Inlägg från: Trolla75 |Visa alla inlägg
  • Trolla75

Juli bebis 2012

anjiali skrev 2012-07-02 08:56:33 följande:
    Smulan : lycka till.

Maryveken : så spännande !!! Stort lycka till och hoppas du får en bra sista dag innan bebis.

Trolla 75: jag kanske kan låna din väninna
    .

Lyckades somna om efter att ätit lite och tagit Alvedon. Nu är jag vrål hungrig igen .
    Hoppas orka göra en massa saker idag. Städa, tvätta, handla och putsa fönster. Kanske blir liggandes här på soffan, men det blir man ju inte gladare av. Kollade kalender igen( gör det ett par gånger om dagen) och fyra veckor sen måste jag ha min bebis för då blir man igångsatt. Skall försöka tänka så. Men det är svårt. När man läser om sin graviditets vecka så står det att nu är det dags.... Om du inte fött redan osv...
    Den enda magkänslan jag har är hunger :p
    Haha... ja absolut! Skrattande

Tänk om det kunde bli en repris så här 12 år senare ... häftigt!

Jag är också vrålhungrig mellan varven och från att jag ätit bra vill jag bara svulla i mig onyttigheter nu!? iNTE BRA ALLS!!!

Men 4veckor, det är på tok för långt bort, du får skicka ett vräkningsbrev...
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
  • Trolla75
    Maryveken skrev 2012-07-02 08:44:12 följande:
    Grattis till alla bebisar!! :)

I morgon åker vi in för snitt :) 
    Tänk att jag då får hålla våran Elva i famnen för första gången!
    Det känns så overkligt allting. Tvåbarnsmamma, jag? :)
    Nervös börjar jag bli också! Man mår ju så där under "uppvaket".

niomanadersvantan.com 
    Lycka till i morgon!
  • Trolla75

Jag är kvar!!!
    har ju inte BF förrän den 20e juli... Men hoppas varje dag att det är dagen G! Jag är så klar med denna graviditet!

• Trolla75
    anjiali skrev 2012-07-03 20:50:05 följande:
    Fullmåne inatt då !!! Lycka till och hoppas på bebisar. Jag räknar med att jag och magen hänger kvar här ett tag till.
    -Trodde det var natten som varit som skulle vara fullmåne?
    Det förklarar ju varför det inte bidde någon bebis i dag då Flört
    Då ser vi fram emot bebis i morgon då! Drömmer

haanaa - Oj, håller tummarna att hon tar igen sig snabbt...

-Min slempropp har vart ganska så genomskinlig lite åt det gula hållet, vattnet som sipprat har vart svagt rosafärgat...
  • Trolla75

En liten & fru Sandra - grattis till era bebisar!

snoffsan08 skrev 2012-07-05 18:03:26 följande:
    Grattis En liten till flickan!!

Roligt att läsa era berättelser!!

Ja, det här med gaser ja. Ungarna blir som tokiga när jag släpper väder. Jag säger då att jag inte vill kväva bebisen. Men vi då säger ungarna, ja ni kan ju dra ner ett fönster då vi sitter i bilen t.ex och det kan ju inte bebisen. Det är hemskt vad det stinker ibland. Men jag är ju tvungen att dricka laktulos eftersom jag blir så hård i magen annars. Men den sista tiden har jag varit lös. Så jag tror att järnet och laktulosen gör sitt när det gäller gaserna och dofterna.

Köpte en SÅ fin amningsklänning på nätet idag!! Vi är ju bjudna på två bröllop nu i sommar, så då vill man ju  ha nåt fint att sätta på sig och samtidigt kunna amma utan att dra upp hela klänningen. 
    2 järntabletter åt gången räddade min mage från att stoppa upp helt o hållet, hellre lös än tvärhård.

Amningsklänning, nu blev jag nyfiken... Är på jakt jag med... vart hittade du den?
  • Trolla75
    snoffsan08 skrev 2012-07-05 20:34:41 följande:
    Grattis MissMurrig till pojken din!

