Inlägg från: chess07 |Visa alla inlägg
  • chess07

Juli bebis 2012

Är det någon som har sammandragningar än?
    Vi har hund och går rätt mycket och varje gång framåt slutet av promenaden får jag jätteont i magen, känns nästan som magknip som går som ett band över magen och bak i ländryggen... det håller i sig rätt länge men minskar i intensitet emellanåt och sen måste ja gå på toa när jag kommer hem för jag får diarre (ursäkta om nån blir äcklad Tungan ute ). Har haft så sen typ 2 veckor och i början trodde jag det var vanligt magknip men nu undrar jag, har aldrig problem med magen annars...
    Någon som varit med om liknande....?

• chess07
    froggyL skrev 2012-03-18 15:36:16 följande:
    Sammandragningar, absolut. Alldeles för mkt, men jag stannar upp så fort jag får de, måste vila. Inte så att det hugger, men ändå sammandragningar. Jag har alldeles för mkt måsten att ta hand om...ska flytta i april, så jag har svårt för å vila. Speciellt med en man som inte gör tillräckligt, enligt mig. Bara det ger mig högt blodtryck ibland. Han gör en del när han väl sätter igång, men prioriterar så knasigt att jag blir galen...men det e min man det. Stör mig massor just nu, när jag inte äter min medicin, då är inte jag heller särskilt trevlig....ond cirkel alltihop, men vill inte äta medicin med bebis i magen.
    Det jag undrar är om det är vanligt med diarre efter sammandragningarna??
  • chess07

Jag får fråga BM på torsd när ja ska dit, har läst lite om det på nätet och verkar som de finns dem som haft liknande...

• chess07
    Emmizen80 skrev 2012-03-18 20:39:30 följande:
    Idag blev vi med barnvagn :) hade gett begagnatmarknaden nästa vecka och nästa helg skulle vi beställa en vagn iom sjukt lång leveranstid, men det slapp vi! Vi hittade det vi ville ha en emmaljunga citycross -11polar performance, använd i 6 månader bara. Det blev en city korg polar performance black/red, sittdelen med fotsack i polar performance black/Blue, svart åkpåse. Den är i nyskick, inte ett märke och givetsvis, ursnygg enligt oss!!! Fick den ett x antal tusen mindre än om vi skulle beställt allt nytt. Vi är supernöjda![/quote] tt x antal tusen mindre än om vi skulle beställt allt nytt. Vi är supernöjda!

Härligt!! Dem pengar man sparar kan man göra något roligare för senare! Glad 

En fråga till er igen... gravidförsäkring, är det någon som skaffat det? Behöver man ha det`??   
  • chess07
    momster skrev 2012-03-19 12:31:29 följande:
    Snoffsan: du ska försöka hålla dig borta från vattkoppor så länge du är gravid. Tror det är bältros eller nått man kan få i stället och de är absolut inte bra för barnet. Har jag fått höra iallafall. Och jag hade bältros i tonåren och de var inte kul. De är utslag man får på kroppen.
    angående vattkoppor och bältros så kan du inte få bältros av vattkoppor. Bältros får du som haft vattkoppor och har viruset kvar latent i kroppen. Däremot kan du med bältros smitta andra som inte haft vattkoppor så dem får vattkoppor. 
  • chess07
    momster skrev 2012-03-20 07:04:24 följande:
    Chess07 ok. Enligt läkaren var de genom vattkoppor jag blev smittad. Men kan ju ha haft fel.
    synd att behöva säga det, men då hade den läkaren fel ;)
    jag har själv haft bältros lindrigt 2 ggr och är sjuksköterska och fick lära mig från början att inte sätta mina blåsor inärheten av någon som inte haft vattkoppor :P det krävs iof att den personen ska ta på blåsorna för att bli smittad.
    finns jättebra info om bätros på 1177 hemsida för den som är nyfiken :) 
  • chess07
    momster skrev 2012-03-20 10:10:59 följande:
    Shess07. Det var bara bra att få veta att man inte kan få de av vattkoppor. Då behöver man ju inte oroa sig så mycket när och om barnen får vattkoppor. Var inte meningen att låta grinig såg att de såg lite så ut när jag läste sen.
    Haha det är ingen fara, tänkte inte på om du verka grinig eller inte Flört
  • chess07

Idag hälsar vi v 25 (24+0) välkommen! Var på första besök hos BM igår sen inskrivningen i v7!
    SF-mått =23
    Viktuppgång = ca 9 (trodde de va mindre!)
    Blodtryck = 120/75
    Blodsocker = 3,9 (kände att de va dags att äta Flört)
    Bebis hjärtslag = 142-148
    Efter dagens arbetspass tar jag ledigt från datorer och åker till fjällen och njuter en vecka!

• chess07
    En liten skrev 2012-04-12 09:28:19 följande:
    Oj vad roligt. Vilken tur ni har!
    I helgen sa min svärmor att vi kunde låna deras vagga till bebisen. Vi har funderat på att köpa något som vi kan ha i sovrummet innan vi lägger henne i barnsängen då den redan står inne hos storasystern. Men vi har funderat på en korg eller något liknande då vi inte vill lägga ner så mycket pengar den här gången.
    Vaggan är jättefin och min man låg i den när han var liten! Nu undrar jag bara hur jag ska göra med lakan, jag får nog ta och köpa nya och sätta mig att sy om dem för hennes kommer jag inte våga köra i tvätt maskinen...
    Vagga är ju toppen att ha i början! Ett tips är att sy om era egna gamla lakan som redan är intvättade och som inte används så mycket. Då får ju bebis mjuka och goa lakan som dessutom har doft av er Flört
  • chess07

hej allihop!
    har varit hos BM idag och allt såg fint ut! är i v 28 (27+6).
    bltr - 120/70
    sf - 27 cm
    vikt - + 13 kg (!) känns som det är en del vätska...
    hjärtslag - 123-133, lägre än sist då de va 138-148.
    blodsocker - 5,0

har även fått sjukskrivning pga foglossning av dr idag, känns väldigt skönt!  

Svar på tråden Juli bebis 2012