Juli bebis 2012
Jag åt starkare sorter. Flagyl och ery-max. Lillan åt kåvepenin och heracillin.
Kåvepenin är ett "snällt" antibiotika. Det kommer gå bra frusandra
Jag åt starkare sorter. Flagyl och ery-max. Lillan åt kåvepenin och heracillin.
Kåvepenin är ett "snällt" antibiotika. Det kommer gå bra frusandra
Fredagvägningen gick bra idag. Sedan måndags har jag gått 25 km och simmat 20 min i måndags. Skippat socker tisdag-fredag och ätit regelbundet men vanlig mat. Minus 1,5 kg på en vecka. Äntligen efter att stått still i en månad på vågen.
Ska ha en ätardag i helgen då jag ska hämta godispåsen som jag gömt i skåpet högst upp med dubbla påsar och knutar på, på riktigt
.
Firat detta idag med att klippa mig hos min störda frisör. Om det inte var för att han var den enda i bygden som kan klippa min frisyr så hade jag aldrig gått dit. Idag har han total biktat sig och gjort långa konstpauser i klippandet för att prata om sig själv. Kunde inte bry mig mindre. Egen tid hos frisören utan barn och det får gärna vara tyst :D.
Grahnkotten : hur många dagar tar det innan det ökat ?
Milifjor: det lät härligt !!!!
Juliaannaeva: njut av en bra dag
Vi har haft en knölig natt igen, hon somnar inte om som hon brukar vid ett tiden :-/. Min man har tillslut legat med henne på soffan.
Nu sussar hon igen och jag borde sova men hade planerar att träna. Tror jag sover mig snygg istället
.
Funderar också på mjölk mängden. Lilla skruttan har spytt en massa två gånger efter amning idag och hon har aldrig spytt innan. Har jag mer mjölk än hon behöver ? Hon snuttar ju en del på bröstet eftersom hon inte tar napp.
Här har också varit en bra dag. Varit hos mamma med hela familjen och männen har lagat chilenska piroger. Varit ute och gått en sväng i vackert höstväder och badat badkar med lillskruttan. Färgat håret så jag blev lite höstfin.
Nu ska jag sova, inte så kul en lördag men nödvändigt efter alla knas nätter.
Imorgon ska vi på treårs kalas och hälsa på hos två olika vänner som båda fått barn för ett par veckor sedan
. Tyvärr innebär det köra bil 50 min till Göteborg och det ger mig ångest med tanke på att Milea hatar bilstolen och bara gallskriker i den
.
Jamtlandstuss: glömde säga att jag hoppas undersökningen går bra. Håller fullständigt med dig. Inget roligt område att bli undersökt. Hoppas du snart får svar på vad det kan vara så du får hjälp.
Milea somnade 20 och vaknade nu
. Det bästa var att jag också lade mig 20
. Nu känns det som ett smart drag även om det var trist just då.
Nu återstår bara att se om hon tänker sova vidare efter hon ätit (håller på nu). Det har hon ju inte gjort de senaste gångerna, somnat om. Utan valt att vara vaken ett par timmar.
Hej hopp, hemma igen. Bilturen gick bättre än det gjort tidigare. Men visst grät hon fast inte hela vägen. Det ska nog reda upp sig snart.
Hoppas ni haft en fin söndag.
Inget dop här heller. Igen i min familj är troende. Men är helt för att alla gör som man vill
Frusandra; jag är tveksam till att man söver en bebis men vågar inte lova 100 %. Känns som om det borde finnas en kudde som fixerar huvudet under rtgundersökning. Ring rtg och fråga.
På mig dagtid och i babynest på natten :-/.
Grattis grahnkotten !!!
Seeegt
natten har varit skit och humöret är kass. Börjar bli irriterad på det mesta som kommer i min väg. Jag vill OCKSÅ ha en bebis som sover !!!
Hoppas hon kommer på att fm är skön att sova på.
Milifjor : härligt att höra. Jag älskar det också. Min närmaste vän håller på med ivf och hennes sista embryo gick inte att tina i söndags. Här sitter jag med tre barn. On det ändå fanns något jag kunde göra. Är så tacksam över mina barn.
Trolla: vad kan man inte köpa i Ullared
. Finns så mycket man behöver men inte visste
. Kanske börja tänka julklappar ???