Men jag har jätte bra järnvärden nu då jag tar en tablett om dagen, så jag vågar inte överskrida det, sen är det ju inte långt kvar för mig, så jag låter det vara som det är. Men jag håller med dig, hellre lite lös än stenhård. Ibland känns det dock som om man ska göra i brallan, och det är mindre upphetsande, speciellt då man inte är hemma.

Köpte den på lovemilk.se Såg jätte skön ut och fin var den oxå.
    Du som även är tradera freak precis som jag, så kan du ju hitta lite där med. Men utbudet just nu ikväll var inte så märkvärdigt tyckte jag.

Man kanske inte ska experimentera med järnet, men jag har också jättebra värde men tar 2st varannan - var tredje dag och det sätter fart på magen. Tar jag bara en så kan jag inte skita alls! Tyst

Ja jag kollar Tradden väldigt ofta, är på jakt hela tiden Flört men det är precis som du säger lite stiltje där just nu...
  • Trolla75
    down under skrev 2012-07-06 12:10:20 följande:
    Anjiali, ja min bm vet, men hon e på sem nu. Ska ha en vik på måndag får se hur det går! Jag både vill o inte vill ha ut lillkillen nu! Är så trött på att vara gravid o denna eviga väntan men oxå rädd för Hur jag ska orka med 3 barn med lite sömn när jag mår så här dåligt. Blir ju inte bättre av att inte ha något socialt liv.. Känner ingen här o sambon jobbar hela dagarna och säger inte så mycket när han väl e hemma.. känner mig så ensam I tvåsammheten.. eller ska jag säga 4 samheten och snart 5 samheten .. suck!
    Kan inte vi försöka träffas, kanske mötas upp på någon lekplats eller fik i Vänersborg?
    Jag kan ta med mina tjejer som nog gärna sysselsätter dina barn...

I morgon (lör) åker jag ner till Göteborg, men sedan är inget annat än förlossning planerat veckorna fram över...
  • Trolla75
    Mijab skrev 2012-07-07 00:02:54 följande:
    Idag 6/7 föddes våran tös Noelia kl 13:38! En liten knubbis som väger 4075g o e 51 cm lång! Helt overkligt att denna dagen har kommit! Overkligt!!! Men jag älskar varje minut :)
    momster skrev 2012-07-07 02:08:34 följande:
    Nu är äntligen vår lilla Denver född. Har inte hunnit väga och mäta han än :)
    Grattis till bebbarna!

Jag vill också sälla mig till gänget som är förlösta, vill inte vara gravid längre!
    Men måste väl hålla ut i alla fall i dag, för ska på kalas och träffa stora tjocka släkten och ja just det, jag lär ju vara tjockast av oss alla! Jag är helt sprickfärdig! (ska be dotra ta lite kort idag)

Ha en härlig dag!
  • Trolla75
    anjiali skrev 2012-07-07 07:00:47 följande:
    Sovit i några timmar. Det bli en seg dag det här .
    Har inte haft låtsas värkar med den andra två utan att då har det startat.
    Hoppas inte det kommer hålla på så här ett tag nu och jag blir en av de stackarna som går in i lång latensfas uran sömn på flera dygn.
    Undra om jag skall vila idag ( kommer göra till stor del) eller försöka ta en promenad eller liknande.
    Visst är det förbannat jobbigt när man vaknar mitt i natten och inte kan somna om!
    jag vaknade till sent idag, 6.30 men har ändå inte lyckats somna om... men gör väl snart det och förhoppningsvis sover jag fram till 10.

Vaknade av att det kändes lite ont i underlivet, hoppades hoppades... men nu är det som bortblåst.

Nä nu ska jag stänga ner sömnförstöraren och hoppas på några fler timmars skönhetssömn.
  • Trolla75
    smulan12 skrev 2012-07-09 04:21:18 följande:
    Ligger nu och myser med min son som bestämt sig för att vara lite vaken. :) älskar min nya roll i livet!
    Låter ju helt underbart! Skrattande visst är den känslan det bästa som hänt!
Svar på tråden Juli bebis 2012