• SaJo81

Juli bebis 2012

Skuttare: nej tyvärr! Vi har provat allt stoppande vi kan tänka oss men det har inte lugnat ner sig :(

• SaJo81

Om det är nån med lite större barn i närheten av Göteborg vill jag tipsa om Göteborgsgirot till helgen! På söndag har dom trehjulingsgiro/barngiro inne på Ullevi för alla små! Bjuds på glass och medalj efter loppet :) kostar 60kr om man är över 4år :) våra grabbar ska cykla med sina balanscyklar runt (ett varv runt löparbanan 400m)

• SaJo81

Vi hade 10-månaderskontroll igår och då vägde Lilleman 8,5kg o var 72 cm lång. Han reser sig inte heller upp längs möbler än, hoppar bara runt på rumpan han med :) är inte så orolig då dom andra två inte heller var snabba med det!

• SaJo81

Grattis Juliannaeva! Blir småavis på alla gravida nu när vi ska va färdiga! Vår lilla bebis är snart ingen bebis längre :( *suck* hade vart så gott med en liten att snusa på

• SaJo81

Haha jasså :) jag hängde en del där inför vårt bröllop, nu har vi snart vart gifta två år så jag har änna glömt att jag e medlem där :)

• SaJo81

Idag ska jag ligga på gräsmattan, sola och läsa lite. Mina föräldrar har precis hämtat alla tre grabbarna och är på väg till Borås Djurpark och mannen jobbar :) kvalitetstid!

Dessutom har jag ännu mer egentid att se fram emot, nästa lördag ska jag gå på Håkan Hellström och helgen efter ska jag och fem tjejkompisar åka till min sommarstuga HELA HELGEN utan män och barn, dricka vin, äta god mat och snacka massa skit :) underbart!

• SaJo81

Vår lille kille har precis lärt sig krypa och ställa sig upp mot saker så det tar nog ett tag till innan han går :)

• SaJo81

Måste bara få skriva om min gårdag! Inte bebisrelaterat alls men jag hade en "fridag" från familjen och var på Håkan Hellström! Jävlar i min låda vad bra han är, är väl 4-5 gången jag ser han live men han blir bara bättre och bättre, lyfte hela Göteborg med Känn ingen sorg för mig Göteborg..... Yum, sen passade vi på att gå ut på krogen en sväng jag bästa vännen efter (blir både lätt och billigt när både svägerskan och hennes sambo jobbar där) svägerskan är bartender och hennes sambo står i dörren så gratis inträde och 8 drinkar för 100 spänn gillas! Sen fick jag ju skjuts hem också :) magisk kväll!

• SaJo81

Våra grabbar har innetofflor en av dom viktigaste prylarna sen regnkläder, stövlar, och annat årstidsanpassat på förskola, extrakläder of course och när dom var små hade dom sina snuttisar där till vilan!

• SaJo81

Sladdis: guuuuud va skönt för er, vi gjorde också 5-minuters med våra stora killar efter ett halvårs helvete så ingen klander här, lilleman har ju vart så enkel som sovit sen han var ett par veckor men jag hade aldrig klarat så länge som ni....måste vara underbart att han sover nu!!!!

glad midsommar i efterskott till er alla, idag (för 40 minuter sen då alltså= var det exakt en månad kvar till Bastians 1års dag....känns sjukt hur fort detta året har gått....

har ni önskat er något speciellt till barnen i ettårspresent? folk har frågat oss men jag kommer inte på nåt speciellt... 

• SaJo81

Vårt lilla pyre lägger vi vid 19 och ibland vill han Inte alls sova men då får han nån rolig leksak så sitter han i sin säng i 5-10 minuter sen somnar han av sig själv, brukar sova utan att vakna mellan 19-08 ibland vaknar han tidigare kanske 6.30-7

• SaJo81

Vi fick besked igår om förskoleplats till Lilleman, känns galet att han är så stor nu, det var ju nyss jag var gravid ju!

• SaJo81

Grattis FruSandra! Fasen vad kul! Fick samma fina nyhet av vänner i helgen, januari kommer deras tvåa, ettan e född i februari förra året :)

• SaJo81

Sitter på jobbet och räknar ner nu, imon eftermiddag går jag äntligen på semester, fyra veckor med min fina man och mina underbara ungar! Guuuud va skönt det ska bli!

Igår var vi och vinkade av min bror och min kusin som åker till Australien och pluggar i 5 månader, har hyfsad separationsångest! Och det är ändå bara min bror! Vi har inte bott under samma tak på sådär 11-12 år, tänk hur det ska bli när mina gossar blir stora och vill åka iväg på sånt....jeeez! Blir kanske extra jobbigt när mina syskon är hela 11 år yngre än mig och jag alltid varit sådär väldigt storasyster, lite svårt att se att dom faktiskt är vuxna nu....

Nu är det bara 11 dagar kvar tills Bastian fyller ett år! Tycker detta året har gått vansinnigt fort...det känns inte så länge sen man låg på förlossningen och kämpade!

Har ni önskat något speciellt till era små i födelsedagspresent? Eller ni som redan firat, vad fick kidsen?

• SaJo81

Våra andra killar fyller ju 4 i september och dom har massa leksaker och massa duplo så det känns onödigt.... Det finns inget som jag tror Lilleman behöver mer än kläder

• SaJo81

Här blev jag hipp som happ bjuden på en vecka på Rhodos av min syster :P åker på onsdag! Det värsta med resan är separationsångesten men jag överlever nog :P

Just nu är vi en vecka i sommarstugan och bara njuter av det fina vädret!

På söndag ska vi ha kalas för Bastian, han fyller ju 1år på måndag! Vad hände mef tiden?!

• SaJo81

Idag fyller vår kille 1 år! Galet fort har det gått! Exakt ett år sedan kom våra stora grabbar till sjukhuset och träffade lillebror för första gången, han föddes 00.43 :)

Igår hade vi barnkalas och han fick massa fina saker, mest kläder tack o lov eftersom vi har hur mycket leksaker som helst :)

• SaJo81

Idag firar vi tvåårig bröllopsdag jag och min man :) och imon åker jag utan man och utan barn till Rhodos en vecka! Har aldrig varit där förr så det blir najs, letade med ljus och lykta efter någon sista minuten som INTE gick till Turkiet (det var inte det lättaste) inget fel på Turkiet men jag har vart där 5 gånger och syrran 4 gånger så vi tyckte det räckte nu, erfarenheter av Grekland har jag väl iofs, har vart på Kreta två gånger så det blir la ungefär samma nu kan jag tänka mig :) härligt bara att komma iväg och ligga på en solstol hela dagen utan att behöva kolla vad ungarna har för sig hela tiden men separationsångest har jag som faen!

Nu ska vi fira bröllopsdag med lite fika och en film :)

• SaJo81

Nu har jag varit hemma från min Rhodosresa i tre dagar (nästan) kom hem hem vid 04-tiden natten till torsdag så jag har vart rätt trött och sleten sen dess :/ men vilken härlig resa jag haft....underbart!

Svar på tråden Juli bebis 2012