Inlägg från: HannaVirrpanna |Visa alla inlägg
  • HannaVirrpanna

Juli bebis 2012

Grattis alla som har fått sina små!! Väldigt många som kommit innan bf! Om man ska gå efter statistiken så är det väl omöjligt att jag ska ha den turen också! :)

Jag ligger i sängen och har just läst ut en bok. Köpte fortsättningen igår så jag längtar tills jag ska få börja på den! Johan (sambo) steker pannkakor åt oss nu och jag är så hungrig att jag inte kan röra mig nästan! Så jag ligger kvar tills han ropar.

Vad har ni som fått bebisar haft för föraningar?? Letat tecken, hittar inga. Det är bara dumt att leta redan i vecka 37+2... Men man vill ju så gärna ha ut bebisen!

• HannaVirrpanna

God dag! Grattis till alla bebisar!

Själv är min inne i 38 veckors trotsen och vägrar komma ut... Varför lyder den inte? Jag börjar bli otålig. Fåfängt nog så beror det inte bara på att jag vill snusa bebis utan på att jag vill ha tillbaks min kropp... Vill kunna ligga skönt och gå promenader...

Sitter nu och solar hos svärfar vid deras pool... Så sjukt härligt! Får man bada i slutet? Vill bara ligga i poolen som den flodhäst jag ser ut att vara. Risken finns dock att jag blir en turistattraktion ifall jag glider ner i det blå...

Jag har inte en känning och allt hopp om att föda tidigare är som bortblåst. Det kommer komma ut en enorm unge tillslut. Enorm. Enorm. Enorm. Jag kommer säkert att spricka illa och få någon konstig komplikation som typ... Två murrhål... Livets lott!

• HannaVirrpanna

Hej alla! Börjar som vanligt med ett grattis till alla nya bebisar! Inte ett dugg avis jag inte...
    Ligger i en blöt pöl i soffan (som inte beror på vattenavgång utan svett) och är väldigt tacksam att sambon har semester! Han kommer dock bara vara ledig veckan ut från fotbollen så jag har tre timmar per dag som jag är ensam med sonen, fast det börjar nästa vecka. Det ska man väl stå ut med? (ni gör det bra som är hemma med barnen ensamma!!)

Igår hade jobbet ordnat en babyshower till mig och en annan kollega som ska ha barn samma dag som mig! Det var så himla mysigt och god mat var det!! Fick en påse med tidningar, tryfflar och massa gott! Som man kan underhålla sig med tills det är dags :) älskar mina kollegor som är så himla fina!

Har hört att man som omföderska ska få förvärkar som gör ont... Får alla det eller? Hade inte en enda med mitt första... Sen undrar jag hur mycket snabbare det går att föda tvåan? Min första gick på 8 timmar från första molvärk... När ska man då åka in?? Nog för att det nog bara är en enda stor fis där inne...

• HannaVirrpanna

Ett annat tips är att dela en te-sil i två delar som man ska ha runt bröstvårtorna så de luftas än fast man har bh på sig. Väldigt värt då man har såriga bröstvårtor som fastnar i bh eller amningsinlägg!

• HannaVirrpanna

Oj va många bebisar som kommit!! GRATTIS! 
    Det måste vara MÅNGA i tråden eftersom det är så många med bebis kvar i magen!

Det måste ha varit kämpigt att föda bebis i säte! Här uppe blir det planerat snitt, eller akutsnitt om de märker att bebisen ligger i säte. Det är lite av en mardröm att bebisen ska ligga i säte och att jag inte hinner in! Den är fortfarande rörlig men har legat rätt... men som den har rört sig sista veckan så skulle jag inte förvånas om den ligger i säte nu... Hoooh!! Bra kämpat du som födde i säte iaf!

Nu är jag nere på ensiffrigt till BF.... Kommer tvåan i regel tidigare än ettan? Hope so! 

• HannaVirrpanna
    froggyL skrev 2012-07-10 11:38:50 följande:
    Kopierar det istället.... Enligt statistik någon/några dagar tidigare... Säger detsamma, tråkigt att du känner så Snoffsan. Vi alla skriver här, utan att få svar många ggr. Men jag förväntar mig inte heller svar. Tänk om alla skulle behöva kommentera inläggen, då skulle ingen orka/hinna med å kommentera allt. Då hade tråden dött. Jag kommenterar andra när jag känner att jag har ork, och nåt att komma med... Men det är klart, är man ute efter stöd så klart det känns jobbigt.
    Då får man helt enkelt räkna med att gå över någon dag...
    Tack för svar !

• HannaVirrpanna

Ang napp:
    Med vår son så var napp ett måste! Han var så sjukt snuttig och skulle sitta fast i brösten om vi inte hade haft napp. När han var 5 månader slutade vi med napp, vi hade läst att bebisars sugbehov mättas av vid sex månader och att det var en bra tid att sluta. Så när han var fem månader slutade vi med nappen och han fick amma då han hade sugbehovet! Det ledde till att han ammade längre stunder och det blev mer frid och fröjd! Annars ammade han en minut, drog undan huvudet för att titta på allt annat och sen fortsätta en minut osv osv. Så det var en kamp vid varje tillfälle. Så det blev hur bra som helst! Sen dess har han inte använt napp!  

• HannaVirrpanna

Förra graviditeten var jag super svullen! Tycker vätskan i fötterna blev mycket bättre direkt! Stor skillnad dagen efter redan. Jag gick upp kring 20 kilo men efter tre veckor hade jag gått ner 18 kilo.

• HannaVirrpanna

Anjiali: gud va ni knäppar! Här är det helt stiltje på den fronten. Skulle aldrig få för mig en sån ide just nu. Det ilar där nere då jag bara sitter här i soffan, hur skulle det då kännas om han var där med ballen? Huuuh!

Fast jag hade gärna fått mig nånting... Jag dör ju så fort han råkar visa sig utan nått klädesplagg... Jag känner mig sjukt gubbsjuk/slemmig då jag hela tiden tafsar på honom då han råkar komma lite för nära.

Vad beror förresten ilningarna på? Det ilar ner mot tappen (??) och det är riktigt obehagligt.

Svar på tråden Juli bebis 2012