Inlägg från: SommarDahlia |Visa alla inlägg
  • SommarDahlia

Juli bebis 2012

härligt att det börjar bli mer positivt i tråden! inga fler blödningar!

Hoppas alla får en underbar jul!

• SommarDahlia
    Tolle83 skrev 2012-01-02 21:32:07 följande:
    Ja tycker att mitt bf borde vara 8 juli eftersom ja kliver in i v 14 idag... Ja längtar så tills mitt ul 9 feb :)
    Jag har oxå rul 9 feb!

Nu har jag börjat må bättre, inte helt hundra men betydligt bättre än innan å de e sååå skönt!

Här är det bara en bebis och jag blev nästan lika tacksam över att där bara va en som jag blev för att bebis levde och såg fin ut. Skulle inte orka två och vi har bara planerat för två barn sammanlagt, annars får vi se oss om efter ett annat hus :)
  • SommarDahlia
    smulan12 skrev 2012-01-04 17:55:05 följande:
    Jag har galet lustiga drömmar då och då. Inte logiska för fem öre. Förra veckan drömde jag att vi kommit hem med bebis och att det var en pojk. Men jag visste inte hur jag skulle ta hand om honom och glömde honom överallt i lägenheten, på handfatet och i bokhyllan.. Sinnessjukt.:p
    Känner igen de där drömmarna!
    Drömde för nån vecka sen att jag födde barnet på en såndär blå platsad gymnastikmadrass. Det var en liten flicka och vi hade inte hunnit fixa nånting. Efter två dygn kom jag på att hon inte fått mat en enda gång. Sen skulle vi åka till mina föräldrar och eftersom babyskyddet är hos dom (vi har dåligt med plats) så åkte vi utan bebisen, den låg i spjälsängen hemma. Efter många timmar kom vi på att vi kanske skulle åka hem eftersom bebisen var kvar där och kanske grät.... Sååå grymt sjukt!!
    Lite senare samma natt drömde jag istället att barnet var en pojke. Han var mörkhyad med krylligt hår och jättesöt, lite märkligt dock eftersom både sambon och jag blonda blekfisar :)
    Vi var på ett hotell som samtidigt var typ rockfestival, alltså ingen plats för ett barn. Även mina svärföräldrar var på hotellet och dom tyckte att dom skulle passa honom över natten trots att han bara va några dagar gammal och ammade på natten... Vad man kan röra ihop saker! :)
  • SommarDahlia
    Tolle83 skrev 2012-01-05 15:16:44 följande:
    Usch idag känner ja mej inte alla gravid. Jag har sån sjuk konstig känsla i kroppen som säger att nåt inte är bra.. Jag kissar inte oftare nu än vanligt. Dock blir ja istället akutkissnödig på 2 sekunder...
    Ja är ändå i vecka 14 (13+3)
    Det kallas nog inte spökveckor för inget. Vet vad du menar, kände ofta så med sonen men det är säkert inget Tingeling84! Har du ingen angelsound? Hade jag inte haft min så hade jag antagligen kännt mig mindre gravid (förutom att magen är stor som när jag va i v 21 sist) men nu kan jag lyssna nångång då och då å det är en enorm trygghet.

Jag är inte kissnödig jätteofta. Nu kissar jag nog lika mkt som andra gör normalt men för mig är det iofs oftare än vanligt, kan ogravid gå en hel arbetsdag utan att känna att jag är kissnödig. Nu har jag dock en standard-kiss kl 4 på morgonen, fattar inte hur kroppen kan säga ifrån just då varje natt...
  • SommarDahlia
    Tolle83 skrev 2012-01-05 17:06:59 följande:
    Höstlilja
    Näpp jag har ingen angel sound. Skulle antagligen bara stressa upp mej mer om ja inte hitta hjärtat...

Den här tiden kallas spökveckor?
    Ja, typ v. 12 till v.16 eller nåt brukar kallas för spökveckor. Då brukar många blivit av med trötthet och illamående, svulland kan ha lagt sig och många har inte känt bebisen. Så från dess tills att magen växer eller man känner bebisen så känner många sig ogravida och blir oroliga, därav kallas det spökveckor.
  • SommarDahlia

För min del spelar det faktiskt ingen roll. Ena sekunden kan jag tänka att det skulle vara mysigt med en av varje (alltså att bebis i magen är en flicka), nästa sekund hade det varit underbart med en lillebror. Tur man slipper bestämma själv :) Blir det en lillebror står Ludvig högt på namnlistan, blir det en flicka har vi inga namn alls än.

• SommarDahlia

jag läser på umeå uni. och tar examen i juni så jag tänker läsa klart, har ingen lust att avbryta och det är ju inte precis fysiskt krävande :) Ska dock ut på praktik i mars men det bör inte vara några problem. Med sonen var jag bara mammaledig i 10 månader sen pluggade jag med honom hemma i ett halvår innan han började på dagis. Ska bli skönt att bara va mammaledig denna gången även om jag kanske läser nån kurs om jag får lust.

• SommarDahlia

Ja det är verkligen glest mellan BM besöken i början. Handlar säkert delvis om att inna RUL finns inte så mkt dom kan göra och händer det något tråkigt med bebisen så är det ju oftast innan dess och då kan dom nog inte göra så mkt ändå. Sen efter RUL och framåt så ses man ju var å varannan vecka känns det som Glad

Jag har oxå gått upp en del trots illamående å kräkningar. Inbilliar mig att det beror på att jag väntar andra som ofta syns fortare och att det planar ut mot mitten, men egentligen har jag ingen aning.. 

• SommarDahlia
    LiinaPiina skrev 2012-01-08 09:28:15 följande:
    Vecka 14 idag och ul inom :). Mår fortfarande illa och spyr varje morgon:/, när ska de gå över tro?
    Jag mår oxå illa fortfarnde (är oxå i v 14). Mår dock inte jätteilla på morgonen, däremot på eftermidagen, kvällen å halva natten. Är duktigt trött på det nu! Men sist mådde jag illa ungefär till v 17, fast då var illamåendet betydligt mindre men ändå. Känner att om jag nu stått ut i två månader så klarar jag två-tre veckor till men sen får de fasen vara nog :)
    Kändes värre när man var i vecka 7-8 och visste att statistiken talade för att man skulle må dåligt i 4 veckor till, nu har man iaf passerat gränsen för när det brukar upphöra vilket innebär att det kan färsvinna närsomhelst.
  • SommarDahlia

Jag kan inte bestämma mej om det där med att ta reda på könet. VI gjorde det med sonen och jag var nöjd med det men det skulle vara kul att prova att vara ovetandes en gång, blir ju inte fler barn här sen.
    Men samtidigt ska jag till London i mars å då hade det varit kul att få handla lite bebiskläder som inte va unisex..ganska ytligt men ändå :)

Om vi bestämmer att vi vill kolla men inte kan se på RUL så tänker inte oavsett inte betala för ett könsul senare, då är det helt enkelt inte meningen att vi ska veta :)
    Min BM bokade in mig till en som hon vet gärna säger könet vid RUL (vi gör på sjukhuset och inte hos BM).

Svar på tråden Juli bebis 2012