Juli bebis 2012
Som vanligt! Why???:-/
Idag är första kvällen som jag behövt bära runt honom sen han föddes. Det är säkert för att han inte mår bra så det är nog inget permanent men han är tuuuung.
Som vanligt! Why???:-/
Idag är första kvällen som jag behövt bära runt honom sen han föddes. Det är säkert för att han inte mår bra så det är nog inget permanent men han är tuuuung.
Momster: Usch, vad hemskt. Jag vet inte vad jag skulle gjort om Matteo blivit blå. Hoppas ni slipper sådant snart.
Skuttare: Usch! Jag och mannen har turats om att sitta i soffan med Matteo inatt. Jag satt hela natten innan också men jag orkade inte en hel natt till. Han får vabba idag. Jag har själv samma som M fast utan feber så jag tänker sjukanmäla mig. Sjukt ont i halsen och slem så det räcker och blir över. Ska ringa barnmottagningen när de öppnar för M har så mycket slem att han knappt kan andas emellanåt och då får han panik. Har bisolvon till både barn och vuxen men jag får inte ta för att jag ammar och M får inte ta förrän han är ett år. Vet inte vad vi kan ta mot slemmet.
Matteo har RS-virus. Nu är han ju varken för tidigt född eller underviktig så han tillhör ju inte riskgruppen men vi skulle ändå vara observanta. Vi slapp bli inlagda iaf. Men ett par jobbiga nätter till på soffan blir det nog.
Tack Anjiali!
Skuttare: Hoppas din lilla också blir bra fort så du slipper soffan.
Tack Emmizen!
Trolla: Ja, det var hans 1,5-åriga kusin som var förkyld. Jag är jättearg fortfarande. Mamman har sett på FB att M har RS så jag hoppas hon förstår att det är hennes fel. Vi har haft det så jobbigt på nätterna att vi inte orkat göra något eller träffa någon på flera veckor och därför vet jag att det var där han blev smittad.
M gör likadant när han ammar fast han har två tänder. Biter tag och sen puttar bort bröstet. Aaaaj!!!
Härligt Anjiali!
Här har vi haft det som de två senaste nätterna. Jag och mannen har turats om att sitta på soffan med Matteo. Han har legat och krängt på våra magar. Minsta lilla att man försöker lägga honom ifrån sig vrålar han. Spelar ingen roll hur tungt han sover. Vi har bara accepterat att det är så här så länge han är sjuk och bara skickar honom mellan oss dygnet runt. Mannen ska vara hemma tills han är friskare så jag också kan få sova lite.
Momster: Får fokusera på att det nog är över på en vecka. Det är lätt att tänka att det är för evigt när man är mitt i det även om man logiskt sett vet att man inte är sjuk så länge.
Vad härligt att ni fick sova så länge!