• JWall

Juli bebis 2012

FruSandra: hoppas ni får bra hjälp! Det där låter inget vidare.

Momster: hoppas att det går bra med allergin, men ni har kommit en liten bit på vägen iaf :)

Måste fråga och se om det är någon som har nått bra frukost tips förutom gröööööt??

• JWall

Tack för tipset! :)

Chess: han äter gröten tog dock några gånger innan han gapade efter mer så att säga :) Men jag tycker att det är bättre o ge gröt på kvällen för då sover han bättre. Så jag ville ha något alternativ för att inte behöva ge gröt två ggr varje dag :) har du prövat olika märken på gröten?

• JWall

Nu har Peps fått sin första tand. Såg det nu på morgonen. Har inte märkt någon skillnad förutom att hans tålamod har varit lite kort. Trodde att han skulle få feber då jag själv var väldigt känslig för både tappning av tänder och när jag fick tänder. Men det var ju skönt, får se om han reagerar olika vid de andra tänderna :)

• JWall

Peps hade också fallolycka förra veckan. Hemskt! Jag vaknade av en duns, då hade han ramlat ur våran säng. Uuuuusch. När jag tog upp honom så kaskadkräktes han över hela mig och hade fått ett litet sår vid ögat vilket resulterade i blåtira. Vi åkte in till akuten så att de fick titta på honom. Men han var nästan oförskämt glad och flirtig med doktorn. Vi fick ändå komma in på en kontroll till, mest för min skull tror jag, jag var rätt så skärrad... Nu får inte Peps vara i våran säng längre om inte både jag och min man ligger på varsin sida om honom.

Hoppas att det har gått bra med lillkillen Emmizen! :)

• JWall

Säg att det är så att de har lite sämre aptit när de håller på att få tänder? Jag får truga och lirka för att han ska äta bara några tuggor!

Grattis till de nya bebisarna och hoppas att det är bättre med lillkillen Tekla!

• JWall

Juliaannaeva: min lillkille har varit känslig mot lök sen han föddes, inte lika mycket om den har kokat dock. Men jag har undvikit lök och vitlök just för att han har krångla med magen på nätterna då, har inte vågat ge honom det i maten än. Så jag tror nog att det kan vara löken som är boven!

• JWall

Min lilla kille säger papapapapa när han är på sitt bästa humör, när han är ledsen så gråter han mamamamamamama haha. :) han vet dock inte vad orden har för betydelse det är jag övertygad om.

Kryper för fullt, äter ingenting men är allmänt om sig och för sig. Får lite panik över maten men det intresset kanske kommer det också...

• JWall

Jag brukar ofta sitta med och leka och ibland låter jag honom leka själv. Han är jätte duktig på det och tänker att det är bra inför framtiden om han börjar leka lite själv redan nu så länge som han är nöjd med det, vilket han oftast är :) Det värsta är att alla sladdar och uttag är så intressanta så jag får springa och flytta bort och avleda från dom hela tiden. Det är tur att det är petsäkert!

Förstår inte att allt som är farligt och förbjudet ska han fram o peta på och allt med så mycket bakterier som möjligt på ska han stoppa i munnen, typ mobilen och kontroller.... Haha.

• JWall

Lovisblomman: min lilla kille vägrar i princip allt utom rån med smör! Allt annat får jag i några skedar av men sen blir munnen som ett streck.. Han vägrar även nappflaska så jag ammar fort. mycket om han inte har ätit ordentligt med mat, vilket händer ibland. Vet därför inte hur de står sig på ersättning. Men vår BVC säger att de äter det de behöver, men ibland är det svårt att tro...

Svar på tråden Juli bebis 2012