Inlägg från: SommarDahlia |Visa alla inlägg
  • SommarDahlia

Juli bebis 2012

storebrorM skrev 2011-12-06 12:30:54 följande:
    Höstlilja: vilken vecka va dudär? Nöjd?

8+0 var jag där, dom var trevliga å så. Bebis levde å hade det bra så jag var nöjd även om det var något dom inte kunde påverka :)
    Lite dyrt var det ju men jag var nöjd.

• SommarDahlia

Åh... har du redan kunnat höra Michelodeon? Kanske ska plocka fram min gamla pärla oxå. Köpte oxå en när jag väntade sonen, riktigt skönt att kunna höra ett swisch-swisch-swisch då och då :)

• SommarDahlia

Jag ser ett liiiitet ljus i illamående-tunneln.. Innan har jag fått hoppa i säng innan kl. 17 med värsta illamåendet. Igår och i förrgår kunde jag va uppe till kl.19 och då mådde jag ändå inte såå illa men var väldigt trött. Hoppas innerligt att det är på bättringsväg så man kan få fira jul ordentligt! VIsserligen mår jag fortfarande pecka på eftermiddagarna men det är iaf ett steg i rätt riktining! Känns på någon vis skönt att jag inte plötsligt blivit helt bra för då hade jag nog blivit orolig för missfall istället!
    Hur mår ni andra under dygnet, ni som mår illa..?

Letade efter min angelsound igår men kartongen var tom och vi har flyttat sen jag använde den sist så det ska bli intressant och se om man kan hitta den nånstans här...

Härligt Ntme med en liten beställning! Är oxå sugen men det får nog bli en body eller nåt efter nyår när v. 12 är passerad :)

• SommarDahlia

Mitt illamående har verkligen avtagit! Det är sååå skönt! Blev först lite orolig över att det nästan va borta men sen läste jag att många börjar må bättre redan i vecka 10 så då slappnade jag av och sen mår jag lite illa ändå. Igår gick jag och la mig lite efter 18 men då var det till största delen av trötthet och det kan jag stå ut med!
    Nu denna morgon börjar jag för första gången faktiskt va sugen på sött, inte ultimat för vikten men just nu är jag så glad över att vilja ha nåt överhuvudtaget så jag är gladeligen sötsugen :)

• SommarDahlia

Här är en till som vill gnälla!
    Har ju äntligen börjat på bättre! Tror ni inte karlskrället spyr?? nu har han spytt två ggr denna morgonen och jag väntar bara på att sonen oxå ska börja, själv brukar jag klara mig men som gravid är man väl inte så motståndskraftig så jag åker väl oxå på skiten.... FAAAAN va sur jag är!
    Det är ju inte så att det är nåns fel men inte fasen vill jag börja spy av vinterkräksjukan när jag precis börjar må bättre! Hur ska man orka ta hand om sonen när man själv inte är hundra å mannen själv spyr. Just nu vill jag gå i ide. Sa jag att jag har stor inlämning i skolan på måndag som jag redan ligger efter med eftersom jag mått piss?
    GNÄLLLLLLLLL

• SommarDahlia

Håller tummarna för er alla som behöver en tumme!

Själv ska jag på inskrivning idag och hoppas innerligt att BM hittar nåt hjärtljud. Vanligtvis görs inte sånt vid inskrivningen men jag vet att den här BM tycker det är roligt så hon brukar erbjuda det redan nu med varning om att det kanske inte går att hitta nåt såhär tidigt.

Hittade min angelsound imorse å provade nyss, tyckte jag hittade swicsh-swisch men det var inte så snabbt som de brukar å jag tyckte jag hittade det på både höger å vänster sida lååångt ner men inget i mitten... märkligt! Hoppas BM löser mysteriet!

Illamåendet började avta här men efter en helg med magsjuk karl, förkyld son och ett skolarbete som lämnades in 7.30 imorse så är jag helt slut och mår därefter...

• SommarDahlia

Jag trodde jag hade börjat må bättre men så var det inte...
    Nu har jag testat hur det är att spy oxå... Fy fan vad jag är trött på det här!
    Går inte det här vägen så blir det inga fler barn för det här gör jag bara inte om!
    Önskar inte min värsta fiende att må såhär dåligt!

gnäll gnäll gnäll... är så bitter över hur pissigt det är just nu, har inte kunnat natta sonen på en månad eller gå ut med hunden.. Vill ha tillbaka mitt liv!!

håller tummarna för dej Angeliiic!

• SommarDahlia
    Engla80 skrev 2011-12-18 07:37:58 följande:
    Provade min angelound igår och fick inte till det... Hoppades jag skulle hitta hjärtljuden fast det igentligen är för tidigt enligt beskrivningen. Dock fick jag in mina egna pulsslag när jag höll den på magen, måste ha kommit från aortan eller nått. Hördes konstigt för det va med boff, boff, boff istället för swich, swich som hjärtat hörs :)

Ska hämta min journal hos BM i mellandagarna och ska då fråga henne om inte hon kan försöka leta upp ett hjärtljud med sin dopler...  Hade varit skönt att få en liten bekräftelse på att allt är ok där inne...

Idag vankas det kalas för vår tös som blir 3 imorgon! Kaffe, kakor och tårta står på schemat :) så nu ska det städas, damsugas och dukas så allt är redo när gästerna kommer.

Jag provade oxå min angelsound idag, provade för nån vecka sen men då hittade jag oxå bara mina egna pulsslag. Men nu lyckades jag hitta bebisens oxå! Så skönt!
    Trixet var att när jag provat innan så har jag halvsuttit i sängen med kuddarna uppbullade. Det gjorde jag idag igen med men då gick det inte.. Sen la jag mej å stäckte mej helt å plötsligt, lååångt ner så hörde jag swich-swich-swich i gallopfart! Kan tillägga att jag va väldans kissnödig vilket ju lyfter livmodern något!
    Hoppas du snart hittar ett litet hjärtljud du me!
  • SommarDahlia

Jag är likadan me kaffet. Har varit en riktig kaffekärring men sen illamåendet slagit till är suget sannerligen borta! Dricker grönt te nångång ibland å glögg är supergott men inget kaffe..

Lägger mig fortfarade innan kl. 18 och har gjort det i över en månads tid utan undantag.. börjar bli riktigt drygt att aldrig kunna va uppe en kväll med sambon utan behöva lägga mej av antingen illamående, trötthet eller bägge.

Är dock i v. 12 snart och då ska det vända, det har jag bestämt :)

• SommarDahlia

Den där vidriga smaken i munnen känner jag igen... bara de kan få en att må illa..

Igårkväll såg jag ut som jag gjorde i v 21 med sonen men sen är den mindre igen på dagen tackolov :)

Förra graviditeten gick jag upp nästan 30kg! Ska försöka att låta bli det nu med de här me tallriksmodeller å grejjer får vänta tills jag mår bra. Så länge jag mår illa så äter jag det som går ner just då oavsett om det är kokt broccoli eller en skål glass :)

Svar på tråden Juli bebis 2012