• JWall

Juli bebis 2012

Precis. Det håller i sig med mat varannan timme. Och han kan inte ligga i sin egen säng för då vaknar han på en gång. Märker också att det händer väldigt mycket med utvecklingen just nu. Så då är det kanske därför då. Haha. Min lilla plutt.

Måste fråga er som har barn sen innan, när började era krypa?

• JWall

Jennilarsson: det finns en Facebook grupp som dom som startade den här gruppen har gjort. Den är dock hemlig och tror inte att det är någon som kommer in här längre, så jag vet faktiskt inte om man kan hitta den.

Tack momster! Blev så nyfiken. Fast det känns som att det är långt kvar tills peps förstår att han kan ta sig framåt. Han ligger där och bara gungar på magen med armar och ben utsträckta. Men det kommer när det kommer :D

• JWall

hm. tänkte det var några här som skrev att deras bebisar gosar in sig i snutten när de ska sova. Jag har varit lite feg och inte vågat gett min lilla kille sin diinglis kanin eftersom han har en förmåga att lägga allt över huvudet och sen ligga och frusta med utsträckta armar utan att ta bort det.
    Nu tänkte jag att jag måste introducera någonting när han ska börja somna själv utan att jag ska amma honom till sömns. Så jag gav honom kanin.... och direkt gosade han in sig med hela ansiktet i den där och somnade efter ett tag.
    Nu till frågan som är lite larvig kanske, men får dom ordentligt med luft när dom ligger sådär ingosade? haha.. blir så nojjig. Visst går det alldeles utmärkt att dom sover så?

• JWall

Millifjor: så kan man göra, får pröva och se om han vaknar eller sover vidare :)

• JWall

Är det så att de små liven behöver extra sömn just nu? Peps har förvisso varit sjuk misstänker 3 dagars feber. Men han har varit lite extra gnällig och har somnat efter att ha varit vaken i max 1 timme.... Lilla skrutten.

• JWall

Chess: var han ledsen/arg under dom 15 minuterna? Jag är lite sugen på att pröva den där metoden. Men Peps blir så jäkla arg när han inte får komma upp så det känns som att han aldrig kommer lugna ned sig.

Hur dags lägger ni era små för natten? Är 18.00 tidigt?

• JWall

Chess: okej! Då ska jag pröva lite mer seriöst om någon vecka få han är lite krasslig för tillfället. Haha. Känner igen det där med ett läte som inte slutar :)

Peps brukar somna vid 19-20 men nu somnade han nog för natten här vid 18. Får se hur det går inatt då han inte sovit sedan 13.30 :p

• JWall

Han vaknade efter 40 min av hostattack och har sedan dess varit hysterisk och glad om vartannat! Nu går pappan omkring med han i bärselen. Han ser rätt så nöjd ut, men sova det gör inte!

Har aldrig haft problem med att söva honom men den senaste veckan har inte gått alls :(

• JWall

AAEV. Måste fråga angående det här med BLW! Jag är sugen på att testa det men som första gångs mamma är jag lite larvig över att han ska sätta i halsen. För visst är det så att man ska ge "bitar" som dom kan ta och äta själva? Vad brukar du ge? Har tänkt att ge kokt morotstav någon dag, eller rekomenderar du någe bra o börja med? Har dina barn satt i halsen mycket? Han har fått skalad gurkstav som jag höll i och han gnagde. Det var mer lajbans än de där jäkla puréerna tyckte han :)
    Vore jätte tacksam för svar :)

• JWall

Tack för svaret AAEV! Riktigt intressant, nu ska jag se om jag vågar mig på det hela :D

Svar på tråden Juli bebis 2012