Inlägg från: FruSandra |Visa alla inlägg
  • FruSandra

Juli bebis 2012

Idag va vi på 2 månaders koll hos Bvc läkaren.. 2 månader trots att de är en vecka kvar ;)
    Han väger nu 5550 g och är 60,5 cm lång :)
    Han fick klart godkänd :)
    Vi ska dock låta honom ligga mer på vänster sida för huvudet har blivit lite snett... (vilket ja knappt ser men de gjorde hon)

• FruSandra

Ja frågade läkaren igår då Vilgot vakna varannan timme hel natten, och hade svårt att komma till ro på dagen.
    Hon sa att de händer nåt vid 2 månader där omkring, en tillväxtperiod och de man skulle göra då vad att amma ofta och mycket på dagen.
    Vet inte om de hjälper nån men tänkte att ja skriver de ändå..

:)

• FruSandra

Libe
    Du behöver inte oroa dej. Rs är de inte säsong för nu vad ja vet.
    Jag blev tokförkyld med feber o ont i halsen för nån vecka sen. Men lilleman klarade sig men blev lite snorig.Y
    Dessutom är barn som ammas inte lika mottagliga :)

• FruSandra

Sladdis
    Om han kissar mycket behöver man tydligen inte oroa sig för att mjölen sinar.. De sa min bm..
    Hoppas de bara är en tillväxtperiod :)

Anjialji (?) orkar inte kolla stavningen
    För ett par veckor sen hade jag också världens Ågren när kvällarna kom.. Då för att Vilgot alltid fick så ont i magen efter han ätit så ofta..
    Men nu äter han bara 2-3 gånger per natt vilket är superskönt! Dessutom inte ont i magen och de tack vare att jag SLUTADE med minifom....

Mitt ex fick också barn idag :) en flicka

Nu säger ja godnatt :)
    Kram på er alla kämpande mammor

• FruSandra

Knip done :)

Hua sover hos min syster. Jag och Vilgot sover i systersonens 90 säng. De är trångt och varmt.. Dock e lilleman iskall om händer ö fötter o lägger ja täcket på honom blir han svin sur och sparkar för kung o fosterland..

Nån mer som har en lampa tänd på natten? Ja märkte redan första veckan att Vilgot sov bättre om de va nåt som lös.. Hade vi kolsvart så sov han jätte oroligt!

• FruSandra

Knip done!

Ja har också läst om vitkålsblad i bh'n :)

Har vaknade Vilgot 1.15 och sen 3.45... Så
    Som vanligt i storsett... Med diff på nån kvart hit o dit...

• FruSandra

Idag har Vilgot bara sovit sovit och sovit.. Förväntar mej en vaken natt :S han har ätit också men inte varit vaken som han brukar...
    Va hos syrran igår o förrgår och idag är hon jätte förkyld.. Nu är ja lite orolig att de är nåt på gång för Vilgot, att de är därför han bara sovit :(
    Men de kan också var 2 månaders tillväxtperioden.. Hoppas på de...

• FruSandra

Tänk att en sån liten människa kan ge så mycket kärlek Hjärta

Vilgot är så rolig nu.. Massa skratt, prat och bus. Han fullkomligt älskar när man kittlar honom med håret i ansiktet, då kommer de bubblande skrattet och jag dör lite för att han är så söt.
     :D  

Svar på tråden Juli bebis 2012