Engla80 skrev 2012-01-11 12:19:18 följande:
Jag tyckte om att vara gravid på slutet då det verklgen syntes att jag va gravid och inte bara att jag gått upp i vikt... Vår dotter kom i v. 37+0 så jag blev liksom inte riktigt "färdig" med graviditeten och han inte tröttna på den. Jag va så säker på att jag skulle gå över tiden för det gör ju alla förstfödersker

och både min mamma och min makes mamma gick över tiden så jag va till 100% inställd att också göra det... När dom undersökte mig på BB och sa att jag va öppen 6 cm så frågade jag till och med "Vad betyder det?" och hoppades att dom skulle svara typ "Att ni kan åka hem och ta det lugnt" hahaha...
Nu är jag mer förberedd och kommer väl tycka att jag går "över tiden" om jag går 40 fulla veckor *fniss*
4,5 veckor kvar till RUL. Längtar sååååå....
Tror jag känt babyn nu! Fladrande men även buffningar på insidan, oftast på höger sida. Kan också känna tryck under höger revben, men kan det verkligen va babyn? Tycker det borde va för högt upp för att va så här tidigt (v. 14).
Min mamma gick över och fick bli igångsatt alla sina tre förlossningar så hon va hundra på att jag skulle gå över. Ville slå henne när hon sa så (nu älskar jag min mamma och slog förståss inte henne :) ). Det va en befrielse när det startade av sig själv och dessutom innan BF, har förstått att igångsättning inte är så härligt alltid.
Vad härligt med bebisbuffande!! Kände något för nån vecka sen, typ fisksprattel å nu väntar jag ivrigt på mer sprattel å gärna lite buff me :)