    Hade gärna velat visa upp de här men har bara iphonen nu...
    Men om ni vill får ni gärna kika in på bloggen där bild finns :)
    Http://frusandrasjoberg.blogg.se

• FruSandra

Tekla78
    E de lådbilslandet i Nykvarn? Isåfall är vi nära varandra nu :)
    Ja är på taxinge kakslott :€

• FruSandra

Tekla
    Ja jag har hört att de ska va super.
    Ja jobbar i Nykvarn men har aldrig varit där.. Kanske inte så konstigt eftersom ja inte har några andra barn.. Men hade tänkt ta med syrrans yngsta dit, han är 3,5 :)
    Vart bor du nånstans?

• FruSandra

Ja börjar bli orolig för mitt avslag... De är snart 6 veckor sen ja födde..
    Ibland är de bara lite brunt och nästa gång kan de vara forsande färskt blod....
    Nån mer som fortfarande har avslag som födde i närheten av mej? :O

• FruSandra

Jag är supernöjd med min vikt! Ja vill inte fägå ner mer trots att ja har 9 kg till startvikten... Ja har redan gått ner 15 kg i väger nu 56-57 nu vill ja bara bli lite fit :)

Ang dop har vi inte bestämt oss hur vi ska göra... Maken tycker att de känns som att man har dop bara för presenter, men de tycker ja verkligen inte...

• FruSandra

När vi har gäster går ha alltid iväg o ammar, men de för att jag vill vara ifred o inte ha alla hängandes över axeln..
    Men när vi varit iväg tex köpcentrum så har ja ammat där ja kunnat sitta..

• FruSandra

Idag va de dags för Bvc igen.. Är de bara jag som är där 1gång i veckan?? :O tycker de verkar lite ofta, men antar att de är olika från kommun till kommun?
    Han väger nu 5076g och är 59 cm.. (födelse 3270g o 49cm, för 6 veckor sen)

Jag råkade äta 1,5 kg kräftor härom kvällen.. De fick lilleman sota för... Stackarn är sååå lös i magen och bajset är knall orange.. Men som tur är verkar han inte ha ont i magen.. Bara i baken om man inte tar bort de på en gång...

Svar på tråden Juli bebis 2012