Inlägg från: Trolla75 |Visa alla inlägg
  • Trolla75

Juli bebis 2012

En liten skrev 2012-06-23 09:46:20 följande:
    Nej, jag har inte ringt. Jag känner bebisen röra på sig lite då och då. 

Men jag får se hur dagen går. Jag ringer in ikväll vid åtta tiden när mannen kommer hem om det fortfarande är likadant.   

Jag kommer säkert ändå ha det såhär fram till mitten på juli och bli igångsatt i slutändan bara för att bli irriterad... Just nu vill jag bara att vattnet ska gå eller att jag får något bra tecken på att åka in framåt eftermiddagen. När skolfesten är avklarad och svärföräldrarna ändå är här! Allt jag vill är sova och vara på sjukhuset så de kollar att liten mår bra. Det tar på nerverna att inte veta ändå.

Hoppas att alla hade en bra midsommar afton!
    Jag har fått till mig att ringa fl om man får en blödning, så även om du känner bebis så skulle jag råda dig att ringa in.
    det kan ju vara ett litet blodkärl som brusit och det i sig är inte farligt, men ring in för säkerhetsskull.
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
  • Trolla75
    Hej och grattis till alla små nya fina bebisar... Hjärta

Nu i kväll har jag haft sjukt ont i mitt blygdben, så nu har jag påbörjat att packa väskan... Ifall att... Önsketänkande!
    Jag har så jäkla ont att jag inte vet vart jag ska ta vägen? Innan har det hjälpt att ligga, men inte ens det hjälper nu?

Jag kör på med mitt hallonbladste, nu gör jag eget, på egenplockade hallonblad Glad
    Hoppas att det gör lite nytta!
  • Trolla75
    SaJo81 skrev 2012-06-25 15:31:50 följande:
    BM idag v 36+4

Blodtryck: 114/75
    Socker: 6,0
    Hb: 109
    Vikt: 87,4 kg (22,3kg upp)
    Hjärtljud: mellan 150-160
    Sf: 33cm (samma som förra så ska tillbaka om en vecka och mäta igen då det kan vara så bara att det beror på två olika BM som mätt)

Och jajamen fixerad är bebis nu:)
    Grattis till fixeringen, hoppas på samma resultat på torsdag när jag ska till min bm.
  • Trolla75
    LitenR skrev 2012-06-27 00:00:26 följande:
    De e nog vattnet. Ringde bb och de har runnit från och till sen de började. Ska avvakta och se. Men nu börjar de komma värkar också.. Inga regelbundna dock tror jag, har inte hunnit klocka dom ordentligt ännu. Hade ju tid för igångsättning nästa vecka men nu slapp man ju de då :)
    Spännande... efter att mitt vatten har gått har värkarna tilltagit i kraft rejält... det är nog dags att åka in, iaf för en kontroll...
    Lycka till!
  • Trolla75

Vecka 38 i dag (37+0)

Har äntligen jobbat mitt sista dygn... Nu har jag semester fram till bf.

I torsdags var jag hos bm och allt såg mycket bra ut!

28/6 v. 37 (36+5) MVC
    Baby Hjärta ljud 144 slag/min.
    +-0 kg. (+10 kg totalt)
    Sf-mått 35cm.
    Blodtryck 105/60.
    Blodsocker 4,9,
    Hb 133

Vill gratulera till alla små nya underverk!!! Grattis grattis!

• Trolla75
    Bragdoll skrev 2012-06-30 22:04:32 följande:
    Nu har jag startat ny lista i BF-tråden. Fyll på den som vill :)

Skrev nick, stad, bebisnamn, längd, vikt och huvudomfång. Hoppas det blev bra så annars får den som känner sig manad ändra omkring :)

Grattis till bebis enilorac! 
    Kan man inte även skriva i vilken vecka bebisen kom, känns som många kommer tidigare än bf...
  • Trolla75

Ja, då blev det ingen junibebis i alla fall då (hade ju hoppats lite på det) ... men man hinner ju inte få till värkar på 30 minuter...

Men jag måste ändå säga att det gör för jävla ont när jag står upprätt, det värker och trycker på massor så jag föredrar vågrätt läge...

• Trolla75
    Jamtlandstaus skrev 2012-07-01 08:37:38 följande:
    Det slutade tvärt kl 06, vad lurigt! Somnade med kläderna på o vaknade först nu av ny värk... Men något är på gång.
    Åh va spännande... håller tummarna!
  • Trolla75
    MissMurrig skrev 2012-07-01 22:19:13 följande:
    Ok har testat:

Stark mat
    Nipple-twisting
    Färdknäpp
    Långpromenad

Och trstade nu en hinnsvepning på mig själv Skäms Helt sjukt, alltså jag fick in fingret innanför tappen! Fingret fick lätt plats så det borde vara en cm öppet där iaf. Och jag kunde känna något hårt men "skrovligt", kan det ha varit huvudet??? Helt tokigt isf, att jag kände på det genom bara en hinna? Vet inte om det var så... men kan inte förstå vad det annars skulle vara.

Hoppas ni inte äcklades allt för mycket av detta, jag spritade mina händer innan och tvättade dem efter. Men det var en sån sjuk och häftig grej att jag ville berätta. Men jag tror inte något hjälper tyvärr....Han är nog kvar där inne ett tag till..
    Jäklar vad du måste vara vig! Förvånad

Spännande spännande... har aldrig utforskat, men var tappen svår att hitta? vill också testa! Skäms
  • Trolla75
    smulan12 skrev 2012-07-02 07:24:59 följande:
    Är hos svärföräldrarna och lämnar hundarna nu. Har kraftigare och tätare värkar så vi hoppas på bebis idag. :)
    Håller tummarna!
    Läckande vatten + värkar självklart måste det vara på G nu!
    Lycka till!

Vill också få riktigt ont nu!

Idag ska jag träffa min gamla väninna som fick i gång min första förlossning då hon tvingade runt mig på en promenad runt halva Hisingen... Hoppas att hon ha samma magi denna gång!
Svar på tråden Juli bebis 2012