Inlägg från: Trolla75 |Visa alla inlägg
  • Trolla75

Juli bebis 2012

Snoffsan- Stort lycka till idag, tänker på dig!
    Kram
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
  • Trolla75
    down under skrev 2012-07-09 09:43:47 följande:
    Trolla, hittar absolut på något nån dag! Lekplats blir nog bäst för mina barn skulle inte sitta stilla på nåt cafe!

Ska  till BM kl 11 idag får se vad hon säger.
    Ska ha en vikare som jag aldrig sett förut.. hmm ska fråga henne om hon kan göra en hinnsvepning.
    Har haft lite onda förvärkar i helgen men inget som hållit i sig och slemproppen har kommit i omgångar.
    Hoppas det startar snart! 5 dar kvar till bf.

Bad min sambo känna efter om han kunde känna min livmodertapp i lördags då jag inte kan nå själv     
    och han kände ett hål som han fick in 2 fingrar i men kände inga kanter så det verkar som att tappen är utplånad..och jag verkar vara öppen 2-3 cm.. han kunde känna bebisen greja där inne på andra sidan hinnan..
    Så hoppas att bm kan kolla idag och se om han känt rätt!      
    Låter jättebra! du vet säkert någon mysig lekplats... vi kan ju ta med en fikakorg. Skrattande

Min gubb har också fått känna efter, dock var han motsträvig då han inte ville orsaka ev igångsättning... Vannas sovrum nere i källaren är inte klart än och det har han lovat ska vara klart innan lillebror kommer!

Men det är nog en vecka sedan och absolut inget hände.

Men häftigt att din gubbe kände bebis...
    Vad sa bm? gör dom hinnsvepning?

Min här i thn sa att det gör dom inte före bf+

Nä nu ska vi ut och göra stan... tänker då inte ligga mer i dag!!!
  • Trolla75
    Alemonia skrev 2012-07-09 10:16:57 följande:
    Nu är jag på förlossningen och väntar på att få åka hem med lilla Moa som föddes 6:11 i morse. Just nu sover hon i min famn och jag ska också vila lite för någon sömn i natt blev det inte. Jag skriver mera när jag sitter vid datorn.
    {#emotions_dlg.flower} GRATTIS till lilla Moa {#emotions_dlg.flower}
  • Trolla75
    snoffsan08 skrev 2012-07-09 15:11:25 följande:
    Grattis till bebisar!!

För min del blev det inget vändningsförsök eller igångsättning idag. Malin valde att komma ut på egen hand i lördags kväll. Hon kom med fötterna först. 
    Åh det blev en liten Malin, va fint! {#emotions_dlg.flower}

Stort Grattis igen!
  • Trolla75
    down under skrev 2012-07-09 20:55:03 följande:
    Ja vi skulle ju kunna åka ner till skräcklan, det är ju en bra lekpark plus att det finns kiosk o cafe där oxå!
    Synd att det ser ut att bli regn typ varenda dag nu framöver.. Jag inboxar dig mitt nr så kan vi ju höras av.

Min bm gjorde en hinnsvepning.. var öppen 2-3cm och tappen var mogen, frammåtriktad och till hälften borta så jag är redo att föda men han ligger fortfarande högt och är rörlig så det lär ju ta ett tag till Gråter
    Det är ju just trycket på tappen som saknas.. annars så hade han nog varit född nu.
    Fick en ny tid den 23/7 och har det inte hänt nåt efter det så blir jag igångsatt den 28/7 men så länge
    får vi ju verkligen hoppas att jag inte behöver vänta!       
    Har en massa sammandragningar nu men inga som gör ont... 
    Ja, jättebra! vi får trotsa vädret... Flört Trodde i o för sig att solen alltid lös i Vänersborg...

Du får helt enkelt hoppa runt så han "ramlar" ner... skönt ändå att det verkar på gång! både öppen och mogen. det kan inte vara långt borta.
    både 23e & den 28e låter på tok för långt bort... Vi får vräka ut våra killar, göra det mindre bekvämt för dem med andra ord.

