Inlägg från: anjiali |Visa alla inlägg
  • anjiali

Juli bebis 2012

Vi tycks ha andra rutiner här ikväll. Efter att somnat innan 21.00 sedan hon föddes så gör hon inte det idag :0. Undra hur denna natten blir ???
    Mannen kläckte ur sig -ska vi inte gå och lägga oss ??? Du kan ju amma i sängen.
    Sant, men tror att det blir att han somnar inom fem sekunder och jag ligger och är ammar och försöker få henne att somna och bara blir frustrerad över att inte jag sover :-/.
    Bättre att natta utan att lägga sig själv tycker jag.

• anjiali

Nja, ingen större lycka denna natten :-/. Hon har som igår kväll knölat runt och magen knorrat ! Tre timmar kvar av denna natten och jag deppar redan över att det blev så lite sömn. Hon var uppe längre igår kväll.
    BVC kommer hem klockan elva imorgon fm så det hinns inte med jättemycket vila. Sen ska barnen och kompisar hämtas vid 12.40. Någonstans där innan måste jag handla ett par presenter. Jag vill SOVA !!! Det är ju så skönt.

Som jag sagt tidigare, amningen hjälper inte ett skit här heller. Gör mig mera hungrig och kroppen sparar på allt. Sen blir det väll inte bättre för att jag smäcker i mig en pizza till kvällsmat :0 !

• anjiali

Hehe ingen fara Hannapanna. Tycker bara lite illa om dig. Minus tre kilo och sömn :D

Har noll motivation att inte äta skräpmat och godis. Men ändå har jag mage att klaga :p

Idag kommer BVC på besök. Hade gärna skitit i det. Nu måste jag plocka i ordning lite. Hon kommer elva så hoppas på lite vila innan.

• anjiali

I mitt yrke har jag många gånger saknat en tredje arm. Så är det nu med. Själv hemma med alla barnen och ska göra oss fina för kalas. Duscha , packa bilen osv...bärandes på bebis som inte vill ligga själv. Var och när växer armen ut ???
    Är lite nervös över att köra själv en timma tjugo minuter enkel väg med barnen eftersom Milea inte vill åka i bilstol utan brukar gallskrika.

• anjiali

Sajo : vill också ha en bebis som sover eller går med på att sova/ligga själv en stund. Hade varit lite lättare :-/
    Låter som ni får en bra dag.

• anjiali

Jag har båda dropparna :-/...

Hannavirrpanna: hon tar inte napp ! Så en lååååång tutte att slänga fram hade varit super .

• anjiali

Tundra: Ingen helgon förklaring behövs här. Fick inget psykbryt. Tog hjälp av barnens plast morfar i bilen. Milea gallskrek vägen dit och hem ... Inte lilla skriket utan liv och död skriket. Vad ska jag göra ??? Tillslut körde vi utan att ha henne i bilstolen då alla i bilen var gråtfärdiga. Livsfarligt men vi var tvungna att ta oss fram.
    Facit i hand . Kommer inte åka bil innan ungen övningskör själv !!!

Sajo : fasen vad sur jag hade blivit !

• anjiali

Funderar på att helt utesluta mjölk. Känns krongligt och tar veckor innan man ev kanske resultat, men känner att jag måste göra något åt alla gaser .
    Ca hur många fisar fiser era icke gasiga barn. Milea pruttar en hel del, på nätterna när hon ammar kan hon ligga och fisa samtidigt.

Svar på tråden Juli bebis 2012