Inlägg från: anjiali |Visa alla inlägg
  • anjiali

Juli bebis 2012

Kanske hjälper viktnedgången också med mjölkfri kost. Kan inte stoppa i sig lika mycket.

Tekla: har du märkt någon skillnad ???hur länge har du ätit mjölkfri kost ?

Min lilla är aldrig riktigt nöjd dag som natt. Sover endast på mig dagtid och vaknar efter kort tid då magen kör på henne. Nattetid så ligger hon lite själv och knorrar och på oss. Hon har inga gråtattacker på kvällar. Utan just det att bara vilja bli buren och inte vara riktigt nöjd.

Knip !

• anjiali

Hur gör man sedan när man vill äta mjölkprodukter igen ??? När kan återinföra det ?

• anjiali

Hannavirrpanna: inte jätte sugen men det beror nog på att jag är så trött. Vi har testat en gång och det gick bra. Men jag sprack inget. hoppas det inte var som att kasta in en banan i Globen. Apropå det. KNIP.

Inatt är allt som en dimma. Vet att Milea låg på min mage och snuttade på mitt finger. Nästa gång jag är "medveten" ligger hon bakom mig :0. Har inget minne av att jag flyttat henne och blir orolig att hon rullat av !!! Tänk om hon hade rullat åt andra hållet ner på golvet . Minns ingenting. Obehagligt !!!

Hon älskar att snutta på mitt finger :-/... Hur ska jag bryta detta. Hon somnar då. Men så kan jag ju inte ha det!!

• anjiali

He he ... Hur går det med stavningen

Hon sover själv i sitt nest !!! Kanske borde passa på att göra något annat än att sitta och titta på henne .

• anjiali

Ghaaaaa..... Blir tokig snart !!!!! Man ska inte vara uppe och "prata" på nätterna . Är detta någon fas ??? Hon blev sju veckor igår. Flaxar och tjötar somnar inte om efter maten :-/....

Har besiktning av snippan idag 10.30 men vill avboka den tiden. Det är mitt i den tiden då jag kanske med lite tur hade fått sova lite.

• anjiali

Lagom deppigt när man googlar sömn och två månader. Bebisar brukar börja sova "hela" nätter vid denna ålder. De kanske äter en gång och somnar om sen. Har lust att skrika att det gör dom inte !!!! De äter minst var tredje timma och där emellan sover de illa eller är vakna !!!! När de väl somnat som hon gjort nu 5.19 så ska jag upp om en timma med de andra barnen.

Förlåååååt för allt gnäll jämt :-/. Jag är bara så trött.

• anjiali

Lite tröst att höra att vi inte är själva med att sova dåligt. Tur att det blir bättre någon gång i framtiden :p.
    Det som gör det knöligare tycker jag är vardagen, efter 6.30 tycker jag det är fullt upp tills det är dags att sova. Som idag med återbesök hos bm. Sen hämtas barnen och då är det fullt ös. Med läxor och aktiviteter.

Nu ska jag försöka vara lite positiv . Har ju trots allt en jätte söt bebis som nu är frisk !

Hannavirrpanna: hoppas det går bra på visningen idag. Så fort hon sover i vagnen utan gråt så skickar jag ut henne med min mamma som precis blivit pensionär. Hon är i Grekland nu .

• anjiali

:D klart !

Besiktningen godkänd av snippan. Hon skulle känna om jag kunde knipa. Tyckte nog att hon blev imponerad :D

• anjiali

10:e bajsblöjan idag :0 !!! Hon blir dyr i drift denna lilla.
    Hur ofta bajsar era ??!

Svar på tråden Juli bebis 2012