• SaJo81

Juli bebis 2012

Chess07: jaaa nu går det fort med dom, vi som inte ska skaffa fler vill ju att Bastian ska va bebis hur länge som helst....

• SaJo81

Vi har nästan tre år mellan våra! (Dom stora blev 3 i början på september) det är väldigt lagom tycker jag, men en ultimat tid gör oss hade kanske vart ett år tidigare för runt tvåårsåldern har hittills varit den enklaste med dom andra två, strax efter vi blivit gravida denna gången kom trotsåldern som ett brev på posten så om jag inte hade blivit gravid innan det så hade vi inte skaffat en till! (Låter dramatiskt kanske, men två stycken i den värsta trotsen samtidigt är verkligen ingen picknick)

• SaJo81

....och vi har bestämt att vi är färdiga nu....även om Bastian är så sjukt snäll och enkel att jag redan är sugen på en till..

• SaJo81

Nu är julafton över för denna gången! Dom två stora lyckades hålla sig vakna och röja till tolv....
    Julklappar i massor har barnen fått med, tack och lov inte så mycket leksaker denna gången (får snart inte plats mer i deras rum ändå) flera par byxor och tröjor och ett jättegäng kalsonger vilket behövs då dom potttränas för fullt och dessutom smutsar ner tröjor och byxor hela tiden, några böcker, lite memory och pussel på det och självklart dom två stora sakerna: en snowracer och en lekolärdator :)

Lilleman har fått kläder! Mycket bra eftersom vi verkligen behövde uppdatera hans byrå så som han växer :)

• SaJo81

Oj råkade skicka för tidigt!

Själv fick jag nya stora tekoppar, träningskläder, en tunika ock lite annat och jag och min man fick tillsammans nya sängkläder och en matberedare :)

Roligaste på vår julafton är nog ändå rimleken! Några veckor innan jul (på min födelsedag) drar alla ett namn på en annan vuxen i släkten, hemligt ska det vara! Sen ska man köpa nåt för 2-300 och rimma om vem den är till, från och vad det är i. Så efter allt annat är öppnat sätter vi oss, läser och gissar :)

• SaJo81

Vår lilla grabb har två nätter i rad sovit i princip från 20-10 och sen vart vaken 1-1,5 timme och somnat igen (han sover nu) så han sover också mer än vanligt!

Ska ta en "paus" hemifrån sen jag med! Det är tydligen massa hockey på tv idag så min man skulle vara hemma och kolla på det med barnen! Jag tar i och för sig med mig lilleman, han är ändå så enkel att ha med på saker :) ska träffa min syster på mellandagarean en sväng!

Ska kolla med henne om hon kan va barnvakt i dagarna med då jag och mannen fått biobiljetter och presentkort på en restaurang här hemma och tänkte passa på att se The Hobbit och käka lite gott :)

• SaJo81

Här kommer lilleman få välling om han vill ha välling! Våra andra två åt välling fram till ett år sedan och det inverkade inte alls på andra målen på dagen samtidigt som det går sjukt mycket fortare när man ska va på dagis kl 6 på morgonen! Då kan alla sova en halvtimme längre istället för att sitta och äta :)

Vi har fortfarande bara provat "smaksensationer" på lillen och han är inte övertygad :) haha!

• SaJo81

Vi ska också börja babysim nu i januari och här är tydligen vissa bestämmelser om badbyxor, badblöja var inte tillräckligt tydligen i alla fall! Ska simma med AquaBarn fast det kan ju vara simhallarna som har bestämmelser iofs :) ska bli jätteskoj i alla fall, gjorde aldrig sånt med dom andra två då min jobbar skift och jag inte gärna kunde simma med båda samtidigt ;/

• SaJo81

Vi flög när våra andra två var små, hade med oss pulver och köpte vatten innanför och det funkade fint!

• SaJo81

Vår grabb vaknar runt 8-9 på morgonen sen sover han igen runt 10-11 i dryga timmen, sen äter han vid 12 igen och så sover han 1-1,5h innan maten vid 16, sen sover han inte fören till natten vid 20 sen

Svar på tråden Juli bebis 2012