Inlägg från: Sladdis |Visa alla inlägg
  • Sladdis

Juli bebis 2012

Anjiali: Jag förstår inte hur du orkar. Skäms att gnälla. Mina andra barn är ju så stora att de tar sig till skolan själv så jag kan bli hemma hela dagarna och tycka synd om mig själv. Att jag måste iväg på morgonen är ju inte så ofta. Heja dig!:)

• Sladdis

Ååå, jäkla utvecklingsfaser. Självklart är jag glad att han utvecklas som han ska men varför reagerar vissa barn så starkt? Jag och Anjiali och säkert några till har ett helsike med barn som inte sover mm medan andra utvecklas som de ska alldeles tyst och sovandes genom hela nätterna. Suck!!!

• Sladdis

Matteo somnar alltid i min famn. Oftast vid bröstet men ibland utan. Då lägger jag honom i vaggan som står bredvid min säng. När han vaknar på natten går jag upp och ammar honom (kan inte liggamma) och lägger sen tillbaka honom i vaggan. Vi har aldrig samsovit för då hade jag aldrig kunnat sova. Minsta lilla att gubben kommer över på min madrass så vaknar jag.

• Sladdis

Anjiali: Trist när det bli stiltje men minus är ju minus. Bättre än plus. Ibland hjälper det att ta en paus och frossa lite för att viktminskningen ska ta fart igen. Ska också mysa och äta gott med barnen nästa vecka.

• Sladdis

Matteo är också gnällig ikväll men jag tror att han är överstimulerad. Idag åkte vi till Malmö och var på Barnens hus och IKEA. Det var ut och in i bilen, upp och ner i vagnen och på hemvägen stannade vi till hos farmor och farfar. Varje gång farmor kom för nära eller ville ta honom skrek han i panik. Stackars farmor blev ledsen för ett av de andra barnbarnen hade varit så till henne under hela hans första år och nu trodde hon att Matteo skulle bli likadan. Vi får åka dit i veckan och visa att det inte är så.

• Sladdis

FruSandra: Matteo bli 4 månader den 3:e och han kan inte heller vända sig åt något håll. Är inte orolig. Han hatar verkligen att ligga på mage och börjar vråla direkt man lägger honom så. Vissa barn sitter innan de kan vända sig liggande.

• Sladdis

Jag har nu blivit uppgraderad från mat till napp!ð??³ Vet inte om jag ska bli smickrad eller deprimerad?!!ð???

Svar på tråden Juli bebis 2012