Inlägg från: chess07 |Visa alla inlägg
  • chess07

Juli bebis 2012

Emmizen80 skrev 2012-03-09 19:56:26 följande:
    var in till babyproffsen idag och skulle bara hör om och hur läng leveranstiden är på Emmaljunga city cross... det är 14-15 veckor!!!! Sjukt lång tid ju.... tydligen är de mycket populära vagnar. Blir till att beställa en snarast om v inte hittar en beg via blocket snarast...
    men det låter ju vansinnigt! jag var in på babyproffsen i karlstad Häromdagen och han sa en dryg månad på emmaljunga! du kan se leveranstiderna på deras hemsida, när det är rödmarkerat så har dem under typ 10 st kvar i den modellen och färgen. 
  • chess07
    Gladeken skrev 2012-03-10 11:11:37 följande:
    Ellabella02: vi beställde den i veckan vår kronan vagn (den nya 2012). Men skrev att den ska levereras i maj/juni. Vi hade kampanjpris efter babymässan i gbg

Då är ju jag jättenyfiken på vad ni får ge för den vagnen?
  • chess07
    Emmizen80 skrev 2012-03-10 20:23:45 följande:
    visst är det sjukt med deras tider... Kollar man hemsidan (om jag fattar det hela) finns det ju vagnar som kan levereras inom några veckor bara... hmmm... men det är inte säkert att jag förstått det hela rätt. Hittar vi ingen bagnad inom de närmsta veckan, 2 veckorna måste vi ju beställa en ny för att vara säkra på att vi har en till bebbens anskomst i juli
    ja men jag vet att i falun (där vi bor) har dem sagt 1-3 månader leverans och att det kan va svårt att få den innan sommaren! är säkert ett försäljningsknep dem kör med så man känner att man måste beställa vagn. i Karlstad kommer de vara barnmässa nu om 2 veckor, han sa till mig att de kommer ha erbjudande på bla. classic sporten. så vi kunde ringa dit och beställa om vi ville då ist! de tyckte ja va schysst! :) om vi inte hittar en begagnad då :P
  • chess07
    eken skrev 2012-03-11 08:54:11 följande:
    Ellabella02: Tror dom släpper den nya modellen i april eller maj på hemsidan. Men skicka förfrågan så får du säkert mer info. Det som hade ändrats från 2012-2012 bl.a. var sittdelen, nu kan man steglöst ändra hur barnet ska sitta, på 2011 finns det bara två lägen, antingen fullt sittläge eller liggläge. Samt att nya sittdelen väger 1,5 kg mindre.

Vi betalade: 7690 kr för den o får chassi, sittdel, liggdel, åkpåse, regnskydd*2, myggnät, skötväska.

Jag hade bestämt mig för Brio innan mässan. Men när jag såg den nya modellen så blev jag såld och när jag läste om förändringarna med.
    de va ju jättebra pris ju! hade du rabatt på den då? 
    vi kan som sagt inte bestämma oss för om vi vill ha kronan eller emmaljunga classic sport! 
  • chess07
    EllaBella02 skrev 2012-03-15 15:01:17 följande:
    Just tjockis blir jag också kallad på jobbet... men jag tar faktiskt inte illa upp... jag är ju ganska tjock faktiskt... : )  Men det är klart... det är kanske inte alltid så kul att höra.. : )
    Har fått höra "tjockis" några gånger men jag är som dig, tar inte illa upp då det stämmer! Men av en underbar anledning! Glad Säger själv ibland "Flytta på dig, här kommer tjockisen" Flört
  • chess07
    michelodeon skrev 2012-03-16 19:27:55 följande:
    Jag bor i Enköping :) 4 mil från Uppsala.
    Skriver inte så ofta men läser allt och hoppar in ibland  

Jag har fått höra att det ska bli världens babyboom i sommar! Tydligen har mitt mvc fullt upp hela tiden. Hoppas verkligen att dom har plats i Uppsala när jag ska föda, vill inte behöva åka nån annanstans.

Är det många som är gravida där ni bor? 
    I Enköping har jag släkt varav en kusin skall ha barn nu i maj! Glad
    Jag vet säkerligen 15 st som ska ha barn i år som jag känner! Vi är 6 st på jobbet!! Så de är nog babyboomår!
  • chess07
    michelodeon skrev 2012-03-16 21:15:33 följande:
    Jag får oxå välja Västerås om jag vill. Enköping ligger bara 15 min därifrån. Men födde i Uppsala sist så hoppas jag kan det nu oxå

Åhå va roligt oj så många på ditt jobb! blir många ersättare då.

Själv vet jag inte så många alls som ska ha i sommar, men min lillasyster ska få 10 veckor före mig (bf 25 april) så det ska bli kul att vara mammaledig samtidigt som henne
    du kanske tom. känner till honom. Det var en kille som dog i en mc- olycka i augusti i fjol. 25 år gammal nybliven pappa på våren, det är min kusin... och nu ska hans bror ha bebis. 
  • chess07
    michelodeon skrev 2012-03-17 15:21:09 följande:
    Jodå jag gick i samma klass som daniel länge, vi bodde i samma by och va ihop när vi var små
    Så jag kände Fredrik oxå när vi var små :(
    ibland är världen liten! så då är du från lillkyrka? Saknar Freddan så otroligt, men livet går ju vidare på något konstigt sätt och det känns ändå skönt att lilla E finns och förgyller tillvaron för dem närmsta och att det kommer en kusin till henne nu! :) 

• chess07
    michelodeon skrev 2012-03-17 17:26:47 följande:
    Ja verkligen liten! Japp är uppvuxen i lillkyrka... bodde bakon kyrkan i Viggeby, mina föräldrar bor kvar där. 
    Min lillasyster är tillsammans med en kusin till dom, kanske oxå är en släkting till dig... Jesper heter han. 
    Jaha där ser man! Har alltid tyckt att Lillkyrka är så mysigt! Nej, det är inte min kusin.
    Vi var mycket ute i Hackstad hos mormor när vi var små :)

Vi gjorde världens fynd idag! Hittade en Svart Emmaljunga Classic Sport från 2010 med skötväska och regnskydd för 1900:-!! Nu behöver vi bara köpa Citykorgen, får se om det blir begagnad eller en ny Glad

Hoppas ni får en trevlig kväll allihop!
Svar på tråden Juli bebis 2012