Inlägg från: Sladdis |Visa alla inlägg
  • Sladdis

Juli bebis 2012

Tekla: Ja öronen blev kollade och de var ok. Nej har inte provat bröstmjölk utan bara nezeril näsdroppar. Vet inte om de är så bra. Det är ju inte täppa han har problem med utan att han har så mycket snor i näsan att han knappt kan andas. Vi har höjt huvudändan på sängen men det hjälper inte. Han vrålar så fort man lägger ner honom även om han sov hårt. Mannen kom i säng redan kl 19 ikväll så kan han ta över vid midnatt. Hoppas han blir frisk snart.

• Sladdis

Vi skulle ha åkt till mannens föräldrar på morgonen och ätit stor frukost med hans fyra bröder och deras familjer. Jäkla RS-virus. Det blev en mysig frukost hemma istället. Det var inte det enda vi missade p.g.a att Matteo blev sjuk. Jag hade ordnat en överraskningsmiddag för mannen igår där jag bjudit in mannens barn. Dottern skulle jobba idag därför skulle vi träffats igår. Det skulle vara den ultimata fars dag-presenten eftersom dottern bara varit hos oss ett par gånger under de åtta åren vi varit tillsammans och aldrig ätit middag hos oss. Igår, tidigare på dagen skulle mina föräldrar kommit och myst med Matteo

• Sladdis

Oj nu sparkade M till mobilen så det skickades.
    Mina föräldrar har 1000 järn i elden så de kommer inte så ofta därför såg jag fram emot det. Hela helgen blev alltså förstörd för att svägerskan inte kunde berätta att sonen var förkyld. *bitter*

• Sladdis

Akt83: För vuxna är RS som att få en vanlig förkylning. Både jag och mannen är smittade och det är inte så farligt. Förutom på mannen då som är döende!!! HaHa.
    Min pappa hade en massa viktiga möten nästa vecka så han var inte sugen på att bli förkyld och till frukosten kommer andra barn som det är synd att smitta. Frukosten hade vi ställt in även om det inte smittat för M hade aldrig orkat med feber, slem, hosta och snorighet men mina föräldrar hade ju kunnat komma för då är han ju hemma i lugn och ro.

• Sladdis

Akt: Tack! Ja, mina föräldrar kommer nästa helg och mannens barn helgen efter det.

• Sladdis

Tibell: Vad skönt att Lovis gick upp så bra. Lilla söta dockan. Klart hon är avgudad!

• Sladdis

FruSandra: Låter jättejobbigt. Vet inte varför det är så men skickar styrkekramar. Tänker ändå att det kan vara någon utvecklingsperiod. De brukar bli oroliga då.

• Sladdis

Tokar: Det beskedet fick jag också. Blev chockad över att så många går emot Livsmedelsverket och BVC:s rekommendation. Men det är klart, har man inte fått de nya rekommendationerna så vet man ju inte. För bara ett par år sen började man ge smakportioner vid 4 mån men nu är det 6 mån som gäller.

Svar på tråden Juli bebis 2012