Juli bebis 2012
Trolla: nej jag tänkte på rekommendationerna att börja med smakportioner vid 6 månader istället för fyra!
Trolla: nej jag tänkte på rekommendationerna att börja med smakportioner vid 6 månader istället för fyra!
Strax ska jag och lilleman gå på föräldrargruppsträff för första gången! Får sr om det blir nåt intressant :)
Imon ska vi till "little star" och göra avtryck :) skulle gjort det förra torsdagen då han var exakt 4 månader men då låg ju hela familjen med halsfluss!
Ligger slö som fan i soffan, fyllde år igår och var ute och festade för första gången sen typ augusti förra året, tål tydligen inte alkohol så bra längre :/ med en man som jobbar natt hela helgen så var det sådär skoj att ta hand om tre barn och varva det med toalettbesök :( det dröjer länge tills jag partar igen kan jag säga! Men det var skitskoj igår :)
Bastian vägde 6340 gram och var 64cm för en vecka sen (drygt 4månader)
Tänker på er trolla
Dax för kalas här hemma! Visserligen inte fören 17.00 men innan ska det städas, bakas, förberedas mat, handla lite etc allt detta med tre barn och en man på plats som faktiskt mest är i vägen i såna lägen :P tror jag får skicka ut alla i pulkabacken så länge :)
Trolla: ett fondsparkonto har alla våra tre fått av min mormor och mina föräldrar har gett alla tre bosparskonto i HSB som dom sätter in pengar varje år på, annars är dom bästa sakerna barnkammarböckerna och alla "personliga" saker typ som en tavla med namn, födelsevikt etc på och så avgjutningar på Little star (för dom är jättefina men sjukt dyra)
Vi ska på 5-månaders kontroll den 19:e så den vikten har jag inte än men lilleman vägde 6,3kg när han var drygt 4månader så han är en bit från att dubbla sin vikt, vägde ju 3745g vid födsel så dryga kilot kvar då, får väl se om en vecka vad vågen säger :)
Grattis millifjor :) härligt!
Jag låter bli att prata om våra nätter då jag verkligen lider med alla som har det svårt med nattsömnen!
Idag (varför idag vet jag inte) så är det luciafirande på stora grabbarnas dagis! Deras smarta mamma slängde ut deras tomtedräkter för ett tag sen med så igår var jag ute och blixthandlade och självklart var alla roliga dräkter utplockade:( well well
Vi har också 5-månaders kontroll med vaccinering hos oss