I morgon vid 14 ska jag till min bm, men hon kommer inte kolla mig, det vet jag. Rynkar på näsan

Nu har hela familjen vart ute o gått på promenad, det går ju inte fort direkt men jag har i alla fall gjort mer i dag än på länge...
    Ligger gott nedbäddad och magen är stenhård, men inte en tillstymmelse av någon värk av något slag... *hoppas hoppas så*
  • Trolla75

Ja nu kanske det är på G här också? *hoppas hoppas* ligger och vilar medan det gör ont i magen...

Kanske att mina språngmarscher hjälpe till i går trots allt och sömnen i natt vart det inget fel på, vaknade tidigt gick på toa och har nog gjort det minst 4 gånger nu på morgonen... men lagt mig o vilat och somnat om igen...

Ingen slempropp än vad jag har sett, men mitt vatten har heller aldrig gått hemma utan närmare inpå fl.

Håller nu tummarna i alla fall... Har ju tid till bm kl 14 får se hur jag känner då? 

Kram på er och fortsätt kämpa!!!
    Solig

• Trolla75
    anjiali skrev 2012-07-10 11:09:34 följande:
    Trolla : hoppas hoppas !!! Om du orkar så uppdatera hur det går .

Snoffsan: tråkigt att du känner så :-/. Å ja jag tycker verkligen att du skall lägga energin på att vara glad och lycklig . Mys på med din bebis. Jag är bara "lite" avundsjuk .

Jag tycker det är jätte kul att läsa vad alla skriver och skriver en hel del själv som emellanåt blir uppmärksammat men inte så ofta. Men jag tror nog att man är rätt så uppe i sig själv. Men jag skriver ändå. Gubben min orkar inte lyssna alla gånger och har en vän som är gravid som jag kan prata med. Mina andra vänner känns avlägsna och inte så jätte intresserade hur det går. Sen går dom också igenom skilsmässor och ivf behandlingar och allt möjligt. Man blir lite ensam i sin graviditet.
    Sedan resten av familjen vaknade och har stojat runt, har det nog lugnat ner sig lite... Kanske för att jag spänt mig o vart arg?
    Men jag ska skicka ut högen så jag får vila... tror just nu att det bästa är lugn o ro.
  • Trolla75
    anjiali skrev 2012-07-10 12:39:51 följande:
    Vila säger du . Kanske är det bästa om bebis skall våga sig ut.

Kanske dumt att storstäda IGEn och dansa till 80-talsmusik på hög volym. Ungen tror kaske att det är fel årtal och kryper längre upp istället. Men jag har kul
     Skål på er. Nu tar jag en sup hallonblad med nejlikor i !!!  
    Ja jag tror det händer mer då man är lugn o avslappnad...

Nyss hemkommen från bm, allt såg mycket bra ut!

V. 39 (38+3)
    vikt + 11,4 kg
    sf 37 cm
    105/65
    hjärtat 148

Bm var snäll och kände på mig och hon sa att jag var väldigt mjuk och mogen, men att livmodern var trattformad?
    öppen 3cm nertill och ca 1-2 upptill?
    Hon gjorde även en mindre svepning...  Ny tid den 25e men BIG NO NO... den tiden tänker jag inte gå på!

Nu ska vi äta sedan tänker jag nog lägga mig o vila, det känns som om det gör störst nytta när jag ligger och är lugn.

Hur känns det bäst för er andra?
  • Trolla75
    anjiali skrev 2012-07-10 15:13:10 följande:
    Ok nu hickar det i magen och buffar lite
    Min lilleman är mycket lugnare nu, tror de samlar kraft inför förlossningen.
  • Trolla75
    chess07 skrev 2012-07-10 15:44:12 följande:
    Trattformad? Lät spännande! Skrattande
    Hoppas hennes "pilleri" ger resultat!
    Håller med om att vila känns som mest nytta, vi behöver det också Glad
    Ja trattformad? har aldrig hört det innan?
Svar på tråden Juli bebis 2012